نمای شیشه ای فریم لس و موارد کاربردی آن
13
11

نمای شیشه ای فریم لس و موارد کاربردی آن

سیستم نمای شیشه ای فریم لس به پوشش بیرونی ساختمان گفته می‌شود که در آن دیوارهای بیرونی غیرسازه‌ای هستند و فقط برای جلوگیری از ورود نور و هوا و آسایش ساکنین استفاده می‌شود. از آنجا که نمای شیشه ای فریم لس غیرساختاری است، می‌تواند از مواد سبک مانند آلومینیوم ساخته شده و در نتیجه هزینه‌های ساخت را کاهش می‌دهد.

عملکرد نمای شیشه ای فریم لس در ساختمان‌ها:

• حذف نفوذ آب در سیستم نما
• نفوذ ناپذیری هوا
• مقاومت در برابر باد، حرارت و صوت در انواع سیستم نمای کرتین وال
• نمای کرتین وال به روش استیک
• سیستم کرتین وال یونیتایز
 

نمای شیشه ای فریم لس و موارد کاربردی آن


اجزای تشکیل دهنده نمای کرتین وال:

- ترنزوم
- مولیون
- شیشه های شفاف و مات
- دستک ها و کمربندی‌های نگه‌دارنده نما

موارد کاربردی نمای شیشه ای فریم لس:

نرده بالکن، محفظه‌های آکواریوم و استخر، جبهه‌ها و درهای فروشگاه‌های تجاری، صفحه دوش UPVC  آلومینیوم و شیشه
شیشه به طور عمده در ساختمان‌ها، به صورت یک ماده ابتکاری و همه کاره استفاده می‌شود. هم برای ساخت و سازهای جدید و هم برای ساختارهای موجود، سیستم‌های ثانویه شیشه غالباً در تعامل با اجزای اصلی مواد مختلف هستند. در بیشتر موارد، چالش ساختاری ناشی از شکنندگی و آسیب‌پذیری ذاتی شیشه به طور کارآمد از طریق چند لایه چند لایه کنترل می‌شود. با این حال، خطرات احتمالی بعدی برای افراد باید به درستی کاهش یابد. به عنوان مثال، در صورت وجود بارهای شدید. این مورد در مورد مناطق لرزه‌ای است که روش‌های محاسبه اختصاصی برای جابجایی و تقاضای مقاومت موردنیاز است، اما مشخصات طراحی به ندرت توسط استانداردهای موجود برای ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله ارائه می‌شود. برای نمای شیشه ای فریم لس که در آن اعضای مهاربند (به عنوان مثال: قاب‌های مداوم، شبکه‌های کابل و...) به حداقل کاهش می‌یابد، توجه بیشتری لازم است به اتصالات نقطه فلزی (به عنوان مثال: پیچ و مهره‌ها و اتصالات مکانیکی، گیره‌های اصطکاک و...)
 

نمای شیشه ای فریم لس و موارد کاربردی آن



ساخت و ساز مدرن نیاز به راه‌حل‌های مدرن دارد. فناوری و طراحی در سیستم‌های نمای بسیار مهندسی - معروف به دیوار کشی - که به سرعت در حال تبدیل شدن به یک راه حل عالی برای نوآوران ساختمان امروزی هستند، گرد هم می‌آیند. برای پروژه‌های طبقه همکف و همچنین بلندمرتبه‌سازی، نمای شیشه ای فریم لس یک راه‌حل خلاقانه برای پروژه‌های جدید و بازسازی به طور یکسان ارائه می‌دهد. ساختار سبک شیشه و آلومینیوم در پوشش نما به طراحان ساختمان این امکان را می‌دهد که با گسترش شیشه‌ها بدون وقفه، نفوذ نور و خورشید را به حداکثر برسانند. اما مهم‌تر از همه، نمای شیشه ای فریم لس راه‌حلی جامع در شرایط سخت‌گیرانه تنظیم ساختمان را برآورده می‌کنند و طیف وسیعی از مزایای عملکرد حرارتی را ارائه می‌دهند. نمای شیشه ای فریم لس همانند سایر سیستم‌های نمای کرتین وال می‌تواند بصورت وجهی، منحنی یا زاویه‌دار روی نما اجرا شوند و به بسیاری از امکانات طراحی کمک می‌کند. نمای شیشه ای فریم لس همچنین کاملاً با سیستم پنجره و درب‌های مخفی سازگار هستند، بنابراین می‌توان با اطمینان تمام اجزای شیشه ای طرح را برآورده کرد. البته سیستم‌های نمای کرتین وال در طیف وسیعی از پوشش‌ها، رنگ‌ها و عمق پروفیل‌های متنوع متناسب با تمام نیازهای سازه‌ای در دسترس هستند.
 

نمای شیشه ای فریم لس و موارد کاربردی آن