نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال
04
03

نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال

سیستم کرتین وال پوشش خارجی ساختمانی است که در آن دیوارهای خارجی غیر سازه ای هستند و فقط برای دور نگه داشتن آب و هوا و عوامل محیطی استفاده می شود.
از آنجایی که کرتین وال غیر ساختاری است، می توان آن را از مواد سبک وزن ساخت و هزینه های ساخت و ساز را کاهش داد. هنگامی که از شیشه به عنوان دیوار پرده استفاده می شود، مزیت این است که نور طبیعی می تواند به عمق ساختمان نفوذ کند.
نمای کرتین وال به جز وزن بار سنگین، بار ساختاری را از ساختمان حمل نمی کند.
 
دوار برهای دو طرف باد رک بر روی انوارد می بینم راه ارتباطی من چیست لایه لایه ای سنگ است بلند ساختمان با آن ایستاده سختمان اصیل به کشورم کوچ کرده است. مقاومت دوار پوردا بری، دار پرابر، نفوذ هوا و آب، ضربه نشی ازباد و نیروهای رضا آی ورد بر ساختمان، برهای باد و وزن آن تراهی را تحمل می کند.
دیوار پرده ماده ای است که به صورت نی روییده است و وقتی تشکیل می شود سختمان را بدون محافظ دارد. مرسوم است با تصویر عمودی و افقی، با قلیان، قلیان، یعنی ویرگول درند.
 
گلوگیری به عنوان تأثیر آب هونگام تراهی و ساکت دوار پرداه با یک وسیله نقلیه مهم. باسیاری به عنوان یک سیستم، پرده های بلند، تجهیزات دیوارکشی، تخلیه تجمعات این سیستم و همچنین مناطقی که در آنها جمع آوری می شوند.
 
 
 
 

نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال

 

 

 


 

 


 
ارزیابی های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد سیستم کرتین وال شما وجود دارد. این آزمایش ها شامل اندازه گیری نشت هوا، مقاومت در برابر آب، زهکشی آب، مقاومت در برابر باد، توانایی دیوار پرده برای تحمل وزن خود، یکپارچگی و عملکرد حرارتی آن است.
 
شرکت السلام برای پیمانکاری آلومیتال و جنرال، طراحی، مهندسی، ساخت و نصب کامل انواع سیستم نمای شیشه ای را با قیمت های بی نظیر و بالاترین کیفیت ارائه می دهد.
 


 
دیوارهای پرده، تعریف آنها، قطعات آنها، سیستم های مختلف شکل گیری آنها
مسلماً هرکسی که در زمینه ساخت و ساز، ساخت، طراحی و اجرا فعالیت می کند، روزی اصطلاح کرتین وال یا کرتین وال یا کرتین وال را شنیده است که در انگلیسی به آن کرتین وال می گویند. این نوع دیوارها در بسیاری از کشورهای جهان به امری فراگیر در عرصه ساخت و ساز تبدیل شده است که با گذشت زمان منجر به پیدایش انواع و روش های نصب بسیاری در رابطه با دیوارهای پرده و شاید انگیزه من از دست زدن به موضوع و تحقیق طولانی، گسترش گسترده دیوارهای پرده اخیر در کشورهای ما در شام و خلیج عربی است.
 
دیوار پرده چیست؟
مانند پوسته یا پوسته ای است که ساختمان را احاطه کرده و آن را از شرایط محیطی بیرون جدا می کند و کرتین وال ها جزء سیستم سازه ای ساختمان نیستند و مواردی که کرتین وال بر اساس آن طراحی و ساخته می شود و از طریق دیوارهای پرده می توانید تمام طبقات ساختمان را به طور مداوم به هم متصل کنید.
کرتین وال مسئولیت حفاظت از ساختمان، پوشش آن و دادن زیبایی بیشتر به آن با اشکال و سیستم های مختلف را بر عهده می گیرد و به عنوان فیلتر محیطی بین داخل و خارج عمل می کند. همچنین وزن سبک آن مشخص می شود. هیچ چیزی را به خود حمل نمی کند، که منجر به کاهش وزن ساختمان به عنوان یک کل می شود.
کرتین وال را می توان از انواع مختلفی از فلز ساخت و در ترکیب آن از سنگ یا چوب نیز استفاده کرد، اما رایج ترین نوع آن کرتین وال فلزی است که به 3 قسمت اصلی تقسیم می شود:
 
1_ قاب که سازه ای متشکل از تیرهای عمودی (Mullions) و افقی (Transom) است که به دلیل استحکام، گسترش زیاد، وزن سبک، سهولت شکل گیری و مقاومت بالا در برابر عوامل جوی به ویژه نیروهای باد، بیشتر از آلومینیوم ساخته شده است. و آلومینیوم از بوکسیت خام ساخته می شود که در استرالیا، جامائیکا و گینه و در مصر از کشورهای عربی به وفور یافت می شود.
2_ روکش یا پوسته بیرونی دیوار معمولاً شیشه ای است و روکش آن می تواند چوبی یا بتن سبک باشد، اما رایج ترین آن شیشه ای است که حرارت دیده است به طوری که شیشه های مقاوم در برابر حرارت و شکستگی به دست می آید. دو برابر شیشه معمولی
 
 
 
 

نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال

 

 

