شیشه های فریم لس ظاهری کاملاً جدید برای نمای ساختمان، بالکن یا ایوان
11
03

شیشه های فریم لس ظاهری کاملاً جدید برای نمای ساختمان، بالکن یا ایوان

 شیشه های فریم لس به شما این امکان را می دهد که ظاهری کاملاً جدید به نمای ساختمان، بالکن یا ایوان ببخشید.  شیشه های فریم لس ساختمان های جدید و یا در تعمیر ساختمان های قدیمی استفاده می شود.
 

نمای شیشه ای فریم لس یکی از پرکاربرد ترین نماهای شیشه ای است که امروزه در ساختمان ها استفاده می شود. در این نوع نمای ساختمان ابتدا شبکه ای از پروفیل آلومینیومی که به آنها لامل گویند بر روی دیوار های خارجی ساختمان نصب می شود. سپس توسط لاستیک های مخصوص آب بندی و هوا بندی می شوند و شیشه روی آنها توسط لقمه های آلومینیومی متحرک نصب می شوند. زمانی که شما از بیرون به ساختمان نگاه می کنید هیچ اثری از شبکه های آلومینیومی (لامل) نیست و یک ساختمان یک دست شیشه ای را می بینید که علاوه بر بحث زیبایی بی حد و مرز آن، آب بندی و هوا بندی عالی، نصب ساده از مزایای نمای شیشه ای فریم لس است. که توانسته است امروزه رواج بسیاری در نمای ساختمان ها داشته باشد.
 
نمای شیشه ای فریم لس

برخی از  ویژگی هایی که نمای شیشه ای فریم لس دارد به شرح زیر است:
سطح یکنواخت شیشه نما
تنوع در رنگ بندی قاب
نصب آسان نما
عایق صوتی و عایق حرارتی در نمونه های Thermal Break
 آب بندی مناسب
 نصب روی قاب تمام  آلومینیومی
جدا بودن سازه نما از سازه اصلی ساختمان
ظرافت در طراحی
دارای باز شو مخفی در facade
 تعویض آسان شیشه
مقاوم در برابر ارتعاشات سازه اصلی
مقاوم در برابر زلزله
امکان تحقق انواع طرح هایی خلاقانه
 
 

شیشه های فریم لس ظاهری کاملاً جدید برای نمای ساختمان، بالکن یا ایوان

 

 
 
 

همانطور که می دانید نمای شیشه ای فریم لس یکی از انواع نماهای کرتین وال است که به طور کلی به علت آزادی عملی که از نظر سهولت در نگه داری، نظافت، سرعت نصب و غیره به آنها سیستم های unitized گویند که خود این سیستم نیز به دو روش U channel و Full frameless Step-unite تقسیم می شوند.
در انواع سیستم های نمای شیشه ای فریم لس کرتین وال سیستم U channel ساده ترین، مقرون به صرفه ترین، نوع نمای شیشه ای فریم لس است که محدودیت هایی نیز دارد از جمله اینکه برای ساختمان های با ارتفاع زیاد اصلا مناسب نیستند زیرا با توجه به اتصالات ساده ای که نسبت به سایر اتصالات فریم لس  دارند توان تحمل وزن شیشه ها با ابعاد بزرگ را ندارند. در سیستم U channel از اسپیسر هایی استفاده شده است که همانطور که از اسمشان مشخص است به شکل U هستند و به صورت پازلی روی لامل های آلومینومی توسط لقمه های فلزی یا آلومینیومی قرار می گیرند. و پس از نصب شیشه ها درز ها و فواصل ۱ – ۲ سانتی متری بین شیشه ها را با چسب های پایه سیلیکون آب بندی و هوابندی می کنند.

