استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟
10
11

استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟

فلز منبسط شده  یا استرچ متال نیز توسط هنرمندان، به‌ویژه مجسمه‌سازان، استفاده می‌شود، که از این ماده برای تشکیل سطوح پیچیده سه بعدی و منحنی‌های مرکب استفاده می‌کنند که سپس می‌تواند با گچ، خاک رس یا مواد دیگر پوشانده شود. به عنوان مثال، نیکی دو سنت فاله از فلز منبسط شده برای حمایت از سطوح منحنی مجسمه‌های معماری در مقیاس بزرگ در باغ مجسمه‌های باغ تاروت خود در توسکانی، ایتالیا استفاده کرد.
 

ماده مشابهی که از ورقه های سفت کاغذ یا مقوا ساخته شده است به عنوان یک بالشتک و بسته بندی کم هزینه استفاده می شود

در معماری معاصر، فلز منبسط شده به عنوان نمایا مصالح صفحه نمایشی استفاده می‌شود که می‌تواند به اشکال تزئینی ساده یا پیچیده تبدیل شود. تصاویر عکاسی ممکن است روی سطح چاپ شوند و بافت ها یا تصاویر گرافیکی بزرگی تولید کنند که همچنان به نور اجازه عبور از سطح بیرونی ساختمان را می دهد.
 
 

استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟

 


فلز منبسط شده چگونه ساخته می شود؟
ورق فلزی منبسط شده از ورق یا رول فلزی از طریق مهر زنی و انبساط تولید می شود که مجموعه وسیعی از دهانه های الماسی شکل با اندازه های یکنواخت را تشکیل می دهد.

در مقایسه با ورق فلزی مسطح سنتی، مش فلزی منبسط شده دارای مزایای قابل توجه تری برای کاربردهای همه کاره آن است.
 
به دلیل فرآیند انبساط، ورق فلزی را می توان تا 8 برابر عرض اصلی خود منبسط کرد، تا 75٪ وزن خود را در هر متر از دست داد و سخت تر می شود. بنابراین سبک تر و ارزان تر از یک ورق فلزی منفرداست.
فلز منبسط شده چیست؟
انواع مش فلزی منبسط شده شامل توری فولادیمنبسط شده (همچنین فلز منبسط شده استاندارد یا معمولی نیز نامیده می شود) و مش فلزی منبسط شده مسطح است.
 
مش فلزی منبسط شده دارای دهانه های الماسی با سطح کمی برجسته است. مش فلزی منبسط شده با عبور ورق استاندارد منبسط شده از یک آسیاب کاهش دهنده رول سرد ساخته می شود و دهانه های الماسی با سطح صاف را تشکیل می دهد.
 
 
 

استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟

 


شکل مش ها معمولاً لوزی شکل است اما اشکال بیشتری مانند شش ضلعی، مستطیلی و گرد در دسترس است. اندازه مش ها از مش های بسیار کوچک 6×3 میلی متری مناسب برای فیلترها تا مش های بسیار بزرگ 200×75 میلی متری که اغلب برای کاربردهای معماری استفاده می شوند متفاوت است.
 
مزایای استفاده از فلز منبسط شده بسیار زیاد است و به کاربرد خاص بستگی دارد. در زیر تعدادی از دلایل انتخاب فلز منبسط شده را فهرست کرده ایم.
 
سبک و مقرون به صرفه
 
این یک مزیت بزرگ است که فلز منبسط شده مونتاژ یا جوش داده نمی شود، بلکه همیشه به صورت یک تکه ساخته می شود.
هیچ فلزی در فرآیند انبساط از بین نمی رود، از این رو فلز منبسط شده یک جایگزین مقرون به صرفه برای سایر محصولات است.
از آنجایی که هیچ اتصال یا جوش کرنشی وجود ندارد، فلز منبسط شده قوی‌تر است و برای شکل‌دهی، پرس و برش ایده‌آل است.
به دلیل انبساط وزن در هر متر کمتر از وزن ورق اصلی است.
با توجه به گسترش فضای باز بسیار بزرگتر در مقایسه با سایر محصولات مشابه امکان پذیر است.
قدرت بیشتر
 
