کاربردهای نمای hpl
09
09

کاربردهای نمای hpl

نمای hpl به معنی لمنيت فشار بالا می‌باشد. بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند که چه تفاوتی بین نمای hpl با لمینت فشار بالا و فشار کم وجود دارد، اما بسیاری از آنها کسی را ندارند که در واقع بایستند و از آنها سوال کنند. منظور آنها در واقع این است: مزایا و معایب نمای hpl با فشار بالا و كم هر کدام چیست؟ ما قصد داریم نگاهی به چگونگی ساخت نمای hpl و لمینیت کم فشار بیاندازیم و اینکه چرا یک تولید کننده می‌خواهد یکی را از دیگری انتخاب کند.
 


اغلب اوقات در مورد نمای hpl فشار بالا در مقایسه با ملامین می‌شنویم. با این حال، ملامین یک ماده شیمیایی است که از نظر فنی هم در نمای hpl فشار بالا و هم در لمینیت کم فشار استفاده می‌شود. آنچه که باعث تمایز نمای hpl های فشار بالا از فشار کم می‌شود، در واقع فرایندی است که توسط آنها لمینت می‌شوند.
 

شرح مختصری از ملامین

ملامین یک پودر کریستالی آلی و سفید است که با حرارت دادن سیانامید - یک ترکیب کریستالی اسیدی - ساخته می‌شود. ملامین، همراه با سایر مواد شیمیایی، به رزینی پلاستیکی تبدیل می‌شود که کاملاً بی‌خطر است و از دهه 1950 بدون اثرات منفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اشباع لایه‌های کاغذ کرافت با رزین ملامین باعث ایجاد لمینیت ملامین می‌شود. یک لایه از ورقه ورقه که اخیراً تشکیل شده است با یک لایه فیلم تزئینی ترکیب می‌شود که سپس به یک لایه چوبی مانند تخته فیبر یا تخته خرده چوب متصل می‌شود. محصول بدست آمده در مبلمان، رویه‌ی پیشخوان، دیوارها، کف‌ها و بسیاری از مکانهای دیگر استفاده می شود. فرایند استفاده شده برای اتصال کاغذ ورقه ورقه تزریق ملامین به یک بستر در واقع جایی است که نمای hpl فشار بالا از لمینیت کم فشار متفاوت است.


 
در ایجاد نمای hpl فشار بالا، لایه لمینت تحت فشارهای 70 تا 100 بار و دمای 280 تا 320 درجه فارنهایت با استفاده از چسب‌ها به زیر لایه چسبیده است. نمای کم فشار به این معنی است که لایه لمینت تحت فشارهای 20 تا 30 بار در دمای 335 تا 375 درجه فارنهایت و بدون چسب به زیر لایه چسبیده است. تا آنجا که به مزیت‌های یکی نسبت به دیگری می‌رسد، اکثر آنها می‌گویند این قیمت است. قیمت لمینت فشار ضعیف معمولاً کمتر از نمای hpl فشار قوی است. تنها دلیل این تفاوت در قیمت این است که ساخت لمینیت کم فشار هزینه چندانی برای ساخت ندارد. هر دو ضد آتش و دارای خواص ضد باکتری هستند و همچنین گزینه بهداشتی بسیار خوبی برای فضاهای با کاربری آشپزخانه ضنعتی و آماده‌سازی غذا، مراکز بهداشتی و دفاتر پزشکی است. اگرچه هر دو در برابر مواد شیمیایی و گرما مقاوم هستند، اما وقتی صحبت از این خطرات می‌شود، نمای hpl با فشار بالا دوام بیشتری دارد. اگر مبلمان را برای آزمایشگاه، آشپزخانه تجاری یا مراکز بهداشتی درمانی انتخاب می کنید، این ممکن است مورد توجه قرار گیرد.