نمای سنگ سرامیک
02
05

نمای سنگ سرامیک

نمای سنگ سرامیک: طراحی، سازگاری با محیط زیست، بهبود ساختار
روکشهای خارجی ساختمانها در معماری معاصر و در احراز صلاحیت منظر شهری و همچنین انجام عملکرد مهمی از حفاظت در برابر عوامل جوی نقش مهمی دارند. بنابراین سنگ سرامیک در طراحی فضاهای شهری، سازگاری نیازهای زیبایی شناختی، نیازهای ماندگاری عناصر مختلف، سازگاری زیست محیطی و الزامات پایداری اقتصادی در رابطه با کل طول عمر فضای طراحی شده بسیار کارساز است. به طور خاص، سطوح خارجی ساختمان تحت تنش های مکانیکی، شیمیایی، حرارتی، رطوبت سنجی متعددی قرار دارند که با فعالیت انسان، کیفیت هوا، عوامل جوی همراه هستند. همین سطوح نقش مهمی در تأثیر زیبایی ساختمان و ادغام آن در چشم انداز اطراف دارند، در حالی که مصالح استفاده شده در سنگ سرامیک باید با نیازهای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار سازگار باشد.

در تولید مواد با تکنولوژی بالا، استفاده از سنگ سرامیک برای نما در زمینه طراحی و ساخت پوشش برای سطوح بزرگ بیرونی بسیار توصیه می شود.
 

نمای سنگ سرامیک

 


 

سیستم ساخت و ساز

دیوار تهویه نمای سنگ سرامیک، یک محلول ساختاری پیچیده است که با توجه به معیارهای طراحی صنعتی طراحی شده است. برای جلوگیری از تغییرات اساسی در مرحله اجرا، هر جنبه باید از قبل بررسی و تعریف شود. این سیستم به ساختار دیواری ساختمان متصل شده است که پشتیبانی آن را تشکیل می دهد و با ساختاری در لایه های "همپوشانی" متشکل از:
·         تشک عایق
·         پشتیبانی از ساختار فلزی
·         عناصر روکش
·         یک شکاف هوا بین عایق و روکش ایجاد می شود که به دلیل "اثر دودکش"، تهویه طبیعی موثر را فعال می کند و از مزایای قابل توجهی در حذف گرما و رطوبت اطمینان حاصل می کند.
 
 

نمای سنگ سرامیک

 


پشتیبانی از دیوار

تکیه گاه سنگ تراشی دیوار تهویه باید با مصالح (بتن مسلح، سنگ تراشی، بلوک) و به گونه ای ساخته شود که امکان لنگر انداختن ساختار تحمل نما و با مقاومت مناسب در برابر بارهای باد پروژه را فراهم کند. با انتخاب مناسب ضخامت و نوع مواد پشتیبانی از دیوار و به دلیل عملکرد حرارتی سیستم دیوار تهویه، می توان با افزایش سطح مفید مسکن، دیوار ضد آجر سوراخ دار کلاسیک را از بین برد. با این حال، لازم است که به موقعیت سیستم ها در سنگ تراشی توجه شود تا از تداخل در لنگرهای خود نما جلوگیری شود. سطح خارجی تکیه گاه سنگ تراشی به طور کلی باید با استفاده از یک لایه ملات توزیع شده به طور یکنواخت تنظیم شود تا بیش از همه بی نظمی های سطح محلی سنگ تراشی کاهش یابد.
 
 
 

نمای سنگ سرامیک

 


حفره تهویه
فضای بین عایق و روکش خارجی سنگ سرامیک باید اندازه مناسبی داشته باشد تا گردش هوا خوب تضمین شود و مهمتر از همه، اثر دودکش ایجاد شود (کشش هوای گرم به سمت بالا). بنابراین لازم است از وجود موانعی که این جریان را محدود می کنند اجتناب کنید. برای اجازه دادن به حرکت هوا به سمت بالا در داخل حفره، دهانه های تهویه باید در پایه و در بالای سیستم بخش مناسب قرار بگیرند، با محافظت احتمالی شبکه ها برای جلوگیری از ورود اجساد غریبه ها . وجود شکاف هوای تهویه شده شامل موارد زیر است:
·         تخلیه بخار آب از داخل ساختمان
·         حذف گرما در اثر حرکت هوا به سمت بالا
·         تضعیف هجوم حرارتی از خارج به داخل ساختمان
·         ساختار تحمل
 

نمای سنگ سرامیک