8 نکته در مورد نمای استرچ متال
18
11

8 نکته در مورد نمای استرچ متال

بیش از 100 سال است که از نمای استرچ متال در ساخت و ساز استفاده می‌شود. معماران، طراحان و سازندگان همچنان برنامه‌های جدیدی را برای استفاده از آن‌ها پیدا می‌کنند و کاربردشان رو به رشد است. در اینجا 8 نکته که باید در مورد این نمای مدرن ساختمان بدانید وجود دارد.
 

1. برنامه های جدید

اخیراً تقاضا در هر دو کاربرد معماری و امنیتی برای ورق‌های نمای استرچ متال افزایش یافته است. نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فلزات گسترده (EMMA) و مدیر کل Expanded Solutions LLC، شهر اوکلاهما می‌گوید: "مزیت Stretch Metal برای کاربردهای امنیتی افزایش قدرت و سختی در تخریب در مقایسه با مش‌ها و توری‌های بافته شده و جوش داده شده است." "همچنین برای جلوگیری از سرقت و خسارت ساختمان در مشاغل تجاری، در پشت دیوار خشک کار می‌کند."
بیل فیلیپس جونیور، رئیس شرکت COO Niles International می‌گوید ورق‌های نمای استرچ متال کاربردهای جدیدی دارد و برای جذب فرکانس‌های خاص صدا، EMI / RFI و مهار مایکروویو، کنترل طراحی، کنترل روشنایی، کنترل تهویه، کنترل صدا و ملاحظات ساختاری / ساختاری در فضای باز. وی می‌افزاید: "سایر کاربردهای منحصر به فرد Expanded Mesh، در فویل‌هایی با کارایی محافظت در برابر صاعقه، سلول‌های سوختی، فیلتراسیون و پزشکی است."
از نظر طراحی، به گفته جیم بوش، معاون فروش ATAS International Inc. ، Allentown ، Pa. در کاربردهای گاراژ پارکینگ و عناصر نورگیر، نمای استرچ متال محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.
 

8 نکته در مورد نمای استرچ متال


2. مسائل پایداری

برخی معتقدند که نمای استرچ متال سبزترین نوع فلز برای استفاده در فضای باز و نمای ساختمان در بازار امروز است. در حالی که به نظر می‌رسد ورق‌ها پانچ شده است، در واقع شکاف خورده و کشیده شده است و هیچ زباله و نخاله‌ای در فرآیند تولید نمی‌شود. یک محصول معمولی ورق Stretch Metal مواد اولیه را بیش از 300 درصد گسترش می‌دهد. با این حال، بسته به محصول، این فرایند می‌تواند متفاوت باشد. هنگام سوراخ کردن یک ورق 4 فوت در 8 فوت، یک ورق سوراخ دار 4 فوت در 8 فوت به همراه تمام ضایعات تولید شده در کنار آن بدست می‌آورید. هر دو ورق استرچ متال و ورق پانچ شده از فرآیندهای سرد با استفاده از انرژی مکانیکی و قالب قابل تولید هستند و به جوشکاری احتیاج ندارند.
فرآیندهای تولید ورق‌های نمای استرچ متال هیچ گونه ضایعاتی ایجاد نمی‌کنند. استفاده از Expanded Mesh به عنوان یک المان آفتاب‌گیر یا نمای ساختمان می‌تواند هزینه تهویه داخلی را تا حد زیادی کاهش دهد، در حالی که مزایای مفید نور خورشید را برای کاهش هزینه گرمایش حفظ می‌کند. نمای استرچ متال می‎‌تواند کیفیت محیط داخلی ساختمان را افزایش داده و رابطه بین فضاهای داخلی و خارجی را تقویت می‌کنند. همچنین می‌تواند از طریق معرفی نماهای تصفیه شده روز و شب، همراه با کنترل گرمایش، سرمایش و روشنایی، محیط ایده‌آلی را فراهم می‌کند. همه این‌ها ضمن حفظ شفافیت بصری در جهت دلخواه است.
استفاده از Stretch Metal همچنین می‌تواند به دستیابی به اعتبارات مواد بازیافتی کمک می‌کند. اعتبارات مواد و منابع (MR) برای مدیریت پسماند ساختمانی، محتوای بازیافتی و استفاده از مواد بومی در دسترس است. همچنین بیشترین بخش محصولات نیل به دستیابی به چنین اعتباراتی کمک می‌کند.
 

