سنگ و سرامیک نما  انواع و مزایا
01
12

سنگ و سرامیک نما انواع و مزایا

تا به امروز، الزامات برای ظاهر ساختمان ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. علاوه بر کیفیت خود کار و نتیجه به دست آمده، نحوه ظاهر سازه بسیار مهم است. این امر به ویژه در مورد ساختمان های مسکونی صادق است. دکوراسیون بیرونی نماها با استفاده از مواد مختلف انجام می شود. یکی از رایج ترین و راحت ترین کاشی های نما برای دکوراسیون فضای باز است.
 
سنگ و سرامیک نما
 انواع و مزایا
اهمیت انتخاب یک متریال برای تکمیل نما دشوار است که بیش از حد برآورد شود. در خطر نه تنها ظاهر ساختمان، بلکه کیفیت، مدت زمان و راحتی عملیات آن نیز هست. وظیفه اصلی دکوراسیون بیرونی محافظت از ساختمان در برابر اثرات مضر محیط خارجی است. امروزه اغلب از کاشی های نما برای این اهداف استفاده می شود. این دارای گسترده ترین طرح های متنوع است، در عمل کاربردی است و دارای خواص محافظتی عالی است. بیایید در مورد انواع و ویژگی های آن صحبت کنیم.
ویژگی های مواد
کاشی های نما انواع مختلفی دارند: سرامیک نما، اسلب سنگ طبیعی و غیره. هر نوع دارای ویژگی های خاص خود است، اما ویژگی هایی نیز وجود دارد که آنها را متحد می کند، که این نوع مواد را برای روکش نما بسیار محبوب کرده است:

 
 

سنگ و سرامیک نما  انواع و مزایا

 

 
 

تعداد بی پایانی از راه حل های طراحی - شکل، اندازه، بافت، رنگ، الگو - همه اینها را می توان مطابق با سلیقه و نیازهای شما انتخاب کرد.
سهولت تعمیر و نگهداری - کاشی های نما به راحتی بدون ترس از مواد شوینده تهاجمی تمیز می شوند
عایق اضافی ساختمان - کاشی های نما  سنگ و سرامیک نما لایه دیگری را تشکیل می دهند که ساختمان را در برابر سرما، صدا و سایر عوامل منفی محافظت می کند. برای
برای جلوه اضافی، کاشی ها را می توان نه مستقیماً روی دیوارها، بلکه بر روی یک قاب ویژه - نمای لولایی نصب کرد. این یک لایه محافظتی بسیار محکم ایجاد می کند، در حالی که خواص یک ساختمان موجود را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
سهولت نصب - در بیشتر موارد، می توانید با حداقل تجربه در چنین کاری و بدون صرف هزینه زیاد، یک ساختمان را کاشی کنید. یک مزیت بزرگ دیگر: آماده سازی کامل و تراز کردن دیوارها لازم نیست، کاشی ها می توانند نقص های موجود را پنهان کنند.
سهولت در تعویض - اگر به طور ناگهانی یکی از دال های نما غیر قابل استفاده شود، امکان تعویض آن به طور خاص بدون دست زدن به بقیه وجود خواهد داشت.
امکان ترکیب با سایر مصالح تکمیلی مانند گچ و یا تخته با طرح های مختلف.
دوام - با توجه به فناوری روکش فلزی، کاشی های نما برای چندین دهه صادقانه خدمت می کنند
هزینه - کاشی ها به طور کلی بسیار ارزان تر از مواد روکش سنتی هستند. برای هر بودجه ای قیمتی در بازار وجود دارد
انواع کاشی های جلو
خواص کاشی برای نمای خانه به موادی که از آن ساخته شده اند بستگی دارد. انتخاب کاشی های نما امروزی به شما این امکان را می دهد که متریال را متناسب با سلیقه، شرایط آب و هوایی، آب و هوا، سبک ساختمان و بودجه خود انتخاب کنید. کاشی های نما می توانند از نظر ویژگی های عملیاتی و تزئینی متفاوت باشند. محبوب ترین انواع آن را در نظر بگیرید:
از سنگ طبیعی
روش سنتی روبرو شدن با ساختمان - مجلل و نجیب به نظر می رسد. با این حال، آن نیز گران است. انواع مختلفی از سنگ ها را می توان استفاده کرد، اغلب این سنگ ها سنگ مرمر یا گرانیت هستند. سنگ نما می تواند یک قرن کامل خدمت کند، در برابر یخ زدگی، بادوام و مقاوم در برابر حملات شیمیایی تهاجمی است. روکش دیوار با کاشی های سنگ طبیعی نیز راه حلی سازگار با محیط زیست است که باعث آلودگی محیط زیست نمی شود و تحت هیچ شرایطی به افراد آسیب نمی رساند.
محصولات گرانیت سرامیکی
ظروف سنگ چینی یک ماده همه کاره مدرن، سرامیک پیشرفته است که به سرعت همدردی همه دست اندرکاران ساخت و ساز را به خود جلب کرد. کاشی های چینی بادوام، مقاوم در برابر یخ زدگی هستند، از رطوبت و تأثیرات شیمیایی نمی ترسند. خانه ای با چنین کاشی های نما می تواند تقریباً هر ظاهری را به دست آورد - از این گذشته ، ظروف سنگی چینی انتخاب تقریباً بی پایانی از طرح ها دارد. ظروف سنگی چینی می تواند مات یا براق باشد، هر رنگ و طرحی داشته باشد، اندازه کوچک داشته باشد.
یا یک تخته سه متری باشد. یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه ظروف سنگی چینی تقلید درخشان آن از سایر مواد است: سنگ مرمر و سایر سنگ ها، چوب، بتن و حتی فلز. در عین حال، چندین برابر ارزان‌تر از همتایان طبیعی خود هزینه دارد و گاهی اوقات حتی بهتر به نظر می‌رسد. اسلب های سنگی چینی برای دیوارهای پرده ایده آل هستند.
 
