نماهای لوور چیست؟
15
02

نماهای لوور چیست؟

نماهای لوور چیست؟ آنها را در ساختمان های اداری و مراکز خرید، در محیط های داخلی و خارجی می بینید که ظاهر فیزیکی سازه ها را بهبود می بخشد اما عملکرد ارزشمندی را نیز ارائه می دهد. سیستم نمای لوور به منظور کاهش انتقال گرما و شدت نور و همچنین بهبود ظاهر فیزیکی سازه طراحی شده است. نصب می تواند لوورها را در مقابل ساختمان قرار دهد، یا می توان آنها را به منظور ایجاد سایه بیرون زدگی کرد.
نقش سنتی یک سیستم نمای معمولی ایفای نقش ساختاری در طراحی ساختمان نیست، بلکه جلوگیری از آسیب رطوبت به فضای داخلی آن سازه است. تگرگ، باد، برف و باران دشمنان طبیعی ساختمان هستند که هر روز با آن ها روبرو می شوند. Danpal از فناوری Microcell برای دفاع از ساختمان در برابر آن عناصر خشن استفاده می کند. نماهای لوور به اندازه یک سیستم نمای معمولی دانپال قوی هستند، اما چیز بیشتری را ارائه می دهند. آنها به شما، مصرف کننده، اجازه می دهند تصمیم بگیرید که چه مقدار از هوای خارجی را می خواهید به داخل دعوت کنید. هیچ کس قرار نیست از رگبار باران یا طوفان برف در داخل استقبال کند، اما در مورد آن روزهای روشن و آفتابی که هوا تازه و روز روشن است، چطور؟ این زمانی است که معماری نور روز دانپال می تواند به شما و نور خورشید اجازه دهد تا زمانی که در داخل هستید، مطابق شرایط شما با هم برخورد کنند. برای روزهایی که خورشید به قدری روشن است که تابش خیره کننده غیرقابل تحمل و گرما بسیار شدید است، شما هنوز کنترل دارید که چه مقدار از یک روز گرم تابستانی قرار است وارد شود. .
 
 

نماهای لوور چیست؟

 


 
نماهای لوور با نور خورشید و سایه بازی می کنند
تعجب می کنید که لوور  این روزها در چه کاری است؟ اگر به شما بگوییم که دانپال، پیشرو در صنعت ساختمان برای بیش از پنجاه سال و پیشرو در معماری نور روز، یاد گرفته است با نور خورشید و سایه بازی کند، چه می‌شود؟
 Louvre، یک سیستم سایه شفاف، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا تعادل نور و سایه را که برای آنها مناسب است، تعیین کنند، و فضای داخلی مطابق با ترجیحات آنها ایجاد کند. نماهای لوور را می توان بر روی انواع ساختمان ها نصب کرد و با انتخاب خیره کننده رنگ ها و پرداخت هایی که دانپال به آن معروف است، نتیجه راحتی داخلی و زیبایی بیرونی ایجاد می کند.
همراه با آن کنترل سفارشی بر نور خورشید و سایه، تسلط بر تهویه است. افزودن نماهای لوور به یک سازه امکان حضور هوای تازه‌ای که از بیرون وارد می‌شود را فراهم می‌کند و در یک روز دلپذیر، هیچ چیز مانند وسوسه نسیم‌های گرم برای تقویت فضای کار و زندگی داخلی نیست. اگر روز خنک است و برای باز کردن لوورها مساعد نیست، می توان آنها را بسته. این ویژگی کارایی انرژی ساختمان را افزایش می‌دهد و به طبیعت اجازه می‌دهد تا مقداری از بار آسایش را به داخل خانه به دوش بکشد، اما همیشه طبق شرایط شما و بر اساس ترجیحات شخصی شما.
دانپال محصولات را طراحی می کند. معمار ساختمان را طراحی می کند. شما، مشتری، منطقه راحتی خود را طراحی می کنید.
 
 
  
نمای لوور در نمای شیشه ای ساختمان ها نوعی تابش بند هستند که به صورت منقطع در نمای ساختمان ها به کار برده می شوند و دید را از بیرون ساختمان به سمت داخل محدود می سازند و شدت تابش آفتاب را کاهش می دهند و برای مهندسین معمار این امکان را فراهم می سازند تا نمای ساختمان را زیباتر طراحی نمایند که امروزه در ابعاد مختلف و به حالت های افقی و عمودی در نمای ساختمان ها نصب می شوند.

انواع لوورها

امروزه از انواع لوورها در نمای شیشه ای ساختمان ها استفاده می شود که این لوورها با توجه به جنس شان به دو نوع آهنی و آلومینیومی تقسیم می شوند و نوع آلومینیومی آنها که وزن کمتری دارند بر روی نور گیر اجرا می شوند و نوع چوبی آنها در سقف آلاچیق ها کاربرد دارند ، از نظر جایگیری لوورها به دو صورت مستقیم در نمای ساختمان ها و یا روی پنجره نصب نی شوند که دید را محدود می سازند و موجب سایه اندازی بر روی ساختمان می شوند.
 

نماهای لوور چیست؟

 


 
مزایای استفاده از لوور
– هنگامی که از نمای لوور در ساختمان استفاده می گردد اشعه آفتاب از شیشه عبور نخواهد کرد و موجب افزایش دمای داخل آن نخواهد شد .
– نمای لوور این قابلیت را دارد که با هر نوع شرایط اقلیمی سازگار باشد و در ساعات مختلف روز باعث تغییر نمای ساختمان می شود.
– با استفاده از ویژگی های نمای لوور طراحان و معماران از نظر تنوع در طراحی و ساخت نمای شیشه ای ساختمان ها از قابلیت های بیشتری برخوردار خواهند بود.

 

نماهای لوور چیست؟

 


انواع لوور آلومینیومی و نحوه ی اجرای آنها

این دسته از لوورها به علت دوکی شکل بودن ، در طراحی نما ، شکل بسیار زیبایی را به وجود می آورد.  اندازه ی دوکی شکل این لوورهای آلومینیومی در سایزهای 80 میلیمتر تا 300 میلیمتر موجود میباشد.  اجرای لوور آلومینیومی به روش لوور دوکی توسط قطعات پروفیل آلومینیوم منقاری و پروفیل آلومینیوم خورشیدی به شاسی کشی بدنه متصل میشود.

این دسته از لوورها به صورت مقطع مستطیلی شکل در سایزهای مختلف استفاده می شود. در اجرای لوور آلومینیومی به این روش اتصال به شاسی کشی موجود هم از اتصالات منقاری و خورشیدی خاص خود استفاده میگردد.
 

این طرح از لوور آلومینیوم، یه دلیل آسانی در نصب و همینطور مقرون به صرفه بودن آن از سایر مدل ها استفاده میگردد و بر روی انواع نماهای تمام شیشه و یا نماهای کامپوزیت استفاده میگردد.

این سبک از لوورهای آلومینیومی با اتصالات خاص خود و همچنین بهره گیری از مجموعه چرخ دنده ها و موتور های مربوطه، توسط یک ریموت کنترل و یا سنسور های خاصی فرمان پذیر میباشند و بسته به نیاز نور محوطه طراحی، قابلیت تغییر دارند.