خطرات مرتبط با استفاده از پانل های نمای hpl
05
04

خطرات مرتبط با استفاده از پانل های نمای hpl

تاکنون مزایا و معایب ورقه‌های نمای hpl را ارائه داده‌ایم. بنابراین آیا این یک ماده ایده‌آل است؟ پنل های نمای hpl مانند هر محصولی نقاط ضعفی دارند که باید از آنها آگاه باشید. در زیر مهم‌ترین خطرات مرتبط با استفاده از نمای hpl را ارائه می‌دهیم.
 

- تخته‌های hpl از هر دو طرف به شرایط یکسانی احتیاج دارند.

تمایل به چسباندن (نصب مکانیکی یا چسباندن با چسب) تخته های نمای hpl مستقیماً روی دیوارها و صفحات بتنی، اشتباه رایجی است. در این حالت، چنان تنش‌های بزرگی در داخل پانل ها ایجاد می‌شود که باعث شکستن فیکساتورها و صفحه به شکل اولیه خود برنمی‌گردد. یک مثال عالی، پوشش‌های دیواری نمای hplاست که نیاز به استفاده از زیرسازی دارد که هر بار جریان هوای کافی را فراهم می‌کند.


 
- تهویه مناسب در غرفه‌های حمام و دوش در استخرها به همان اندازه مهم است.
تهویه مناسب در اتاق و شرایط بسیار متفاوت در دو طرف درب غرفه دوش نمای hpl می‌تواند باعث خم شدن آنها شود.

- یک شبکه اتصال دهنده مناسب لازم است.
توصیه‌های هر سازنده برای پردازش تخته‌های نمای hpl اطلاعاتی راجع به تراکم شبکه اتصال دهنده ارائه می‌دهد
 
- تثبیت‌های بسیار نادر می‌تواند منجر به تغییر شکل صفحه شود.
تخته‌ها باید در مقصد خود به پایان برسند
 


- نکته مهم این است که از شوک دما که باعث خم شدن تخته‌ها می‌شود، جلوگیری کنید.
بهتر است محصولات را در اتاق‌های خشک و بسته با دما و رطوبت ثابت نصب کنید. نصب در یک ساختمان جدید که هنوز رطوبت وجود دارد می‌تواند باعث خم شدن تخته‌ها شود.
با وجود خواص بسیار خوب، باید توجه داشت که ورقه‌های نمای hpl محصولی شامل سلولز هستند و می‌توانند باعث ایجاد تنش‌های داخلی شوند که باعث خم شدن ورق‌ها می‌شود. برای توضیح این، خوب است که یک تخته چوبی را که روی بتن قرار داده شده تصور کنید. بعد از مدتی که تخته همیشه خم می‌شود در تخته‌های نمای hpl نیز همین تنش‌ها رخ می‌دهد.
 



آیا ارزش انتخاب پنل های نمای hpl را دارد؟
اکنون که می‌دانید صفحه نمای hpl چیست، چه ویژگی‌هایی دارد و چه کاربردهای احتمالی دارد، پاسخ این سوال باقی مانده است آیا این راه حل در مورد شما جواب می‌دهد؟
هر اتاق و طراحی چیدمان ویژگی خاص خود را دارد، بنابراین جدا کردن یک راه حل جهانی واحد برای طراحی داخلی دشوار است. با این حال، علاوه بر طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی ممکن از پانل‌های ورقه ورقه نمای hpl، سبک آن‌ها غنی است.