 

سنگ و سرامیک نما  انواع و مزایا

 

 
 
کاشی های آگلومره
اسلب های آگلومره از خرده های انواع مختلف سنگ ها: گرانیت، مرمر یا کوارتزیت ها ایجاد می شوند. رنگ های اضافی نیز ممکن است اضافه شود. این کاشی از نظر ظاهری شبیه سنگ طبیعی است. این مزایا یکسان است: مقاومت در برابر سرما، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و دوام. با این حال، قیمت نیز کم نیست. علاوه بر این، بستن به نمای این نوع کاشی ها بسیار پر زحمت است از بتن نوع بودجه کاشی های روبرو. این یک سطح جهانی و خنثی دارد، به همین دلیل است که اغلب در مرمت ساختمان ها یا تکمیل فونداسیون استفاده می شود. برای ساخت این کاشی از ماسه کوارتز، ناخالصی های مختلف برای بهبود عملکرد و در صورت لزوم رنگ استفاده می شود. دارای تعدادی اشکالات قابل توجه است، مانند عدم دقت مکرر در هندسه و قالب، مقاومت نسبتا ضعیف در برابر سرما و مقاومت در برابر رطوبت. به همین دلیل، نما باید هر چند سال یکبار با درزگیرها تصفیه شود تا رطوبت مضر برای هر ماده ای دفع شود. کاشی های بتنی نما برای مناطقی با آب و هوای سخت مناسب نیستند.
صفحات سرامیکی
گزینه دیگری برای کاشی برای نمای خانه از مواد طبیعی. بسیاری از صفحات سرامیکی برای استفاده در فضای باز طراحی نشده اند، بنابراین قبل از خرید حتما این مورد را بررسی کنید. مناسب برای سرامیک های فضای باز، خواص تقریباً مشابه ظروف سنگ چینی است، اما برآورده کردن آن آسان نیست. ظروف سنگی چینی به تدریج اما مطمئناً طاقچه اشغال شده توسط سرامیک ها را پر می کند.
 
