لوور آلمینیومی
10
09

لوور آلمینیومی


امروزه اجرای نماهایی که مقرون به صرفه و کارآمد می باشند، رونق فراوان یافته است.  هر نما میتواند غیر از ویژگی های ظاهری ویژگی های منحصر به فرد نیز دارا باشد. نمای لوور آلومینیومی یکی از نما های منحصر به فرد می باشد. این نما در زمینه صرفه جویی در انرژی کارآیی بالایی دارد. اجرای لوور آلومينيومی فقط مختص نمای ساختمان نمی باشد. اجرای لوور آلومينيومی برای سقف ها هم امکان پذیر است. این نما با بازتابش نور خورشید در صرفه جویی مصرف انرژی نقش موثری دارد.  طراحی و اجرای لوور آلومينيومی به گونه ای است که به هیچ وجه دید داخل به بیرون ساختمان را محدود نمی کند. لوور تنها از برخورد نور مستقیم آفتاب به نما جلوگیری میکند. مزیت دیگر آن هم می توان به اجرای ساده و حساب شده آن اشاره کرد.
لوور آلومینیومی نما تولید شده از پروفیل آلومینیوم اکستروژن میباشد که معمولاً درنمای پنجره، درب و یا سقف ساختمان استفاده میشود. لوورها امروزه در طراحی نمای مدرن به طور فزاینده ای در بین طراحان و معماران محبوب شده اند زیرا علاوه بر حفظ زیبایی نمای ساختمان برای تنظیم جریان هوا و تابش خورشید و جلوگیری از رطوبت طراحی میشوند. لوور آلومینیومی سقف عمدتا برای هرنوع ساختمان تجاری یا مسکونی با فضایی که به تهویه مناسب نیاز داشته باشد برای نمای ساختمان، سقف تراس ها یا مکان های دیگر مناسب هستند.
مشخصات کلی  لوور آلومینیومی:
 
 
 

لوور آلمینیومی

 



این سقف از انواع سقف های باز یا  Exposeمی‏باشد که به صورت نواری اجرا می شود.متشکل از پروفیل های آلومینیومی با مقطع مستطیل شکل با زیرسازی مخصوص این محصول
برای زیبایی و نمود بیشتر بایستی سطح پشت سقف توسط رنگ سیاه گردد.
به فاصله‏ی تیغه‏ها گام گفته می‏شود، این اندازه از 8 تا 40 سانتی ‏متر قابل تنظیم است
ارتفاع استاندارد شامل دو سایز ارتفاعی 10 و 20 سانتی‏ متر می باشد (تولید ارتفاع خاص نیز مقدور است)
 
مزایا و نقاط قوت لوور آلومینیومی:
      زیبایی و شکیل بودن سقف نهایی و ایجاد فضایی مدرن
      ایستایی و استحکام بالای سقف تمام شده
ضد حریق بودن سقف نهایی
امکان تولید سایزهای خاص ارتفاعی بر اساس نیاز و سفارش مشتری
      قابلیت رنگ آمیزی به صورت دکورال و همچنین پاودِر کوتینگ بر اساس کد رال رنگ
     امکان دسترسی آسان به فضای زیر سقف در دوران بهره‏برداری با توجه به باز و بست آسان پروفیل ها
 
 

لوور آلمینیومی

 


 
لوور دوکی – شیدر
این مدل از لوورها می توانند با استفاده از تیغه هایی با مقطع دوکی شکل نماهای نازک و ظریف و خیلی چشمگیر را پدید آورند که نتیجه آن علاوه بر زیبایی نما، آفتاب گیرهای بدردبخور و کارا هم است. قطر این لوورها 100 میلی متر تا 400 میلی متر ساخته می شود و لوورهای آلومینیومی (ساخته شده از آلیاژ 6063 آلومینیوم) تاثیرگذاری تابش های نور خورشید را تا 80% کم می کنند و باعث می شوند مصرف انرژی تا 30% کاهش یابد.
لووو دوکی – شبدر از سه قسمت اصلی تشکیل شده که با اتصال به سازه، مجموعهلوور را شکل می دهد.
بخش اتصالی به سازه با نام خورشیدی که شامل دندانه هایی است و تمامی مرحله های تعبیه لوورها را از زاویه صفر درجه با افزایش 5/22 درجه ماکزیمم تا 5/67 درجه میسر می نماید..
نوک و منقاری که به منزله نگهدارنده قسمت لووو استفاده می شود با دندانه های نصب شده بر روی آن در قسمت انتهایی از یک طرف به خورشیدی و از طرفی دیگر به قسمت اصلی متصل می شود. مقطع دوکی که روی بخش نوکی قرار دارد، موجب پدید آمدن تمامی نمای ساختمان می شود.
End cap  نوع دیگری از دیتایل نصب و تعبیه لوورهای دوکی – شبدر است که برای اتصال از چپ و راست در ساپورت های خاص و همچنین در بتن انتهایی لوور اجرا می شود. (قطر mm100 تاmm400)
 
 

مدل ثابت
این مدل از نمونه های پرمصرف شیدرهای لووری است که به دلیل سادگی و اقتصادی بودن و همچنین به دلیل تعبیه و نصب راحت امکان نصب بر روی نماهای مختلف مثل نمای شیشه ای، ورق کامپوزیت و هر نمای دیگری را دارد.
مدل متحرک
این مدل با کمک کنترل از راه دور و یا سوییچی به مشتری در کنترل نما کمک می کند و همچنین با اتصال ها و قطعات ویژه ای که به همراه دارد امکان هماهنگی با تکنولوژی های روز را داراست، همینطور می توان آن را به صورت کاملا شخصی سازی شده در آورد. تعبیه لوورهای دوکی هم به دو صورت ثابت و متحرک انجام می شود.
 
لوور های مکعبی

لوورهای مکعبی نیز در ابعاد مختلفی تولید می شوند و ساختار کلی آنها از آلومینیوم است.
 
لوور های کامپوزیت
این لوورها با کمک ورق کامپوزیت تولید می شوند و جعبه ای شکل هستند و تمامی قابلیت های نمای کامپوزیت را دارا می باشند.