مزاياي نصب سراميك خشك یا سرامیک پرسلانی
26
08

مزاياي نصب سراميك خشك یا سرامیک پرسلانی


نمای سرامیک خشک امروزه به عنوان جدیدترین نمای ساختمان ها شناخته می شود و سرامیک خشک  از آن دست مصالح جدید و نوینی می باشد که در صنعت سازه و ساختمان ظهور کرده و زمینه ساز تحولی عظیم در صنعت سازه و ساختمان شده است. تولید سرامیک خشک نمونه ی بارز تاثیر پیشرفت مهندسی متالوژی در عمران می باشد. این نوع سرامیک جزو سرامیک های پیشرفته ی پرسلانی بوده و به روش اکستروژن تولید می گردند.
 
یکی از دلایل نامگذاری این سرامیک ها روش نصب آن ها می باشد، در نصب آن ها از هیچگونه ملات سیمانی استفاده نشده و با روش هایی چون سیستم نصب انکری، روش نصب نمایان، روش نصب غیر نمایان، نصب کلیپس پنهان شیاری نصب می شوند.
*کاهش هزینه ها: به دليل عدم استفاده از مصالح سنتي و نصب به شكل مكانيكي
*مقاومت بالا در برابر زلزله:به دليل عدم استفاده از ملات وسبكي سبک بودن ساختمان و تغییر مکان های جانبی جداگانه، باعث عدم ترک خوردگی و سقوط مصالح از نما می شود
عایق حرارتی و صوتی به دليل داشتن زير سازي مانند چسب *
*کیفیت بالا عدم خطاي انساني در هنگام نصب با شيوه هاي متفاوت نصب   
* حذف تقطیر در سطوح داخلی عدم نم دادگي به ساختمان به دليل سيستم نصب متفاوت
*سرعت اجرای بالا به دليل روش هاي نصب مكانيكي مدرن و عدم استفاده از مصالح

  

مواردی که در اجرای نمای سرامیک خشک حائزاهمیت است :

1-چار چوبی که انتخاب می شود باید از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار باشد.
 2-از اتصالاتی ضخیم و با دوام استفاده شودتاا تصالاتبه کار برده  در برابر سرما ، گرما ، بخار آب و گازهای موجود در هوا مقاوم باشند .
3- متریال به کار رفته جهت زیرسازی با مصالح نمای خشک به گونه ای انتخاب شود که از لحاظ شیمیایی با یکدیگر مغایرت نداشته باشند. یعنی باعث خوردگی نشوند.
4-پنجره ها ، درز ها ، برآمدگی ها و نقاط کور ساختمان بایستی با دقت و تمرکز زیاد آب بندی شود.
5- لایه محافظ روی دیوار و قسمت های ریز کار باید به دقت کنترل و بازبینی شود.
6-نوع مصالح مورد استفاده و زیر سازی های موجود باید از نظر زیبایی شناختی بررسی شود و با یکدیگر تطابق داشته باشند، قیمتی مناسب داشته باشند و به آسانی و با سرعت بالایی اجرا شوند.
 7- پس از نصب کیفیت کل سازه نما مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد.
نمای خشک همراه با گردش جریان هوا یک سیستم ساختمانی است که در کشورهای اروپای شمالی در طی دوران تکمیل شده و استحکام یافته است و تنها در دهه های اخیر در دیگر کشورها به خاطر بهینه سازی مصرف انرژی درحال استفاده روزافزون قرار گرفته است.
 
مزاياي نصب سراميك خشك یا سرامیک پرسلانی