نمای سنگ سرامیک
04
05

نمای سنگ سرامیک

نمای سنگ سرامیک

پوشش های سرامیکی نوع سنگ طبیعی:

برای استفاده از طرح نماهای تهویه شده در سنگ طبیعی و ظروف سنگی چینی اکسترود شده می توانیم از ArchiSKIN در کلیه مراحل پروژه و طراحی سازه ها و تاسیسات و همچنین در انتخاب روکش تا نصب نماها به صورت سنگهای طبیعی، ماسوره یا ظروف سفالی چینی اکسترود شده، استفاده کنیم.
در سراسر جهان، نماهای سنگ طبیعی همیشه باعث افزایش ارزش معماری پاکت نامه و ارزش ملک شده اند.
امروزه می توان با کمک چاپ دیجیتال ظروف سفالی اکسترود شده، زیبایی و جلوه بهتری به نمای سنگی تهویه به ساختمان ها بدهیم و یا آنها را از نو ساخته و سبک طراحی را زیباتر کنیم.
 
 

نمای سنگ سرامیک

 


با توجه به اینکه حساسیت روزافزون مشتریان نسبت به مسائل زیست محیطی و اکولوژیکی در ساخت ساختمان های جدید بیشتر شده است باید به این امر وافق باشیم که به دلایل فنی مرتبط با قوانین جدید لرزه ای، ایجاد دیوارهای تهویه در سنگ طبیعی به طور فزاینده ای دشوار است، اما مزایای نمای تهویه شده سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی می تواند به ساده تر کردن این امر کمک کند.
 
 

نمای سنگ سرامیک

 


در بیشتر کشورها مخصوصاً در ایران از زمان قدیم، استفاده از سنگ های طبیعی و سنگ مرمر زیبا برای تزئین مهمترین بناها یک رسم معمول بوده است. در دوران مدرن، استفاده از پانل های سنگ طبیعی برای نمای خارجی توسط مقررات لرزه ای و هزینه های بالای نصب و نگهداری کمی محدودتر شده است، به آن پدیده کربناسیون ناشی از باران اسیدی اضافه می شود که از نظر شیمیایی با کربنات کلسیم واکنش نشان می دهد و آن را به نمک های محلول تبدیل می کند، که با شستشو و در نتیجه از بین رفتن خوردگی مواد و سطح می تواند آن را از بین ببرد، بنابراین بدون تخریب، به دلیل باران اسیدی و مشخصات مکانیکی روکش نما در طول چرخه عمر ساختمان ثابت می ماند.
به لطف فناوری HYDROTECT®، سرامیک های خود تمیز کننده یا  "Bios Self-Cleaning®” که برای تحقق پوشش های روکش نما و محفظه های تهویه استفاده می شود، از نظر ظرفیت خود تمیز کنندگی و کاهش NOx (اکسیدها و مخلوط های نیتروژن، از جمله آلاینده های اصلی شهرها) تأثیرات قابل توجهی را ارائه می دهند.
در حقیقتios Self-Cleaning®  به طور خاص می تواند به ویژگیهای زیبایی شناختی و عملکرد شناخته شده پوشش های سرامیکی ظروف سفالی، کاهش چشمگیر مداخلات تمیزکاری و نگهداری سطح، تضمین صرفه جویی قابل توجه در زمینه اقتصادی و حفظ کیفیت و ظاهر مصنوع معماری، فرمول انحصاری Bios Self-Cleaning®  بر پایه دی اکسید تیتانیوم (TiO2)، یک ماده طبیعی است که به طور سنتی به عنوان رنگدانه سفید و بسته بندی مواد افزودنی غذایی، خمیر دندان، محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می شود، با استفاده از دی اکسید تیتانیوم Bios Self-Cleaning® قادر به تضمین ارائه عملکرد عالی، به ویژه به عنوان روکش نما است.
ویژگی های فوتوکاتالیستی، که در صورت تابش نور باعث تجزیه مواد آلی و آلاینده های رسوب داده شده در سطح کاشی ها می شود، و از ویژگی های خود تمیز کردن و تصفیه هوا اطمینان حاصل می کند، با  ویژگی های فوق آب دوست، توانایی آن را برای تمیز کردن خود افزایش می دهد. هرچه تابش اشعه ماورا بنفش سطح تصفیه شده بیشتر باشد، زاویه تماس آن با آب کاهش می یابد که حتی پس از یک فاصله زمانی معقول به صفر می رسد، یعنی آب به راحتی پخش و شسته می شود. عملکرد دی اکسید تیتانیوم که باعث تجزیه رسوبات آلی در سطح تصفیه شده می شود، به خاطر فوتوکاتالیز، به یکی از موارد آب دوست اضافه شده، به آب باران اجازه می دهد کاشی ها را تمیز کند و لکه ها را از سطح آنها پاک کند.
 
 

نمای سنگ سرامیک

 

 
 ویژگی های ضد باکتری، در اثر اشعه ماورا بنفش موجود در نور خورشید به دست می آید، تابش باعث ایجاد واکنشی در سطح تصفیه شده اسلب های سرامیکی می شود که قادر به تولید اکسیژن فعال و تجزیه باکتری است.