نمای hpl
28
02

نمای hpl

نمای hpl ورقه فشار بالا (HPL) نوعی ورقه تزئینی است که در آن لایه های کاغذ کرافت آغشته به رزین ملامین با کاغذ تزئینی و پوشش محافظ تزریق می‌شوند و ورقه ورقه حاصل در فشار و درجه حرارت بالا به زیرلایه‌ها متصل می‌شود. اگرچه از فرآیند مشابه برای ساخت ورقه‌های فشار کم استفاده می‌شود، اما تفاوت در محدوده فشار مورد استفاده است.
 
ورق نمای hpl محصول ایده‌آلی برای کاربردهای روکش نمای خارجی است که تحت فشار و دمای بالا تولید می‌شود. رزین‌های سخت شده از آب و هوای موثر برای روکش نمای hpl محافظت می‌کنند و باعث می‌شوند در برابر فرسایش از عناصر طبیعی مقاومت کنند. روکش خارجی نمای hpl در برابر اشعه ماورا بنفش دارای مقاومت بالا است که آن را برای ساختمان‌هایی که به روکش نمایی با  قابلیت تهویه هوا دارند، ایده‌آل می‌کند.
 

 
سیستم‌های نما با تهویه امروزه یک طراحی مد روز در سیستم‌های نما است. آزادی طراحی ارائه شده می‌تواند با هماهنگی با ساختار اصلی آن، به ساختمان‌ها شخصیت ببخشد. این امر همچنین می‌تواند به راحتی در ترکیب با سایر مواد روکش‌دار دیگر اجرا شود. جداسازی سازه ای بین روکش دیوار و نما محافظتی طولانی مدت در برابر میعان آب است. آنها به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می‌دهند. سیستم های نمای hpl بسیار مقاوم، دارای عمر مفید طولانی، بدون نیاز به نگهداری و از نظر اقتصادی، یک راه حل بسیار سودمند برای افزایش ارزش یک ساختمان هستند.
 
 hpl ها همچنین می‌توانند برای فضای داخلی مورد استفاده قرار گیرند تا از مزایای زیبایی و عملکرد نیز برخوردار شوند. استفاده از محلول‌های پایدار نما برای ساختمان بسیار حیاتی است و روکش نمای hpl یکی از این راه‌حل‌هاست. علاوه بر این، سیستم نمای مناسب می‌تواند سطح دمای داخل ساختمان را بهینه کند.
 


سیستم نمای hpl به دلیل اینکه جریان کافی هوا در پشت روکش وجود دارد و ساختمان قادر به حفظ دمای مناسب است. راحتی حرارتی سرنشینان را بهبود می‌بخشد و به کاهش مصرف برق توسط کولر کمک می‌کند. این سیستم نما منحصر به فرد و ابتکاری در طولانی مدت یک مدل پایدار است.
 
توصیه‌هایی به مشتریان برای استفاده از نمای hpl :
- تمام hpl ها باید با فاصله مشخص از دیوار ساختمان جهت تهویه و گردش هوا نصب شوند.
- فاصله پرچ ها و مقاطع باید از طراحی سازه ای پیروی کند.
- شیار بین پانل‌ها باید حفظ شود‌.
- برای هر منطقه‌ای که در معرض محیط خارجی قرار دارد (فقط اگر منطقه زیر سایه باشد) فقط باید از نوع ورق‌های خارجی استفاده شود.
- حداقل ضخامت ورق hpl 6 میلی متر برای کاربردهای خارجی لازم است.
- نمای hpl را با اسید قوی یا محلول قلیایی تمیز نکنید و فقط با استفاده از محلول صابون سبک یا آب ساده / گرم تمیز کنید.
- روی سطح نمای hpl رنگ نزنید.
- هیچگونه پوشش محافظتی را روی نمای hpl قرار ندهید.
- از چسب سیلیکون برای پوشاندن شیارها استفاده نکنید.
- پانل ها را با قرار گرفتن به صورت افقی روی تکیه‌گاه‌های مسطح و پایدار در محل نگهداری کنید.
- از ابزارهای توصیه شده برای نصب استفاده کنید.
- در شرایط آب و هوایی عادی در محل نگهداری شوند.