متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک
04
12

متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک

روکش نمای خشک بیرونی یک روش تکمیل جامد و محکم است که به شما امکان می دهد ظاهر یک خانه را در هر سبکی ایجاد کنید.
 
انواع روکش ها تزئین و محافظت از دیوارها را از تأثیرات جوی یا مکانیکی امکان پذیر می کند، یک پوسته دیواری قوی و بسیار بادوام ایجاد می کند که به شما امکان می دهد مواد را برای هر دوره در شرایط کار نگه دارید.

 

یکی از برجسته ترین نمایندگان این نوع متریال کاشی های نما سنگ خشک و  سرامیک خشک هستند که اجرای عجیب ترین ایده های طراحی را ممکن می سازد.

کاشی یا سنگ سرامیک نما چیست
کاشی جلو  سنگ نما سرامیک نما یک ماده روکش خارجی است که دوام و دوام بالایی دارد. اصل کار اکثر انواع کاشی های نما  بر اساس ایجاد یک لایه رو به نسبت نازک از مواد طبیعی یا مصنوعی است در عین حال، تقلید عملاً مورد استفاده قرار نمی گیرد، اگر پوششی، به عنوان مثال، از کاشی های کلینکر وجود داشته باشد، مواد برای ساخت آن همان خاک رس است که برای آجرهای کلینکر است.  
 
 

متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک

 


یک لایه بیرونی از یک لایه نازک تر از مواد باعث می شود تا صرفه جویی قابل توجهی در مواد یا چسب حاصل شود و در نتیجه یک پوشش کامل ایجاد شود.
ویژگی اصلی از نقطه نظر مکانیکی نصب مستقل هر عنصر نسبت به یکدیگر است که امکان تعویض یک کاشی را در صورت لزوم بدون جدا کردن کل ورق ممکن می کند.
در این، کاشی‌ها بسیار راحت‌تر از پانل‌های سایدینگ یا نما هستند، که شبکه‌ای از عناصر را تشکیل می‌دهند که محکم به یکدیگر متصل شده‌اند، که اجازه استخراج رایگان هیچ یک از آنها را به دلخواه نمی‌دهد. 
 

از مزایای نمای سنگ ومزایای سرامیک خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
 

متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک

 


استحکام بالا. 
مواد طبیعی، تکنولوژی تولید همان نمونه های اولیه است.
دوام.سنگ و سرامیک در نما 
مقاومت در برابر سایش - برخی از انواع کاشی ها می توانند 100 سال بدون تغییر قابل توجه دوام بیاورند.
مقاومت در برابر رطوبت، اشعه ماوراء بنفش، تظاهرات جوی.
مقاومت در برابر سرما.
کیفیت تزئینی بالا.
امکان تعمیرات جزئی یا موضعی بدون برچیدن کل سطح.
عملاً نیازی به تعمیر و نگهداری نیست.
امکان ترکیب چندین نوع مختلف از مواد در یک صفحه وجود دارد.
قیمت متریال و نصب بسیار کمتر از انواع تکمیلی آجر، سنگ و ... می باشد.
 
 
 

متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک

 


معایب مواد عبارتند از:
 
وزن ماده قادر است بار اضافی بر روی سازه های نگهدارنده ایجاد کند.
انواع خاصی از کاشی ها نیاز به استفاده از تکنیک ها یا مواد خاصی برای نصب دارند.
ترکیب روش های نصب خشک و مرطوب غیرممکن (یا بسیار دشوار) است که تا حدودی امکان ترکیب انواع مختلف مواد را محدود می کند.
تولید کنندگان اصلی کاشی نما
تنوع مصالح و انواع کاشی ها به دلیل وجود تعداد زیادی از تولیدکنندگان است.
 
