مزایای نما شیشه
08
03

مزایای نما شیشه


آنها یی که سعی می کنند قسمت جلویی ساختمان را تا حد امکان شیک و زیبا جلوه دهند. یکی از روش های رایج در حال حاضر برای انجام چنین کارهایی، لعاب نما است. این نوع پرداخت به ساختمان سبکی متمایز، ظاهری مدرن می دهد و از داخل اتاق را از نظر بصری روشن تر و جادارتر می کند.
شیشه نما در ساخت مجتمع های اداری، مراکز فروش و موسسات خرده فروشی و همچنین در ساخت خانه های خصوصی، به عنوان مثال، در سبک لفت استفاده می شود.
این سیستم با قابلیت نصب آسان یک سیستم کلاسیک برای لعاب نما به حساب می آید. تکنولوژی آن بر اساس ساخت یک قاب داخلی با سلول هایی برای پنجره های دو جداره است که پس از نصب در محل، پرس شده و با پروفیل های مخصوص محکم می شوند.
مزایای این سیستم عبارتند از:
نصب با سرعت بالا
تطبیق پذیری - مناسب برای اشیاء افقی و عمودی؛
توانایی ادغام درب ها و باز کردن درها در ساختار؛
عایق حرارتی خوب
جایگزینی ساده و سریع لعاب نما با لعاب گرم با سطح ناکافی عایق حرارتی ساختار قبلی.
مجموعه ای غنی از دکوراسیون
تکنولوژی ساده برای تعویض پنجره های دو جداره آسیب دیده.
پر کردن سیستم های پست تیر بسته، نه تنها شیشه، بلکه ساندویچ پانل نیز مناسب است. این شاسی به سه روش تلسکوپی، لب به لب و تلسکوپی با فرز قابل نصب است. نقطه ضعف مشروط یک سیستم بسته، تقسیم بخش های لعاب به بخش های جداگانه است. این جلوه مشبک را می توان با استفاده از پروفیل های فشرده سازی آلومینیومی بادامی شکل و نیم دایره ای به صورت بصری کاهش داد.
تکمیل نمای ساختمان با شیشه دارای نقاط قوت زیر است:
 
 
 

مزایای نما شیشه

 

 
 
 

اول از همه، این یک ظاهر اصلی است که با استفاده از شیشه هایی با اشکال، رنگ ها و درجات مختلف انتقال نور به دست آمده است.
سطح بالای نور طبیعی در طول روز به شما امکان می دهد به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی کنید، علاوه بر این، کار در نور روز بسیار راحت تر است.
لعاب نما با استفاده از انواع شیشه های با مقاومت بالا و سیستم های پروفیل با کیفیت بالا انجام می شود که در ترکیب با فناوری های مدرن نصب به ما امکان می دهد سازه هایی را اجرا کنیم که قابل اعتماد و مقاوم در برابر هر پدیده طبیعی هستند.
استفاده از شیشه کم مصرف و فرمولاسیون صحیح یونیت دوجداره، خاصیت جذب صدا و عایق حرارتی بالای نمای ساختمان را فراهم می کند.
معایب نماهای شیشه ای:
 
دکوراسیون نما با شیشه نیاز به مشارکت تیمی از متخصصان مجرب و تجهیزات پیشرفته دارد.
در مقایسه با سایر گزینه های طراحی، لعاب نما بسیار گران تر است، به خصوص اگر از سیستم های مارک دار با کیفیت بالا و پنجره های دو جداره استفاده کنید.
برای اینکه نمای شیشه ای ویژگی های زیبایی خود را حفظ کند، باید به طور مرتب تمیز شود.
این نوع لعاب نما بر اساس یک سیستم پس تیر بسته ساخته شده است. اصلاح نیمه بسته تنها با نمونه اولیه تفاوت دارد که پروفیل های نصب خارجی فقط در یک صفحه - عمودی یا افقی - استفاده می شود. در مفاصلی که هیچ نوار چسبی وجود ندارد، از سیلیکون ساختاری مهر و موم شده یا درزگیرهای مخصوص استفاده می شود. در غیر این صورت، سیستم ها یکسان هستند. از نظر زیبایی شناختی، حالت نیمه بسته انتخاب ارجح است
این نوع لعاب نما بر اساس یک سیستم پس تیر بسته ساخته شده است. اصلاح نیمه بسته تنها با
محبوب ترین سیستم های نمای آلومینیومی هم در کشورهای مستقل مشترک المنافع و هم در سراسر جهان است. چنین سازه هایی دارای حاشیه ایمنی کافی و همچنین وزن نسبتا کم و ظاهر زیبا هستند. باید در نظر داشت که سطح عایق حرارتی چنین سازه ای بسیار پایین است و همه به این دلیل است که با شیشه های سرد نما از یک پنجره دو جداره تک محفظه ساده استفاده می شود. همچنین، ویژگی های صرفه جویی در انرژی مستقیماً به کیفیت ساخت، شکل خود آلومینیوم و اتصالات مورد استفاده بستگی دارد.
با وجود پیچیدگی نسبی، این فناوری یکی از امیدوارکننده ترین ها در نظر گرفته می شود. با لعاب سازه ای نماها، هیچ لت فلزی در قسمت بیرونی وجود ندارد که باعث ایجاد اثر یک سطح منسجم می شود. عناصر ساختاری شیشه ای با استفاده از درزگیرهای سیلیکونی به قاب پشتی داخلی ثابت می شوند که علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود، پانل ها را به هم می چسبانند. لعاب سازه اجازه می دهد تا طرح های معماری به طرز خیره کننده ای جسورانه انجام شود و مزایای فردی زیادی دارد:
 