سیستم Full frameless Step-unite در نمای شیشه ای فریم لس:

در سیستم Full frameless Step-unite شیشه ها تک ب تک دورن فریم هایی همراه با لاستیک EPDM قرار می گیرند که به آنها کاست گویند و سپس شیشه هایی که درون کاست ها قرار گرفته اند توسط پیچ و پرچ به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی دیوار های خارجی ساختمانی نصب شده اند پیچ و پرچ می شوند. در نهایت نیز همانند رقیب خود با چسب های پایه سیلیکونی آب بندی و هوا بندی می شوند. این روش از آنجا که کاست های شیشه دار در کارخانه های تولید شیشه نما تولید و به محل نصب ارسال می شوند سرعت اجرای بسیار بالایی دارند ضمن اینکه به دلیل اینکه شیشه ها درون کاست هایی فیکس می شوند استحکام بالایی دارند و توان تحمل وزن شیشه های بزرگ را دارند و می توان از آنها در ساختمان های بلند مرتبه نیز استفاده نمود
 
شیشه های فریم لس به شما این امکان را می دهد که ظاهری کاملاً جدید به نمای ساختمان، بالکن یا ایوان ببخشید. این فناوری از فنلاند به ما رسید و خیلی سریع محبوب شد. در ساخت ساختمان های جدید و یا در تعمیر ساختمان های قدیمی استفاده می شود.
 
 

شیشه های فریم لس ظاهری کاملاً جدید برای نمای ساختمان، بالکن یا ایوان

 


 
ویژگی های طراحی
از نظر فنی، لعاب بدون قاب بالکن یک ساختار نسبتاً محکم است که شکل عنصری را که روی آن نصب شده است تکرار می کند. یک پروفیل آلومینیومی به صفحه بالایی بالکن و دیگری با انکر بولت به جان پناه متصل می شود. شیشه با استفاده از لولاهای متحرک و چسب مخصوص به قاب ثابت می شود. در این صورت می توانید یک ماده شفاف، مات یا رنگی انتخاب کنید.
 
برای جلوگیری از بریدگی، صفحات شیشه ای باید سمباده شوند. های فرآوری شده خاص ضد ضربه می شوند. اتصالات بین دریچه ها مجهز به آب بند هستند که از جلوگیری می کنند
 
این طراحی محکم و سبک است، از بار اضافی روی پایه بالکن جلوگیری کنید. در عین حال، لعاب بدون قاب ایوان ها، بالکن ها یا تراس ها امکان دستیابی به نور مناسب در اتاق را فراهم می کند تا با استفاده از پارچه شیشه ای بدون قاب و قفسه های عمودی ظاهر ساختمان را زیباتر کند. برای افزایش دوام و افزایش استحکام، تمام قطعات ساختاری بیشتر پردازش می شوند. علاوه بر این، وجود قفل و بست به شما امکان می دهد بوم را در یک موقعیت خاص ثابت کنید که این طرح را برای کودکان ایمن می کند.
طرح های متنوع
هنگام نصب  می توان از سیستم های مختلف شیشه بدون فریم استفاده کرد.لعاب نوع اول تعلیق شیشه را بر روی دو تکیه گاه غلتکی پیش بینی می کند، در قسمت پایین بال ها محدودیت هایی وجود دارد که از نوسان شیشه جلوگیری می کند. چنین سیستم هایی به خوبی در بالکن هایی با نرده های ضعیف نصب می شوند. و حتی به این ترتیب، لعاب بدون قاب چوبی اغلب انجام می شود، جایی که بال ها می توانند اندازه کوچک داشته باشند یا کل محیط اتاق را تکرار کنند.
در نوع دوم نصب، صفحات شیشه ای دارای هر دو راهنما هستند، بار اصلی روی نیمرخ پایینی می افتد. چنین سازه هایی می توانند دو یا سه غلتک داشته باشند. در دو نوع اول درب، "کتاب" را در یک یا جهت های مختلف باز می کنید. با این کار شستن و تمیز کردن شیشه راحت تر می شود
 
 
 
 

شیشه های فریم لس ظاهری کاملاً جدید برای نمای ساختمان، بالکن یا ایوان

 


نوع سوم با استفاده از انواع ریل ها نصب می شود، جایی که صفحات شیشه ای مانند درب محفظه یکی پس از دیگری روی واگن های غلتکی حرکت می کنند. لعاب بدون قاب بالکن ها و لژیاها از این نوع به دلیل ارزان تر بودن از انواع فوق محبوب ترین هستند. اما این نما فقط روی نماهای مستقیم قابل نصب است.
شکل ساختار به مستقیم، زاویه ای، گرد تقسیم می شود. نمای شیشه ای فریم لس
مزایای لعاب بدون فریم
با توجه به ویژگی های تکنولوژیکی، لعاب بدون قاب نمای برخی از عناصر معماری به تدریج جایگزین پنجره های دوجداره معمولی با قاب و قفسه می شود.