انتخاب شیشه ایده آل برای نمای کرتین وال
23
01

انتخاب شیشه ایده آل برای نمای کرتین وال

شیشه در نمای کرتین وال ماده‌ای پر کننده بین لامل ها است که به دلیل ویژگی‌های آن می‌تواند در تعداد بی‌شماری از کاربردها، طرح‌ها، بافت‌ها و رنگ‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 
شیشه های متنوع موجود در بازار، انتخاب یک شیشه خاص برای نمای کرتین وال یا نمای شیشه ای فریم لس در خانه یا محل کار را دشوار می‌کند.
یکی از موارد مهم در تصمیم‌گیری در رابطه با نوع شیشه مورد نیاز در نمای کرتین وال این است که آیا لازم است فضای خود را از خارج از صدا عایق بندی کنید؟ (صداهای خارجی)
اگر فضای شما در یک منطقه شلوغ است، مطمئن باشید که جواب مثبت است. 
 

انتخاب شیشه ایده آل برای نمای کرتین وال

 


نماهایی با سطوح شیشه ای بزرگ همیشه علاقه زیادی را برانگیخته می‌کنند. زیرا نه تنها از خارج بسیار جذاب هستند بلکه نوید محیط‌های داخلی بسیار ویژه‌ای را می‌دهند. در این ساختمان‌ها، نور طبیعی می‌تواند آزادانه وارد شود و اتاق‌های داخلی را تحت تلالو نور خورشید قرار دهد و به فضاهای داخلی روشن و دلپسند دست یابد. با توجه به یکی از اشکالات اصلی این نوع ساختمان‌ها، حفظ حریم خصوصی کاربران، بدون مشکل قابل حل است.  
بسیاری از معماران وجود دارند که برای نماهای ساختمان‌های خود نمای شیشه ای را انتخاب می‌کنند. نسخه شفاف آن، نور طبیعی کنترل شده را در طول روز فراهم می‌کند و سایه‌هایی را ایجاد می‌کند.
چندین ساختمان مانند کتابخانه ها یا موزه ها به نور مستقیم طبیعی احتیاج ندارند، این بناها به دنبال ایجاد شفافیت بدون تابش خیره کننده و در عین حال همگنی است.
در حال حاضر، بازار دارای چندین نوع نمای شیشه ای است: رنگ های متنوع، بافت، خصوصیات، تیرگی ها، قالب ها ...
انتخاب این امر باید با توجه به انتقال، بازتاب و جذب نور انجام شود تا نیازهای ساختمان برآورده شود. آنها نه تنها بر زیبایی‌شناسی تأثیر می‌گذارند، بلکه این انتخاب تأثیر مستقیمی بر عملکرد کلی انرژی خواهد داشت.
تکنیکی که برای ایجاد درجات مختلف از حریم خصوصی استفاده می‌شود مبتنی بر مخلوط کردن ماژول ها با بافت‌ها یا شفافیت‌های مختلف است، بنابراین ارزش زیبایی و عملکردی از این طریق به دست می‌آید.

انتخاب شیشه ایده آل برای نمای کرتین وال


بهترین شیشه را انتخاب کنید.

 
در اینجا چند نکته برای انتخاب یک شیشه خوب در نمای کرتین وال آورده شده است: 

- مقدار نور و گرما را در فضا در نظر بگیرید.
اگر آنچه شما در هنگام بازسازی نمای خود با شیشه به دنبال آن هستید ایجاد یک فضای روشن است، ما توصیه می‌کنیم از شیشه با قابلیت کنترل نور خورشیدی استفاده کنید. این علاوه بر آسایش حرارتی به لطف لایه های کنترل کننده نور خورشیدی، باعث روشنایی منطقه برای فضاهای مسکونی توصیه می‌شود.  
 
- امنیت کامل
ما می‌دانیم که هنگام انتخاب شیشه برای ساخت و ساز مسکونی یا تجاری خود، به امنیت مورد نظر خود و افرادی که در این منطقه زندگی می‌کنند فکر می‌کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم یک شیشه ایمنی چند لایه را انتخاب کنید که دارای دو یا چند ورق باشد. شیشه هایی که توسط یک فیلم پلی وینیل بوتیرال به هم متصل می‌شوند، در صورت شکستگی مقاومت ایجاد می‌کنند. زیرا وقتی فیلم برداشته می‌شود، لعاب خود را حفظ می‌کند. بنابراین تا جایگزینی حفظ می شود.
 