 

مزایای نما شیشه

 

 
 
دوام - درزگیر سیلیکونی با استحکام بالا برای 35 سال کارکرد فقط 5٪ از خواص خود را از دست می دهد.
طراحی از این نوع قادر به مقاومت در برابر تفاوت دما در محدوده -60 تا +150 درجه سانتیگراد بدون تغییرات ساختاری است.
توانایی سطح نما در تحمل جابجایی، فشار و کشش.
فن آوری لعاب ساختاری نیز مبتنی بر استفاده از یک قاب داخلی ساخته شده از پروفیل های آلومینیومی است. اما به دلیل روش ثابت نگه داشتن پانل های شیشه ای و استفاده از درزگیر سیلیکونی، این سازه ها کاملاً سفت نیستند که به آنها امکان تحمل بارهای خارجی را می دهد.
 
 
 

مزایای نما شیشه

 



 
برخی از  ویژگی هایی که نمای شیشه ای فریم لس دارد به شرح زیر است:
سطح یکنواخت شیشه نما
تنوع در رنگ بندی قاب
نصب آسان نما
عایق صوتی و عایق حرارتی در نمونه های Thermal Break
 آب بندی مناسب
 نصب روی قاب تمام  آلومینیومی
جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان
ظرافت در طراحی
دارای باز شو مخفی در facade
 تعویض آسان شیشه
مقاوم در برابر ارتعاشات سازه اصلی
مقاوم در برابر زلزله
امکان تحقق انواع طرح هایی خلاقانه

همانطور که می دانید نمای شیشه ای فریم لس یکی از انواع نماهای کرتین وال است که به طور کلی به علت آزادی عملی که از نظر سهولت در نگه داری، نظافت، سرعت نصب و غیره به آنها سیستم های unitized گویند که خود این سیستم نیز به دو روش U channel و Full frameless Step-unite تقسیم می شوند.

در انواع سیستم های نمای شیشه ای فریم لس کرتین وال سیستم U channel ساده ترین، مقرون به صرفه ترین، نوع نمای شیشه ای فریم لس است که محدودیت هایی نیز دارد از جمله اینکه برای ساختمان های با ارتفاع زیاد اصلا مناسب نیستند زیرا با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس  دارند توان تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند. در سیستم U channel از اسپیسر هایی استفاده شده است که همانطور که از اسمشان مشخص است به شکل U هستند و به صورت پازلی روی لامل های آلومینومی توسط لقمه های فلزی یا آلومینیومی قرار می گیرند. و پس از نصب شیشه ها درز ها و فواصل ۱ – ۲ سانتی متری بین شیشه ها را با چسب های پایه سیلیکون آب بندی و هوابندی می کنند.
سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ای فریم لس:
در سیستم Full frameless Step-unite شیشه ها تک ب تک دورن فریم هایی همراه با لاستیک EPDM قرار می گیرند که به آنها کاست گویند و سپس شیشه هایی که درون کاست ها قرار گرفته اند توسط پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوار های خارجی ساختمانی نصب شده اند پیچ و پرچ می شوند. در نهایت نیز همانند رقیب خود با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند. این روش از آنجا که کاست های شیشه دار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و به محل نصب ارسال می شوند سرعت اجرای بسیار بالایی دارند ضمن اینکه به دلیل اینکه شیشه ها درون کاست هایی فیکس می شوند استحکام بالایی دارند و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و می توان از آنها در ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده نمود