اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله سنگ، سرامیک، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی
25
02

اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله سنگ، سرامیک، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی

اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله نماسنگ خشک  و سرامیک خشک ، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی
که حاصل سالها تجربه، مطالعه و تحقیق و بررسی انواع روشهای مشابه خارجی در مختلف می باشد
کشورها.
 
 
سالیان متمادی است که نماهای داخل و خارج ساختمان توسط افراد بدون آموزش لازم با ملات ماسه و سیمان اجرا می شود که جدای از تحمیل وزن زیاد به ساختمان که به دلیل اهمیت ساختمان ها در برابر نیروی زلزله و ارتباط مستقیم مقاوم هستند. بین نیروی جانبی و وزن زلزله با توجه به ضرایب مختلف انتقال حرارت و همچنین میزان متفاوت انبساط و انقباض قسمت ملات پشت سنگ یا سرامیک و غیره نسبت به مصالح بیرونی و قسمت سخت کننده موجود می بینیم که با گذشت زمان، سنگ ها از هم جدا شده اند. و حتی اسکوپ های سیمی نیز از افتادن آنها جلوگیری نمی کند
با توجه به طراحی دقیق فنی و مهندسی نما شامل زیرسازی و طراحی دقیق ابعاد و صفحات هر پروژه با توجه به بازشوها، ارتفاع ساختمان، کاربری و سایر عوامل و امکان سفارش سنگ و مواد مصرفی ضمن کاهش ضایعات و زمان اجرا، تاثیر بسزایی بر کیفیت عملکرد خواهد داشت.
 

 
 

اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله سنگ، سرامیک، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی

 

 


 


با تولید صنعتی زیرسازی های نما از جمله پروفیل های آهنی، آلومینیومی یا گالوانیزه و فولادی و همچنین مصالح نما، احتمال خطای انسانی در بخش های مختلف از جمله درصد اختلاط ملات و ... بسیار کاهش می یابد و بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت دارند.
 
یکی از مشکلاتی که معمولا در روش های سنتی شاهد آن هستیم ایجاد اتصالات غیرهمسطح است که پس از تزریق در اثر جابجایی سنگ و غیره و خارج از رگولاتوری اولیه ایجاد می شود و معمولاً بدون آسیب قابل تعمیر نیست، اما در روش های خشک به دلیل عدم استفاده از مواد سفت کننده (ملات) در حین اجرا و حتی پس از اتمام کار به راحتی می توان خطاهای احتمالی را حتی تا یک میلی متر تنظیم کرد و حتی در طول سال های کارکرد نیز می باشد. امکان جابجایی و اصلاح هر سنگ یا سرامیک و غیره وجود دارد
 
کاهش حدود 100-80 کیلوگرم وزن به ازای هر متر مربع از سطح نما نسبت به روش دوغابی که تاثیر زیادی در کاهش نیروی لرزه ای خواهد داشت و در صورتی که نما در ابتدای طراحی ساختمان  خشک دیده شود، با کاهش قابل توجه وزن ساختمان نه تنها هزینه افزایش نمی یابد، بلکه وزن اسکلت و فونداسیون نیز اثر کاهش قابل توجهی بر قیمت نهایی خواهد داش
 

اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله سنگ، سرامیک، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی

 

 

ذکر این نکته ضروری است که نماهای معمولی پس از چند سال قطعا نیاز به تعمیر و محصور شدن دارند که
یعنی تحمیل هزینه های اضافی که کارفرما باید برای نما پس از مدتی متحمل شود و در پایان کار
با توجه به عمر مفید دوغاب. حدود 10-15 سال قدمت دارد، کل لایه ملات و همچنین سنگ مربوطه
باید تخریب شود به این معنی که اگر هزینه ای برای اجرای دوغاب نما پس از
تکمیل ساختمان باید کاملا مستهلک تلقی شود.