8 نکته در مورد نمای استرچ متال


 

3. گزینه‌های مواد اولیه گسترده

طیف وسیعی از فلزات را می‌توان به Expanded Mesh تبدیل نمود. آلومینیوم به دلیل خاصیت مقاوم در برابر خوردگی، ماده ایده‌آلی برای ساخت این ورق‌ها می‌باشند. همچنین وزن آلومینیوم نسبت به فلزات دیگر نیز بسیار پایین‌تر می‌باشد. آلومینیوم همچنین زنگ نمی‌زند و به رنگ‌های پوششی کامل و ضد زنگ احتیاج ندارد.
استرچ متال در اکثر فلزات قابل انعطاف‌، آلیاژ، پلاستیک و پلیمر موجود است. مواد متداول توسعه یافته آلومینیوم، برنج، برنز، مس، فولاد کربن، آلیاژهای نیکل، پلاتین، نقره، فولاد ضد زنگ و تیتانیوم است.
 

4. پوشش‌ها

طراحان بیشتر فینیشینگ آلومینیوم را با افزودن رنگ با یک پوشش آنودایز انجام می‌دهند. پانل‌های Expanded Mesh در پوشش‌های نهایی رنگ پودری الکترواستاتیک و پوشش‌های پلی وینیلیدن فلوراید (PVDF) قابل اجرا می‌باشند. در مورد موادی غیر از مواد مقاوم در برابر خوردگی مانند فولادها پس از سوراخ شدن رنگ‌آمیزی مطلوب می‌باشد زیرا پوشش اولیه و رنگ می‌توانند عناصر محافظت از خوردگی را در لبه‌های برش سوراخ ایجاد کنند.
 

5. زیبایی‌شناسی و چشم‌نوازی

انتخاب بی حد و حصر الگوی Stretch Metal دامنه وسیع‌تری از گزینه‌های فضای باز و روزنه‌های باز را فراهم می‌کند. همچنین، استرچ متال چیزی فراتر از یک محصول 2 بعدی است.
ورق‌های نمای استرچ متال علاوه بر سوراخ‌های گرد می‌توانند دارای سوراخ‌های بیضی شکل، مستطیل و مربع نیز باشند.
 

8 نکته در مورد نمای استرچ متال


 

6. مشخصات ساختاری

طراحان باید از مشخصات ساختاری صفحه یا ورق / صفحه تشکیل شده آگاهی داشته و آن را در نظر بگیرند. با حذف فلز در حین سوراخ شدن، شما عملکرد ساختاری مواد را در مقایسه با یک ورق جامد از دست خواهید داد. با این حال ممکن است این امر تا حدی با کاهش بارهای باد در نمای استرچ متال به دلیل سوراخ شدن جبران شود.
 

7. سفارشی‌سازی

دانش و تکنولوژی امروزه طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سوراخ، و الگوها، الگوهای نقطه‌ای و الگوهای تکرار سفارشی را ایجاد می‌کند که برای برنامه‌های خاص با پانل‌های رول یا شکاف‌ساز کار می‌کنند.
 

8. قدیمی شدن

نمای استرچ متال چه زمانی به نظر می‌رسد منسوخ می‌شود؟ جان رویتر، رئیس شرکت متالز، دهکده اوک وود، اوهایو می‌گوید: "هرگز."
او می‌گوید: "الگوهای سوراخ شده و منبسط شده لزوماً هرگز قدمت ندارند." "این مواد طرح‌دار در انواع آلیاژها می‌توانند با پوشش پودر، صیقل داده شده و یا آنودایز شوند - فقط چند نمونه نهایی - برای ایجاد تأثیر ماندگار."