کرتین وال
24
07

کرتین وال

نماي كرتين وال
نمای آلومینیومی کرتین وال شیشه ای یکی از پرکاربردترین انواع نماهای شیشه ای مدرن است. نمای کرتین وال در معنای فارسی به معنی "دیوار پرده ای”است، نمای کرتین وال از ترکیب پروفیل های آلومینیومی، شیشه و اتصالات نصب به همراه عایق بندی آب و هوا تشکیل شده است.
کرتین وال، سیستم‌های پوششی غیر سازه‌ای برای دیوارهای خارجی ساختمان‌ها هستند. آن‌ها معمولاً برای سازه‌های بزرگ و چند طبقه  کاربرد دارند. کرتین وال‌ها فضای داخلی را از قسمت بیرونی جدا می‌کنند، اما فقط وزن خود را تحمل می‌کنند و بارهای وارد مانند بار باد، بار زلزله و موارد دیگر را به سازه اصلی ساختمان (سیستم باربری تیر و ستون) برگردانده‌اند. این رویه برخلاف بسیاری از نماهای سنتی است که در آن دیوارهای خارجی قسمت اساسی سازه اصلی ساختمان هستند (از نظر میزان و انتقال بار). به طور معمول نمای شیشه‌ای کرتین وال از یک قاب آلومینیومی سبک تشکیل شده است که روی آن می‌توان از پنل‌های پرکننده که اغلب شیشه هستند استفاده کرد.

نماي كرتين وال يا همان ديوار پرده شيشه اي سازه خود ايستا مي باشد يني هيچ گونه وزن مرده اي را به ساختمان تحميل نمي كند ونيروي وزن خودشان و هم چنين نيروهاي جانبي نظير باد باران وطوفان است را تحمل مي كنند و از اينرو مي توان آن را يك سازه مجزا در ساختمان  به حساب آوردو سازه هاي بسيار سبك هستند و مقاومت خوبي در برار زلزله دارند . نماي كرتين وال جز دسته هاي نماي خشك و تهويه شونده محسوب مي شود محسوب مي شود.
 
 
 

کرتین وال

 


                            
از ويژگي هاي نماي كرتين وال مي توان:
1-عايق حرارتي ،رطوبتي ، و صوتي مي باشد 
2- استفاده از عمق نور بيشتر در ساختمان
3-اجراي سازه در حداقل زمان
4-ساختاري سبك
5-امكان اجرا به صورت پيش ساخته
6-امكان تلفيق با ساير سيستم پوششي نما مانند چوب، كامپوزيت
7-سازه اي جذاب ومدرن درروزو شب ومتمايز كننده با ساير سازه ها
8-كاهش هزينه نگهداري در دراز مدت
9-به دليل سبك بودن سازه اي مقاوم در برابر زلزله
 
 

کرتین وال


 
                                      
انواع كرتين وال
نمای کرتین وال فريم لس
در سیستم فریم لس هر کدام از دهانه های شیشه دارای یک فریم می باشد که از پشت شیشه ها را کاور کرده و روی لامل توسط لقمه های الومینیومی ویژه نگه داشته میشود و از خارج ساختمان تنها درز میان شیشه ها قابل رویت خواهد بود..
 
نمای کرتین وال سسیستم فریم لس یوچنل
این سیستم به طور کلی یکی از سیستم های سبک و مقرون به صرفه شناخته شده میباشد که به لحاظ فنی، اجرای آن در ساختمان های با ارتفاع زیاد توصیه نمیگردد.
نمای کرتین وال سیستم فریم دار
این سیستم در نمای آلومینیومی کرتین وال با سیستم فریم لس یه عنوان یک روش با استحکام بالا و مورد اطمینان در نظر گرفته میشود. بدین طریق که شیشه ها در کارخانه تولید شیشه بر روی فریم های آلومینیومی آماده شده متصل و به صورت پنل های آماده در محل پروژه بر روی مدول های متشکل از لامل های عمودی و افقی نصب میشوند، که این امر موجب تسریع در اجرای نما نیز میگردد..
 
                                 
 

کرتین وال

 

نمای کرتین وال
درپوش دار
در سیستم نمای آلومینیومی کرتین وال درپوش دار، شیشه ها مستقیما بر روی لامل قرار میگیرند و درپوشهای نگه دارنده از بیرون شیشه را روی لاملها فیکس میکنند. همچنین لاستیکهای EPDM شیشه ها را در محل اتصال کاملاّ آبندی و هوابندی میکند. امکان نصب درپوش های نگه دارنده متنوع بر روی این سیستم امکان پذیر میباشد.