- شما می خواهید دیده شوید.
اگر شما دارای شغلی هستید که بدنبال ایجاد تأثیرات بالای وجود نور در محیط کاری خود و فعالیت تجاری شما برجسته است. یک گزینه عالی نوع شیشه ای فوق العاده شفاف است که به شما امکان می‌دهد یک محیط دلپذیر و نورانی ایجاد کنید. نمای کرتین وال با شیشه های شفاف ایده آل به عنوان دکوراسیون در نمای کسب و کار نه و برای روشنایی خانه و لذت بردن از منظره باغ می‌باشد.
 
- حریم خصوصی
از نظر حریم خصوصی، شیشه ساتن را در دو طرف توصیه می‌کنیم که در عین حفظ حریم خصوصی که می‌خواهید در هر یک از فضاهای خود داشته باشید، درخشندگی کافی به شما می دهد.
 

ساختمان‌هایی با نمای شیشه ای: نحوه ترکیب طراحی و کارایی

به دنبال روند جهانی، طی دهه 90 رونق ساختمان هایی که به طور کامل با شیشه آینه ای پوشانده شده‌اند در شیلی آغاز شد و به دلیل ارزش زیبایی‌شناسی و توانایی کاهش هزینه های ساخت و زمان، خود را به عنوان یک راه حل معماری مدرن و آوانگارد نشان می‌دهد. در مدت کوتاهی تقریباً به یک قاعده کلی در مناطق مالی سانتیاگو، به ویژه در ساختمان‌های اداری تبدیل شد. در واقع، بازتاب شهر بر روی این مواد تصویری نمادین از این محله‌ها است. با این وجود، طی سال‌ها و به دلیل نگرانی جهانی برای مراقبت و احترام به محیط زیست، این نوع ساخت و سازها بیشتر و بیشتر باعث افزایش عوامل ناسازگار می‌شدند، عمدتا به دلیل هزینه های بالای انرژی در تهویه مطبوع این فضاها. علاوه بر این، ثابت شده است که دمای خارج به دلیل انعکاس نور افزایش می‌یابد و به تولید جزایر گرمایی تا 6 درجه سانتی گراد بیشتر در مناطق خاص محله ها کمک می کند، که بر زندگی شهری و اکوسیستم های موجود تأثیر می گذارد.
 

انتخاب شیشه ایده آل برای نمای کرتین وال


شیشه ویژگی های خاصی دارد که ارتباط مستقیمی با خورشید دارد. اگرچه همه چیز به کیفیت و خصوصیات شیشه بستگی دارد، اما تخمین زده می‌شود که از تابش خورشید که به یک پنجره معمولی برخورد می‌کند، 10٪ منعکس می‌شود، 10٪ دیگر توسط شیشه جذب می‌شود و 80٪ به فضای داخلی ساختمان وارد می‌شود. این، با تأثیر بر روی هر سطح داخلی، به تولید گرما اثر گلخانه ای تبدیل می‌شود. اگر گرمای تولید شده توسط رایانه‌ها، چاپگرها، روشنایی و استفاده کنندگان از ساختمان را اضافه کنید، سناریو از نظر راحتی کاملاً نامطلوب است. تنها راه حل ممکن برای عملکرد ساختمان، یک سیستم تهویه مطبوع پیچیده با مصرف انرژی بسیار زیاد برای تهویه هوا و گرمایش است. و این به هیچ وجه راحتی داخلی ساکنان ساختمان را تضمین نمی‌کند. به عنوان مثال، نزدیک بودن به پنجره ها و دریافت مستقیم نور خورشید نسبت به نزدیک بودن خروجی تهویه هوا بسیار متفاوت است. آسایش حرارتی رابطه مستقیمی با استرس کار و بهره وری شرکت دارد، بنابراین مسئله بسیار مهمی است. در صورت لزوم کاهش اثرات زیست محیطی و مصرف انرژی در ساختمان ها، در حال حاضر طرح های نوین نمای کرتین وال به عنوان یک گزینه عالی برای بهبود کارایی و راحتی داخلی هر پروژه ارائه می‌شوند.