محصولات شن و ماسه پلیمری
کاشی های ساخته شده از مخلوطی از ماسه، پلیمرها و رنگ ها که در اثر پرس و دمای بالا یکی می شوند. این گزینه روکش نما یکی از ارزان ترین ها است
محصولات OSB
OSB یک تخته رشته جهت دار است که براده های چوبی است که با یک جزء چسب مخلوط و فشرده شده است. آنها در ساخت و ساز ساختمان ها استفاده می شود، معمولا در داخل باقی می ماند، با لایه ای از پوشش از مواد دیگر پوشیده شده است. با این حال، دال OSB را نیز می توان "برهنه" گذاشت - به عنوان پایان نما. این راه حل شما را از هزینه های اضافی رها می کند، اما ساختمان ارزان و ناتمام به نظر می رسد. می توان برای رنگ آمیزی این تخته ها تلاش کرد، با این حال، رنگ به دلیل چسبندگی کم به مواد، به سختی روی سطح تخته ها می ماند.
کاشی های سفالی
یکی دیگر از مواد سنتی برای تکمیل نمای خانه. از مخلوط های طبیعی بدون افزودن هیچ رنگی ساخته شده است: رنگ مواد به خاک رس استفاده شده بستگی دارد. به همین دلیل، پالت رنگ مایل به قرمز غنی نیست: سایه های بژ و قهوه ای. متأسفانه، این ماده به خوبی دمای شدید و سرما را تحمل نمی کند، که آن را به گزینه ای ضعیف برای روکش نما در مناطق آب و هوایی با زمستان های سرد تبدیل می کند. این کاشی زیبا است، اما عمر کوتاهی دارد و نیاز به نگهداری دارد.
 
 

سنگ و سرامیک نما  انواع و مزایا

 

 
فن آوری روکش نمای خانه
کاشی های روبرو برای نماها با در نظر گرفتن عوامل بسیاری انجام می شود: اندازه و وزن کاشی ها، وضعیت ساختمان، اهداف و اهداف کلی کار در فضای باز. کاشی نما دو نوع است: مرطوب و خشک. روش مرطوب شامل مواجهه مستقیم با سطح بیرونی دیوارها با استفاده از محلول های چسب است. با روش خشک، کاشی را با استفاده از بست های مکانیکی بر روی یک قاب از قبل آماده شده برای آن قرار می دهند. با این حال، صرف نظر از روش انتخاب شده، آماده سازی اولیه دیوارها مورد نیاز است. آماده سازی فونداسیون مواجهه با نما با کاشی با آماده سازی پایه شروع می شود. تجربه نشان می دهد که گچ بهترین پایه برای کاشی خواهد بود. اول از همه، دیوار باید از خاک و لایه های قدیمی مصالح رو به رو تمیز شود. در صورت وجود هر گونه بی نظمی، ترک، نقص در دیوار، باید با ارائه یک سطح صاف اصلاح شود. سپس می توانید به سراغ پرایمر بروید و مش تقویت کننده را نصب کنید. پس از آن یک لایه گچ و در نهایت - یک پرایمر دوم می آید. برای پایه، تمام مراحل یکسان است. پس از خشک شدن پرایمر، می توانید مستقیماً به نصب کاشی ها ادامه دهید.
کاشی کاری روی قاب. نصب خشک
گذاشتن کاشی های نما با دستان خود روی قاب موضوع بسیار پیچیده ای است، بهتر است به متخصصان مراجعه کنید. این روش مستلزم هزینه ها و تلاش های اضافی است، اما مزایای قابل توجهی نیز دارد. به عنوان مثال، به شما اجازه می دهد تا ساختمان را عایق بندی کنید و مقداری از بار را از دیوارهای خارجی بردارید. به این روش تکمیل نمای تهویه شده نیز گفته می شود. برای ساختمان هایی با دیوارهای چوبی، ساختمان های قاب و سازه هایی که بار اضافی روی نما نامطلوب است، یا
عایق اضافی مورد نیاز است. هوا آزادانه در شکاف بین دیوار و قاب گردش می کند که به طور مطلوب بر دوام سازه تأثیر می گذارد. بسیار مهم است که قاب را با کیفیت بالا بسازید، زیرا قسمت اصلی بار از کاشی ها و عایق روی آن می افتد. قبل از شروع نصب قاب، دیوار با عایق رطوبتی پوشانده می شود. هنگام نصب یک قاب، ابتدا قفسه های عمودی نصب می شوند. گام آنها فرمت کاشی را تعیین می کند. علاوه بر این، در صورت لزوم، یک بخاری بین قفسه ها قرار می گیرد. با چسب و رولپلاک ثابت می شود. پس از آن، یک فیلم ضد باد و عناصر قاب افقی گذاشته می شود. و سپس خود کاشی گذاشته می شود. برای به دست آوردن جای پای او می تواند به روش های مختلف باشد - بسته به نوع آن. به عنوان مثال، ظروف سنگ چینی با گیره ثابت می شود. اگر می خواهید کاشی های نما را با دستان خود بچینید، بهتر است به روش نصب مرطوب متوسل شوید. روکش مرطوب
روکش خارجی با روش مرطوب فرآیند بسیار ساده تری است. برای مثال برای کاشی و سرامیک مناسب است. نام خود را به دلیل استفاده از محلول های چسبی که با آب مخلوط می کنند به خود اختصاص داده است. پس از تسطیح و آماده سازی دیوار، محلول چسب بر روی سطح آن اعمال می شود. مهم انتخاب مناسب برای خیابان و
مواد خود را بچسبانید - در غیر این صورت کاشی به سرعت می افتد. کاشی با کمی فشار روی آن گذاشته می شود. برای اطمینان از اینکه درزهای بین صفحات یکنواخت و یکسان هستند، از صلیب های پلاستیکی مخصوص استفاده کنید. پس از گذاشتن همه صفحات و خشک شدن چسب، صلیب ها برداشته می شوند و درزها روی آن نوشته می شود. گروت نیز باید با در نظر گرفتن مواد و شرایط عملیاتی با دقت انتخاب شود.
 