این تولیدکنندگان کاشی هایی را با تنوع رنگ، بافت و ظاهر عرضه می کنند.
معروف ترین انواع آن عبارتند از:
 
کلینکر از نظر مواد اولیه و روش های ساخت کاملاً با آجر کلینکر مطابقت دارد. تنها تفاوت در ضخامت است که نصب را آسان تر و به صرفه تر می کند. استحکام، مقاومت در برابر سایش و دوام بالایی دارد.

وینیل. به صورت خشک (روی پیچ های خودکار) نصب می شود. وزن کمی دارد که به شما امکان می دهد دیوارها را با ظرفیت باربری کم (به عنوان مثال در خانه های قاب) به پایان برسانید. برای ایجاد نماهای دارای تهویه مناسب، نصب آسان و سریع

سنگ وسرامیک این دو روش نصب دارد - نصب خشک و مرطوب

متریال کاشی های نما سنگ سرامیک خشک

 



بزرگترین نمونه ها به صورت خشک بسته می شوند، نمونه های کوچکتر مرطوب. این ماده می تواند به طور مستقل ساخته شود، که کار تعمیر و بازسازی را راحت می کند. گزینه های طراحی زیادی با تقلید از هر نوع ماده وجود دارد - شرط اصلی وجود شکل مورد نظر است که می تواند از یک بخش طبیعی دیوار کپی شود.
کاشی چینی. نام دیگر این ماده سنگ مصنوعی است. استحکام بالایی دارد، زیرا از ذوب یک کامپوزیت طبیعی ایجاد می شود. امکان تولید پانل هایی با سطح براق یا مات، سطح صاف یا زبر وجود دارد. در حین نصب، هر دو روش امکان پذیر است، اما رایج ترین روش نصب خشک - روی kleimers است. برای ایجاد نمای تهویه مناسب، شکاف های بین کاشی ها به افزایش جریان هوا در زیر پوست کمک می کند. آگلومره. کاشی های ساخته شده از خرده های انواع طبیعی سنگ - سنگ مرمر، گرانیت، کوارتزیت. از نظر ظاهری، تفاوت کمی با پانل های نازک سنگ طبیعی دارد، به شما امکان می دهد پوششی با سطح تزئینی بسیار بالا ایجاد کنید.  
یک سنگ طبیعی پانل های نازک از سنگ طبیعی یک لایه تکمیلی بسیار هنرمندانه ایجاد می کند. با تمام ویژگی های عملیاتی و تزئینی، هزینه چنین پایانی بسیار بالا است و برای همه قابل دسترس نیست، که یک عامل محدود کننده قابل توجه است.
سفالین. یکی از قدیمی ترین روکش های فضای باز که از خاک رس کائولن با پخت در دمای حدود 1000 درجه ساخته شده است. پوشش خیس می شود و با گذشت زمان پوسته می شود، که نیاز به نگهداری دوره ای دارد - پوشش هایی با ترکیبات دافع آب. ویژگی های تزئینی کاشی های سفالی بسیار بالا است و ظاهر خانه ای قدیمی به سبک مدیترانه ای را ایجاد می کند.
هر نوع کاشی انواع خاص خود را دارد که دامنه را گسترش می دهد و به ارضای بهتر نیازهای کاربران کمک می کند.
تولید مستقل کاشی با استفاده از قالب
کاشی های بتنی برای تولید خود مناسب هستند. امکانات ساخت عملا نامحدود است، نکته اصلی وجود یک فرم خاص است. می توان از قالب های خانگی استفاده کرد که از برشی از سطح سنگ، آجر یا چوب ساخته شده است.
قالب هایی ظاهری انحصاری دارند و فرصت ایجاد یک سطح اصلی را فراهم می کنند، اما استحکام آنها نسبی است - چیزهایی که از همان بتن ساخته می شوند که هنگام برداشتن ریخته گری نیاز به مراقبت دارد.
 
قالبهای سیلیکونی مدرنتر وام بیشتر دارند، زیرا ویژگیهای ارتجایی آنها حذف مکرر ریختهگریها را ممکن میسازد.