لوور (یا لوور)
06
11

لوور (یا لوور)

لوور (یا لوور)
 
لوور (تلفظ "loover") شامل لت های باریک و شیب دار است که در یک قاب نگه داشته شده و معمولاً برای پوشاندن دهانه عمودی مانند پنجره یا دریچه هوا استفاده می شود. آنها غربالگری می کنند و همچنین می توانند از دسترسی، سایه در برابر خورشید جلوگیری کنند و در برابر باد و باران محافظت کنند.
 

لوورها را می توان از چوب، شیشه و فلز – به خصوص آلومینیوم – ساخته شد. در یک پنجره، لوورها ممکن است بخشی از یک دریچه (معمولاً چوب) باشند که در داخل یا خارج از دهانه پنجره اعمال می شود. دومی در کشورهای گرم بسیار رایج است زیرا می تواند به هوا اجازه گردش دهد و در عین حال درجه ای از سایه خورشیدی را ایجاد کند. آنها همچنین می توانند برای کسانی که در داخل هستند، از عهده حفظ حریم خصوصی برآیند.
 

لوور (یا لوور)

 


 
در جایی که لت های لوور قابل تنظیم هستند، به آن "جالوس" می گویند. یک کرکره ممکن است یک پنجره کامل را تشکیل دهد که در این صورت ممکن است شامل یک سری لت های شیشه ای قابل تنظیم و افقی باشد. با این حال، در انگلستان، داشتن یک پرده باریک از سه یا چهار لوور قابل تنظیم برای تهویه بالای یک شیشه ثابت بسیار رایج‌تر است.
 
کرکره های چوبی لوور داخلی در بریتانیا محبوب شده اند زیرا می توانند به تنهایی عناصر معماری جذابی را تشکیل دهند. آنها ممکن است لت های قابل تنظیم را در خود جای دهند، غربالگری عالی ارائه دهند و جایگزین جذابی برای پرده توری همه جا حاضر شوند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک قفسه سبک عمل کنند و نور خورشید را در اعماق داخل ساختمان منعکس کنند.
 
پانل های لوور آلومینیومی گاهی اوقات به صورت خارجی به نمای ساختمان ثابت می شوند تا تابش خیره کننده به ساکنان ساختمان کاهش یابد. همچنین می‌توان از صفحه‌های لوور ایستاده برای پوشاندن نواحی ناخوشایند، مانند مکان‌های نگهداری زباله، کارخانه‌های مکانیکی و غیره استفاده کرد.
 
 

لوور (یا لوور)

 

 
لوور یک محصول تهویه است که به هوا اجازه می دهد از آن عبور کند و در عین حال عناصر ناخواسته مانند آب، خاک و زباله را از خود دور نگه می دارد.
 
لوورها چگونه کار می کنند؟
بسته به نوع تهویه مورد نیاز، مجموعه ای از تیغه های طراحی شده ویژه در یک قاب نصب می شوند. هر پیکربندی تیغه و تیغه متفاوت است و به چیزهای مختلف اجازه می دهد از آن یا از روی آن عبور کنند. به عنوان مثال، تیغه ها ممکن است اجازه عبور هوا را بدهند، اما باران یا شن را نه.
 
لوور کجا استفاده می شود؟
سیستم‌های لوور در اکثر انواع ساختمان‌ها برای تامین جریان هوا (هم ورودی و هم خروجی) به سیستم خدمات ساختمان و ایجاد شرایط جوی در برابر نفوذ باران گنجانده شده‌اند. از سیستم های لوور معماری نیز می توان برای غربالگری ساده ساختمان ها استفاده کرد و راه حلی زیبا شناختی و اقتصادی برای این نیاز ارائه کرد.
 
 

لوور (یا لوور)

 


چه زمانی لوور مورد نیاز است؟

جریان هوا در داخل ساختمان ها برای تامین هوای پاک برای افراد و ماشین آلات ضروری است.
 
استفاده هر ساختمان از لوور بسته به کاربری ساختمان متفاوت است، به عنوان مثال یک پارکینگ ممکن است به حداکثر تهویه هوا نیاز داشته باشد اما محافظت کمی در برابر نفوذ باران داشته باشد، بنابراین یک لوور غربالگری معمولی مناسب است.
 
در حالی که یک اتاق کارخانه حاوی ماشین آلات یا تجهیزات الکتریکی خاص ممکن است همچنان به سطوح بالایی از تهویه با حداکثر محافظت در برابر ورود آب نیاز داشته باشد، در این صورت لوور عملکرد بهترین گزینه خواهد بود.