شکل سه بعدی مش ها مزیت دیگری است زیرا مناطقی که مش ها به هم می رسند قوی هستند و مواد را قادر می سازند تا بار نقطه ای بسیار سنگین تری نسبت به محصولات مشابه یا ورق های مسطح تحمل کنند.
ویژگی های ضد لغزش
 
برخی از الگوها دارای نوعی توری با کیفیت های خاص هستند که نه تنها سطح را لغزش نمی کند، بلکه به فلز منبسط شده خاصیت ضد آب و باد می دهد.
 
ایده آل برای عملیات ثانویه
 
 

استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟

 


فلز منبسط شده برای عملیات ثانویه ایده آل است. برای صرفه جویی در زمان و کمک به کاهش هزینه های شما، انجام عملیات ثانویه را برای شما پیشنهاد می کند. این می تواند صاف کردن، خم شدن، جوشکاری، گالوانیزه کردن گرم، رنگ آمیزی یا آنودایز کردن فلز منبسط شده باشد.
برنامه های کاربردی:
 
انواع مختلف مش ها دارای درجات مختلفی از استحکام هستند زیرا سطح باز و وزن هر نوع می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. در زیر نمونه‌هایی از موقعیت‌های زیادی را فهرست کرده‌ایم که می‌توان از فلز منبسط شده با مزیت استفاده کرد.
 
استحکام بالا و ویژگی های ضد لغزش فلز منبسط شده را برای موارد زیر سودمندتر می کند:
 
پیاده روها
پل های عابر پیاده
رد پا
رمپ
بستر، زمینه
و کاربردهای مشابه
 
 
 

استرچ متال یا فلز منبسط شده چیست؟

 


فلز منبسط شده همچنین می تواند یک مانع موثر ایجاد کند و برای استفاده در برنامه های امنیتی/ایمنی برای محافظت به عنوان مثال مطلوب است. ساختمان ها، افراد یا ماشین ها. فلز منبسط شده همچنین باعث کاهش صدا و جلوه محافظ می شود که برای استفاده در فرودگاه ها و ایستگاه های اتوبوس ایده آل است.
فلز منبسط شده یک ماده بسیار محبوب برای طراحی معماری و صنعتی امروزی است و بسیاری از مشتریان ما در سراسر جهان از آن برای بسیاری از کاربردهای دیگر به غیر از موارد ذکر شده در بالا استفاده می کنند.
ساختمان / معماری
نمونه هایی از کاربردها  استرچ متال در ساختمان هایی که استفاده از فلز منبسط شده یک مزیت خواهد بود:
روکش
سقف ها
نماها
محافظت در برابر آفتاب
شمشیربازی
محافظ
برای این کاربردها، فلز منبسط شده  استرچ متال که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، دارای عرض دنده بزرگتر از 20 میلی متر است.
 
فلز منبسط شده استرچ متال  همچنین می تواند برای تقویت بتن، پلاستیک، مواد مصنوعی یا برای پانل های آکوستیک استفاده شود.
همچنین به عنوان یک محصول تزئینی در مواردی که نیاز به ظاهر درشت وجود دارد، به خوبی کار می کند.
خش های کشاورزی و صنعتی
 
نمونه هایی از کاربردها در بخش های کشاورزی و صنعتی که استفاده از فلز منبسط شده یا استرچ متال سودمند خواهد بود:
فیلتراسیون
تهویه
فلز چند لایه برای زهکشی کف ساختمانهای مزرعه
کف در ظروف
مبدل های حرارتی برای چندین کاربرد برای نگه داشتن لوله ها
ارتینگ برق
پیاده رو برای جرثقیل
حفاظت / محافظ در مقابل عناصر خطرناک