نمای استرچ متال
23
08

نمای استرچ متال

پنل های استرچ متال ، با ضخامت های مختلف، در رنگ های سفارشی، با قطر چشمه های متنوع قابل تولید و عرضه می باشد. این محصول برای کاربردهای بسیار متنوعی در صنعت ساختمان و نیز طراحی شهری قابل ارائه است. چنانکه می تواند الهام بخش ایده های بسیار چشم گیر و خیره کننده ای برای طراحان و معماران باشد.
 

نمای استرچ متال

 

 

مزایای نمای اکسپندمتال یا استرچ متال :

الف- چشم اندازهای متنوع : پنل های اکسپندد متال استرچ متال  با داشتن چشمه های سه بعدی و تنوع بالای نوع چشمه ها گسترده وسیعی از چشم اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می دهد.
ب- قیمت تمام شده بسیار مناسب:  پنل های استرچ متال با توجه به این که این نوع نما پیش تر وارداتی بوده است و در حال حاضر در داخل کشور تولید می شود قیمت آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
 ج- نمای سه بعدی : نمای اکسپندد متال بدون شک تنها متریالی است که از همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تامین می نماید و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می بخشد.
د-  تنوع در طرح و رنگ استرچ متال
 

نمای استرچ متال

 


مزیت استفاده از استرچ متال:

از آنجایی که یک پوشش محافظ باید عبور هوا را تضمین می کرد، این راه حل استرچ متال عالی بود. نفوذ آب نیز از پیشرفت های رو به پایین حذف شد و در نهایت، فلز منبسط شده با قرار دادن آن در یک قاب سبک ثابت شد که پایدار و مقاوم در برابر باد است. پنل های استرچ متال باز بودن برای ایده های جدیدمعماران می باشد. سیستم های نمای استرچ متال تهویه شده به عنوان پوشش خشک تعریف می شوند. از این رو احتیاج به مصالح سنتی ندارددرنصب نما . از نظر مقرراتی سیستم ساختمانی، زیرسازه های نماهای دارای تهویه جزء نوع پوشش خشک می باشند.
نمای استرچ متال یا همان نماهای آلومینیومی تهویه‌دار پوشیده شده با ورق‌های سوراخ‌دار و توری منبسط شده بر روی سازه‌هایی با طراحی خاص طبق استاندارد UNI 11018 نصب می‌شوند و چارچوبی متشکل از براکت‌های لنگر به سازه، پایه‌های قائم عمودی و قطعات متقاطع افقی ایجاد می‌کنند که روکش معماری بر آن تکیه دارد.
حتی ضدآفتاب هایی که از پوشش معماری فلزی استفاده می کنند باید با قوانین مشابهی مطابقت داشته باشند، حتی اگر اغلب در فاصله ای بیشتر از دیوارهای تهویه شده از سنگ تراشی قرار گیرند.
 

در اینجا قوانینی وجود دارد که باید در اجرای نمای استرچ متال  رعایت کنید:

تمام داده های مربوط به فشار باد، خطر لرزه ای، نوع ساختمان و کاربری مورد نظر را به تامین کنندگان ارائه دهید
تعیین نوع اتصال دیوار تهویه شده به سازه تکیه گاه از طریق آزمایش در صورت توسعه مجدد
به وضوح تعریف کنید که ساختمان باید با کدام کلاس عملکرد انرژی APE مطابقت داشته باشد
به تامین کننده اطلاع دهید که چه بودجه ای برای نصب دیوار تهویه یا سایه بان خورشیدی دارید
هزینه های نگهداری مورد انتظار برای پوشش معماری در طول چرخه عمر ساختمان را نشان دهید
نشانه های مربوط به پروتکل های LEED، CAM، BREEM را ارائه دهید که پروژه باید به آنها احترام بگذارد.
 

نمای استرچ متال

 

 

پوشش معماری برای نماهای دارای تهویه چگونه به زیرسازی ثابت می شود؟

 
پانل های روکش استرچ متال را می توان به روش های مختلف بسته به بودجه و معیارهای معماری دیوار تهویه شده به نمای تهویه شده متصل کرد. دیوارهای تهویه شده می توانند دو نوع تثبیت پانل داشته باشند که عبارتند از:
1. تثبیت پنهان یا نامرئی که همانطور که از کلمه پیداست اجازه نمی دهد از بیرون نحوه نصب روکش را روی زیرسازه نمای تهویه شده مشاهده کنید.
2. بست قابل مشاهده که به پیچ ها و پرچ های مورد استفاده برای تثبیت پانل ها یا سایبان ها به زیرسازه اجازه می دهد از بیرون دیده شوند. این راه حل مورد علاقه طراحان نیست زیرا زیبایی روکش را از بین می برد و زمانی استفاده می شود که شما توانایی کاهش هزینه های پاکت را دارید.