اما در اجرای نماهای خشک به دلیل نصب صنعتی نیازی به تعمیر و
هزینه های نگهداری به مرور زمان و در صورت آسیب دیدن هر یک از صفحات قابل تعمیر و تعویض می باشد و وجود دارد
بدون نیاز به تخریب یا تعمیر کامل، حتی پس از عمر مفید آن (بیش از 50 سال) می توان از آن برای بازیافت کلیه مواد استفاده کرد.
مورد استفاده، از جمله فلزات زیرلایه (آهنی یا آلومینیوم) و مهمتر از همه سنگ یا سرامیک مصرفی، و
هر یک از این مصالح در مکان ها و محله های دیگر بسته به نوع آن. کاربر، و این بدان معنی است که همه
هزینه های انجام شده برای اجرای این نما پس از اتمام به کارفرما عودت داده می شود
ساختمان بر حسب درصد استاندارد استهلاک مصالح.

همانطور که قبلا ذکر شد کاهش وزن ساختمان ارتباط مستقیمی با کاهش نیروی لرزه وارد بر ساختمان ها دارد و در راستای تبصره ها و نکات ویژه آیین نامه زلزله ایران (2800) و سایر مقررات زلزله در دنیا و طراحی زیرساخت خواهد بود. و مصالح هر نما بر اساس اصول طراحی استاندارد. و مطابق با شرایط مندرج در آیین نامه 2800 ایران بوده و به سازه اصلی ساختمان متصل می شود، بدین معنی که در هنگام وقوع زلزله، نما و متعلقات مربوطه با تغییر مکان جانبی سازه به طور جداگانه جابجا می شوند و این امر مانع می شود. نما از پوسته پوسته شدن و ریزش قطعات. این شبیه به نمای دوغابی خواهد بود و بنابراین تلفات انسانی و سایر خسارات ناشی از فروریختن f را کاهش می دهد.
با ایجاد فاصله ای که سطح بیرونی نما با بدنه اصلی ساختمان ایجاد می کند، در حالی که وجود هوا در این فاصله نقش عایق صوتی و حرارتی را ایفا می کند، می توان با محاسباتی که به محل ساخت و ساز انجام شده در شرایط آب و هوایی بر اساس استانداردهای مربوطه (موضوع). 19 مقررات ملی ساختمان ایران) عایق حرارتی و صوتی مناسب و به راحتی نصب می شود و حتی از این فضا می توان برای عبور از سیستم تاسیسات مکانیکی و برقی استفاده کرد.
 
 
 
 
 

اجرای نما خشک با متریال های مختلف از جمله سنگ، سرامیک، سفال، سفال، چوب و ... به روش صنعتی

 

 
 
 

سنگ خشک یکی از نماهای مدرن و ارتقا یافته با قیمت مناسب است که در نمایندگی های سراسر دنیا قابل خرید و فروش می باشد. این نمای مدرن به روش نصب خشک اجرا شده و دارای استحکام بالایی می باشد و در کنار آن به صورت تک ماژول با حداقل جذب آب اجرا می شود. بیشترین کاربرد سنگ خشک به شرح زیر است:
 
مجتمع تجاری
 
ساختمان اداری
 
ساختمان مسکونی
 
قسمت داخلی ساختمان
 
پایانه ها
 
ایستگاه مترو
 
سرامیک خشک
 
سنگ خشک یکی از نماهای مدرن و بهترین و دارای کاربردهای فراوانی است که در بالا به برخی از آنها اشاره شد. این سرامیک دارای خواص خاصی از جمله:
 
عایق بیشتر به دلیل سوراخ های بیشتر در ضخامت آن
 
جلوگیری از نفوذ هوای سرد
 
کاهش وزن پوشش روکشی به دلیل وجود سوراخ در بدنه سرامیکی
قطعات خاص برای گوشه ها و پنجره های کف
 
قیمت مناسب
 
استفاده از تکنولوژی بالا در تولید
 
ناگفته نماند که کارایی و فروش ابزار سرامیک به منظور ارائه نمای زیبا و شیک به شما از طریق اینترنت انجام می شود و می توانید آنها را مستقیماً از وب سایت های معتبر به ویژه کانسپت سفارش دهید. علاوه بر این می توانید آنها را به صورت عمده با تخفیفی که به صرفه تر است خریداری کنید.
 
برای اجرای سنگ خشک باید نقشه ها را از قبل مشخص کنید. نقشه کشی مغازه به عنوان اولین گام در عملکرد و حتی محاسبات خاص پروژه محسوب می شود. نقشه های مدولاسیون نقش اصلی را در محاسبه قیمت و اجرای سنگ خشک دارد.