3 _ تثبیت درزهایی که از طریق آن دیوارهای پرده یا با جوش یا با استفاده از انکر بولت ثابت می شود.
در طراحی کرتین وال موارد بسیار مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد که اولین آنها ماهیت بارهایی است که کرتین وال در معرض آن قرار می گیرد، چه بارهای ناشی از گرما و زلزله و چه بارهای زنده مانند باد. بارها یا بارهای مرده مانند آنهایی که دیوار متحمل می شود، زیرا بارهای دیوار مستقیماً در معرض ریزش پرده ها قرار می گیرند و آزمایشات زیادی برای دیوارهای پرده در کارخانه ها یا محل کار انجام می شود تا از کارایی آنها اطمینان حاصل شود. در برخورد با هر باری که بر آنها تأثیر می گذارد، باید دانست که فاصله کمی بین 4-5 میلی متر در
اتصالات کرتین وال به منظور امکان حرکت دیوار در سه جهت در مواجهه با بارهایی که بر آن تأثیر می گذارد یکی از مواردی که در طراحی کرتین وال باید به آن توجه شود فرآیندهای نشتی است اعم از هوا و گرما. ، آب یا انرژی خورشیدی، فرآیندهای انبساط، گرمایش، انقباض و انقباض حرارتی
سیستم های کرتین وال:
اول (دیوار پرده ای پانلیزه شده):
 یا آنچه در زبان عربی به آن سیستم پانل می گویند، این سیستم پانل های پیش ساخته بزرگ و عظیمی است که در کارخانه های خاص با عرض و ارتفاع مشخص با توجه به اندازه گیری تیرهای عمودی (Mullions) و تیرهای افقی (Transom) ساخته می شود. دیوار و وزن یک پانل ممکن است به 15 تن برسد که نیاز به استفاده از وینچ و ماشین آلات سنگین برای بلند کردن و نصب این پانل ها در محل دارد.این پانل ها به راحتی نصب و در صورت نیاز تعویض می شوند و معمولاً فاصله بین پانل ها پر می شود. با سیلیکون
دوم (United Curtain Wall):
یا آنچه در زبان عربی به آن سیستم مونتاژ یا سیستم واحد می گویند که پانل های پیش ساخته بزرگ و کوچک هستند، همانطور که نوع اول در کارخانه های خاص ساخته می شود و روی سازه در محل نصب می شود و سازه ای که آن را در بر می گیرد به آن متصل می شود. ساختار سازه ای تاسیسات و طول و عرض پانل ها در این سیستم و سیستم اول با توجه به سازنده متفاوت است و برای طراحی معماری دیوار پرده، سیستم ترکیبی یا سیستم مدولار یکی از بهترین ها است. سیستم های کارآمد سیستم های کرتین وال، اما از نظر نصب انعطاف پذیری کمتری نسبت به سایر سیستم ها دارد.
سوم (Stick System Curtain Wall):
یا آنچه که در زبان عربی به آن سیستم چسباندن می گویند و یکی از رایج ترین و پرکاربردترین سیستم هایی است که به دیوارهای پرده آزادی طراحی می دهد و می توانید هر گونه اکسسوری یا تزئینی را در جلوی نماهای شیشه ای این سیستم اضافه کنید. یک ماژول، سپس ماژول را با مواد مورد نیاز، شیشه، آلومینیوم یا هر چیز دیگری پر کرده و سپس با فشار یا با ثابت کردن آن با پیچ به سازه اصلی سازه متصل می شود، سپس از سیلیکون برای تکمیل استفاده می شود و این سیستم نیاز دارد. نیروی کار ماهر و دارای بیش از یک نوع است که از طرح های مختلف معماری ناشی می شود، از جمله این انواع:
1_سیستم پرده والینگ Bimodular:- در اینجا اتصالات واحدهای تشکیل دهنده کرتین وال نمایان است که منجر به ایجاد خطوط افقی و عمودی واضح در نما می شود و خطوط افقی و عمودی در یک سطح پایین تر قرار می گیرند. نسبت به سطح شیشه، و از سیلیکون برای پر کردن فضاها استفاده می شود.
 
 
 

نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال

 

 
 

2_ سیستم کرتین والینگ سرپوش دار :- در اینجا نیز اتصالات مجموعه یونیت های دیواری نمایان است که منجر به ایجاد خطوط افقی و عمودی واضح در نما می شود اما در سطح بالاتری نسبت به سطح شیشه قرار دارند که در اینجا از پانل های آلومینیومی برای پوشاندن اتصالات مونتاژ استفاده می شود و این روش هزینه بیشتری دارد که یکی از اولین آنها نتیجه استفاده از صفحات آلومینیومی برای پوشاندن اتصالات مونتاژ است.
چهارم (سیستم عنکبوتی):
یا آنچه در زبان عربی به آن سیستم تثبیت عنکبوتی گفته می شود که بر اساس وجود دهانه هایی با تعداد بازو معین و زوایای معین است که صفحات شیشه را نگه می دارد و با پیچ ثابت می شود و فضای بین صفحات شیشه را با مواد عایق پر می کند. شفافیت دید و ارائه راهکارهای متنوعی برای نصب شیشه که توسط هیچ سیستم دیگری ارائه نمی شود، در نمای ساختمان ها، مغازه ها، شیشه ها و دکوراسیون داخلی استفاده می شود.
پنجم (سیستم واحد و مولیون):
یا آنچه در زبان عربی به آن نظام وحدت و جداکننده می گویند که آمیزه ای از سیستم های چسبنده (Stick System) و سیستم ترکیبی (United System) است.
 
 
 

نماهای شیشه ای سیستم کرتین وال

 

 
 

ششم (سیستم لعاب سازه):
این بر اساس تثبیت پانل های شیشه ای با مواد ثابت سازه ای انعطاف پذیر و محکم است. پانل های شیشه ای یا از طریق یک قاب از مواد ثابت کننده محکم و انعطاف پذیر مانند "نئوپرن" یا شیشه به تیرهای فلزی و بتنی مبدا ثابت می شوند. پانل ها با سیلیکون ساختاری ثابت می شوند.