 
 

سنگ و سرامیک نما  انواع و مزایا

 

 

اگر می خواهید کاشی های نما را با دستان خود بچینید، بهتر است به روش نصب مرطوب روی آورید. نصب بست های قاب برای کاشی های نما بدون تجربه مرتبط کاری بسیار دشوار و پرخطر است. برای یک ساختمان مسکونی خصوصی، قرار دادن کاشی های نما روی محلول های چسب کاملاً مناسب است. در این مورد، نصب موفقیت آمیز کاشی های نما با دستان خود کاملا واقعی است. نکته اصلی در اینجا این است که ترکیب مناسب را برای شرایط خود انتخاب کنید، بدون اینکه سعی کنید یک بار دیگر با خرید محصولی با مشخصات متفاوت، در هزینه خود صرفه جویی کنید. اگر انتخاب شما روی کاشی های سرامیکی افتاد - از ترکیبات سرامیک و غیره استفاده کنید.
توصیه هایی برای انتخاب
کاشی های نمای بیرونی باید تغییرات دما، سرما، بارندگی، مواد شیمیایی تهاجمی را تحمل کنند. از بین انواع مواد، یکی از بهینه ترین گزینه ها ظروف سنگ چینی است. عملکرد عالی، بادوام و سازگار با محیط زیست دارد. این ماده غیر قابل اشتعال است و در صورت آتش سوزی بخارات سمی از خود خارج نمی کند. همچنین در برابر فشارهای مکانیکی مقاوم است
یکی دیگر از مزایای ظروف سنگ چینی تنوع راه حل های طراحی است. گزینه های مختلفی برای شکل کاشی های چینی وجود دارد: مستطیل و مربع، شش ضلعی و آجر گراز. به لطف چاپگرهای مدرن، نقاشی روی کاشی با کیفیت و زیبا است. کاشی چینی کاملاً مرمر، اونیکس، انواع دیگر سنگ ها، چوب، بتن و فلز را تقلید می کند. نیازی به گفتن نیست که هزینه کمتری دارد، نیازی به نگهداری ندارد، آیا بسیار قابل اعتمادتر و بادوام تر است؟ طیف گسترده ای از طرح ها و دسته بندی های قیمت به شما این امکان را می دهد که برای هر سلیقه و بودجه ای گزینه مناسب را پیدا کنید.