مزایای نمای شیشه ای  1-کرتین وال2- اسپایدر 3-فریم لس
17
09

مزایای نمای شیشه ای 1-کرتین وال2- اسپایدر 3-فریم لس

وقتی به نماهای شیشه ای پیوسته بزرگ فکر می کنیم، اغلب سازه هایی مانند آسمان خراش ها و ساختمان های تجاری با دیوارهای پرده ای خیره کننده به ذهن متبادر می شوند. با این حال، خانه های مسکونی مدرن به همین راحتی می توانند نمای شیشه ای برای ایجاد سطوح باز زیبا داشته باشند. آنها فضایی روشن و دوستانه را در داخل ایجاد می کنند و مناظر خارق العاده و احساس باز بودن را ارائه می دهند. به لطف ساخت و هنر پیشرفته، نمای شیشه ای نوفر راه حلی بسیار موثر برای نیازهای ایمنی، انرژی و کاهش صدا پروژه شما است.
نمای شیشه ای: ویژگی ها و ویژگی های طراحی
پنجره‌ها و درها همیشه نیازمندی‌های معماری متفاوتی را برآورده کرده‌اند. با پیشرفت های مدرن معماری، ساخت قاب و فن آوری لعاب، آنها می توانند طیف قابل توجهی از ویژگی ها را ارائه دهند که همه آنها را می توان به یک محصول سفارشی قابل توجه تغییر داد. این شامل:
 
بهره وری انرژی / عملکرد حرارتی
انتقال نور مرئی
کاهش صدا
امنیت
مقاومت در برابر آب و هوا
تنظیم افزایش گرمای خورشیدی
حفاظت در مقابل آتش
ظاهر
وزنی که به هر کدام داده می شود به متغیرهایی مانند آب و هوای محلی، جهت گیری خانه به خورشید، اهداف انرژی، نیازهای امنیتی و موقعیت فیزیکی (شهری/حومه شهر/روستایی) بستگی دارد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که مانند دیوارهای پرده در ساختمان‌های بلند بلند، نماهای شیشه‌ای مسکونی ساختاری ندارند، یعنی وزن کلی سازه را تحمل نمی‌کنند. آنها به سادگی یک "پرده" بیرونی شیشه ای را تشکیل می دهند.

 
 

مزایای نمای شیشه ای  1-کرتین وال2- اسپایدر 3-فریم لس

 


امروزه بسیاری از گزینه های لعاب راه حل های متنوعی را برای سیستم نما که انتخاب می کنید در اختیار صاحبان خانه و معماران قرار می دهد.
انواع لعاب برای نمای شیشه ای
هنگام طراحی سیستمی از پنجره ها که یک دیوار کامل را در خانه شما پوشانده است، انرژی، امنیت و سر و صدا علاوه بر موارد زیبایی شناختی، مهمترین دغدغه های عملکردی شما برای پروژه ساخت و ساز جدید شما خواهد بود. معمولاً سیستمی از پنجره های ثابت و قابل اجرا برای متعادل کردن تهویه، هزینه و انرژی انتخاب می شود. پنجره های ثابت به دلیل ساخت ساده تر و نداشتن قطعات متحرک، امنیت و عایق بهتری را ارائه می دهند.
 
عایق و تنظیم حرارت خورشیدی
تمام پنجره های خارجی ما به صورت استاندارد با شیشه دوجداره عرضه می شوند. یک سیستم پنجره کامل در سراسر نما یک سطح شیشه ای بسیار بزرگ را در تماس با عناصر ایجاد می کند. عایق در قلب، در مورد جلوگیری از انتقال انرژی از یک طرف یک سطح به سمت دیگر است. چه در یک منطقه گرم زندگی می کنید و می خواهید هوای خنک را در داخل نگه دارید، یا در یک آب و هوای سرد زندگی می کنید و می خواهید گرما را حفظ کنید، انتخاب شیشه های سه جداره مدرن، افزودن فاصله دهنده های لبه گرم یا حتی پر کردن گاز آرگون بین شیشه ها باعث افزایش عایق اضافی می شود. و U-value ها را بهبود بخشد.
 
