نمای اچ پی ال
30
05

نمای اچ پی ال


نمای hpl ورقه ورقه فشار بالا، یک ماده ساختمانی و تکمیل کننده همه کاره است. نمای hpl فشار قوی به طور فعال در صنعت ساختمان و نمای ساختمان، به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست به طور گسترده استفاده می‌شود.
 
 
 

نمای اچ پی ال



فناوری نمای hpl
نمای hpl  از چندین لایه کاغذ کرافت فشرده شده تشکیل شده است. تمام لایه‌ها با رزین‌های حرارتی مصنوعی آغشته می‌شوند. پلاستیک با اعمال فشار روی کاغذ با پرس و دمای بالا تولید می‌شود. در نتیجه، رزین‌ها به تمام لایه‌های کاغذ نفوذ کرده، آنها را تغییر می‌دهند. واکنش فیزیکوشیمیایی که نتیجه آن تولید یک ماده با خواص منحصر به فرد جدید است.
 
ضخامت محصول به دست آمده بستگی به تعداد لایه‌های مورد استفاده در ساخت آن دارد. می‌تواند از 6/0 تا 25 میلی متر متغیر باشد. سطح خارجی مواد بستگی به نوع فیلم تکمیل شده روی لایه‌ها دارد. بنابراین، از نظر ظاهری، پلاستیک ممکن است دارای ساختار زیر باشد:
براق، مات (نیمه مات)، دانه ریز و دانه درشت. محدوده رنگ پلاستیک می‌تواند بسیار متنوع باشد (از 50 رنگ)، به همین دلیل است که پلاستیک دارای طیف گسترده‌ای از کاربردها است.
تزئینات پلاستیکی تزئینی را می‌توان برای چوب، سنگ، پارچه، یک رنگ یا حتی آلومینیوم تهیه کرد. همه چیز بستگی به حوزه کاربرد آن دارد.
 
 
 
 

نمای اچ پی ال


 
خواص نمای hpl
از آنجا که از مواد طبیعی در تولید پلاستیک استفاده می‌شود، این ماده سازگار با محیط زیست شناخته شده است. نمای hpl با دوام و مقاوم در برابر سایش است. تغییرات دما بر مواد تأثیر نمی‌گذارد و خواص آن را تغییر نمی‌دهد. سطح پلاستیک در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار نمی‌گیرد و محو نمی‌شود.
این ماده در برابر رطوبت بالا مقاوم است. هنگامی که در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد، خواص خود را تغییر نمی‌دهد. و خود نمای hplغیر سمی است. در حمل و نقل خرد نمی‌شود و خراب نمی‌شود. ذخیره سازی مواد نیازی به شرایط خاصی ندارد. پلاستیک به ویژه مقاوم در برابر ضربه است و در حین حمل و نقل شکسته نمی‌شود.
با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد نمای hpl، می‌توان از آن در سطوح عمودی و افقی استفاده کرد. این ماده به خوبی تغییر شکل می‌دهد. بنابراین، در عناصر منحنی استفاده می‌شود.
 
 

 

نمای اچ پی ال