موضوع انرژی مهم بعدی برای هر ساختمانی با مقدار قابل توجهی شیشه، تنظیم افزایش گرمای خورشیدی است. انرژی خورشیدی از نور ماوراء بنفش، مرئی و مادون قرمز ساخته شده است. این طیف مادون قرمز است که به صورت گرما منتقل می‌شود و می‌تواند از طریق پوشش‌های low-e، که به عنوان شیشه خورشیدی نیز شناخته می‌شود، تنظیم شود. این شامل یک پوشش شفاف میکروسکوپی نازک است که به شیشه اضافه شده است. می توان آن را طوری طراحی کرد که گرما را به داخل یا خارج منعکس کند. آب و هوای استوایی می خواهد گرما را به بیرون منعکس کند و از افزایش گرمای خورشیدی جلوگیری کند در حالی که آب و هوای سرد می خواهد آن را تشویق کند و از گرمایش غیرفعال رایگان خانه بهره مند شود.
نمای شیشه ای - امنیت و بهره وری انرژی ترکیب شده است
خواه از کف به پشت بام یا مجموعه‌ای از پانل‌های شیشه‌ای منفرد، سیستم پنجره‌هایی با چنین سطح کلی شیشه‌ای بزرگ باید عملکرد انرژی قابل اعتماد و کنترل خورشیدی را ارائه دهد. اطمینان از اینکه انرژی از طریق پنجره ها هدر نمی رود، منجر به کاهش قبض انرژی و ثابت ماندن دمای داخلی شما می شود. در مرحله بعد، بر اساس آب و هوا و جهت گیری خانه به سمت خورشید، ممکن است بخواهید افزایش گرمای خورشیدی را به حداکثر یا حداقل برسانید. پوشش‌های ویژه روی شیشه که به شیشه کم e نیز معروف هستند، می‌توانند گرما را بدون تأثیر بر نور مرئی در ساختمان منعکس کنند. اقلیم های سرد ممکن است بخواهند این گرمای رایگان خورشیدی را حفظ کنند و آن را به داخل منعکس کنند. آب و هوای گرم ممکن است بخواهد آن را به بیرون منعکس کند و به حفظ دمای داخلی خنک کمک کند.
 
صرف نظر از طراحی فردی، پنجره هایی که از سطح زمین قابل دسترسی هستند باید دارای تدابیر امنیتی اضافی باشند. پنجره های ثابت بیشترین امنیت را دارند و فقط به شیشه های امنیتی خاص نیاز دارند. پنجره های قابل اجرا می توانند از لعاب های ویژه و همچنین ارتقاء سخت افزاری بیشتر بهره مند شوند.
 
شیشه های ایمنی چند لایه توصیه می شود و معمولاً در اتومبیل ها، جلوی مغازه ها و دیوارهای پرده دیده می شوند. دارای لایه ای از پلی وینیل بوتیرال (PVB) یا اتیلن-وینیل استات (EVA) که بین دو یا چند لایه شیشه ای لمینت شده است. این کار حتی در صورت شکسته شدن شیشه را به هم متصل نگه می دارد و از شکسته شدن آن به قطعات خطرناک جلوگیری می کند. اتصالاتی مانند چندین نقطه قفل، بادامک های قارچی، دستگیره های قفل شونده و موارد دیگر را می توان برای افزایش امنیت پنجره های قابل اجرا اضافه کرد.
 
 

مزایای نمای شیشه ای  1-کرتین وال2- اسپایدر 3-فریم لس

 


نمای کرتین وال
طراحی منحصر به فرد نمای کرتین وال موجب افزایش ایمنی آن در برابر خطرات جوی و حادثه ای شده است؛ به گونه ای که نیروهای حاصل از زمین لرزه و سایر خطرات جوی را به سازه دیوار بنای خود انتقال داده و انعطاف پذیری بالایی در برابر این خطرات از خود نشان می‌دهد. این نمای مدرن سازه خود را با ترکیب پروفیل های آلومینیومی و در کنار آن دارای اتصالات نصب، لاستیک های آب بندی و هوابندی می‌باشد.
فریم آلومینیومی آن به قدری سبک است که برای کارهای خاص خود جهت جدا کردن فضای درون و بیرون ساختمان از هم بسیار مناسب می باشد. امروزه نمای کرتین وال را به عنوان جذاب‌ترین نمای ساختمان معرفی می‌کنند.
لازم به ذکر است که نصب این نما به  به دو روش صورت می گیرد. روش اول لامل یا استیل نامیده می شود، که بیشتر برای نصب جهت ساختمان‌های اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.  روش دوم آن روش یکپارچه یا یونیتایزد نامیده می‌شود، که با وجود سرعت و امنیت بالا هزینه بیشتری را جهت نصب به خود اختصاص می دهد.
فریم لس
در این مدل از انواع نما شیشه‌ای که به آن نمای فریم لس می‌گویند؛ پروفیل‌های فلزی سطح نما را شبکه بندی می‌کنند و فریم ها در داخل شبکه‌های به وجود آمده قرار داده می شوند. وجود لاستیک‌های مخفی هوابندی و آب بندی شده موجب سهولت نصب شیشه بر روی آن‌ها خواهد شد. تنوع رنگ فریم‌ها در این مدل محبوبیت این نوع را برای استفاده جهت نمای خارجی هر ساختمانی افزایش داده است.
 
اسپایدر
دولایه شیشه سکوریت و طلقی در میان آن‌ها، شیشه لمینت شده نمای اسپایدر را تشکیل می‌دهند. از کاربردهای متداول آن می توان به علاوه بر نماهای تجاری و فروشگاه‌ها به مکان‌های صنعتی نیز اشاره کرد. امروزه نمای شیشه‌های اسپایدر با تامین حداکثر دید و کمترین میزان استفاده از فریم، در کنار بالاترین سطح ایمنی یکی از پراستفاده ترین انواع نما شیشه ای می‌باشند.
 

مزایای نمای شیشه ای  1-کرتین وال2- اسپایدر 3-فریم لس