سیستم نمای كرتين وال Schüco
09
09

سیستم نمای كرتين وال Schüco

منظور ما از نمای كرتين وال سازه ای متشکل از شبکه‌ای از عناصر تحمل کننده عمودی و افقی است که به یکدیگر متصل شده و به سازه ساختمان متصل شده‌اند، به منظور پشتیبانی از روکش نمای كرتين وال مداوم و سبک که وظیفه تضمین کلیه عملکردهای معمولی آن را دارد. یک دیوار محیط خارجی شامل مقاومت در برابر عوامل جوی، ایمنی در استفاده و کنترل محیط، اما در هر صورت به ویژگی‌های تحمل بار ساختمان کمک نمی کند. نمای كرتين وال باید از موادی مناسب برای نیازهای طراحی و یا با توجه به تنش‌ها، بار باد، ابعاد مدولار نما و مقررات ایمنی موجود باشد. هنگام طراحی نما با نمای كرتين وال، انتخاب موادی که ساختار آن را تشکیل دهند بسیار ضروری است، زیرا در نهایت زیبایی ساختمان را مشخص می‌کند.

 
سیستم نمای كرتين وال Schüco سه نسخه اساسی ارائه می‌دهد که با تغییرات مختلف می‌تواند تمام خواسته‌های خلاق معماران را برآورده کند.

الف ـ سیستم نمای كرتين وال Schüco Montantes y Travesaños

این نمای کرتین وال از یک شبکه تشکیل شده از پروفیل های نصب شده به صورت افقی و عمودی با درجه بالایی از پیش ساخته تشکیل شده است. بر اساس Schüco FW 50+ و FW 60+ راه حل هایی وجود دارد که حداکثر ایمنی را از نظر انرژی، ایمنی، اتوماسیون و طراحی تضمین می‌کنند. تطبیق‌پذیری این سیستم امکان تحقق مفاهیم مختلف معماری - اعم از پنجره یا نمای مدولار - را فراهم می‌کند و انواع مختلف طراحی باعث می‌شود تا با نیازهای زیبایی پروژه‌ها سازگار باشد. 
 


 
نمای كرتين وال آلومینیومی Shüco Upright و Crossbar دارای چهار نسخه مختلف است: FW 50+ و FW60 +: سیستم های ایستاده و عرضی، به ترتیب با عایق حرارتی و به ترتیب با ساختار قابل مشاهده 50 میلی متر و 60 میلی متر. با آن می‌توان نماهای عمودی و نورگیرهایی را با عرض مدولار بزرگ و ارتفاع زیاد و همچنین تقسیم بندی به قسمت‌های خارجی و داخلی ساخت. FW 50+ اجازه می‌دهد تا نورگیرهایی با صفحه‌های شیب‌دار و همچنین با قوس‌های بزرگ تشکیل شود.
FW 50 + S: سیستم mullion و transom برای نماهایی که می‌خواهید به ظاهر ظریف یک سازه فلزی دست یابید بدون اینکه مزایای ساخت آلومینیوم را از بین ببرید با انواع پوشش. همچنین با اتصال پیچ قابل مشاهده، می‌توان به یک چشم‌انداز فنی دست یافت.
 FW 50 + DK: سیستمی مبتنی بر FW 50+ است که با آن عناصر عملی چرخش و چرخش را که از خارج قابل مشاهده نیستند، ادغام کرده‌اند. این یک تعدیل همگن از نما را ارائه می‌دهد، زیرا هیچ تفاوتی بین شیشه ثابت، طاقچه‌ها یا پنجره‌ها وجود ندارد. 


 

ب. نمای كرتين وال سیلیکونی سازه‌ای

سیستم نمای كرتين وال سیلیکونی سازه‌ای Schüco با شکست حرارتی امکان ساخت نوعی از نمای كرتين وال را دارد که در آن ساختار بلبرینگ از خارج قابل مشاهده نیست. بنابراین با طراحی کاملاً هماهنگ نما می‌توان به راه حل های معماری با ارزش بالا دست یافت. با استفاده از این سیستم می‌توان عناصر عملی را که از خارج قابل مشاهده نیستند، قرار داد. نمای كرتين وال آلومینیومی با ساختار سیلیکونی دارای سه نسخه مختلف است: 
 
FW 50+ SG و FW 60 + SG: سیستم‌های پروفیل فقط از داخل قابل مشاهده هستند - به ترتیب با ساختار قابل مشاهده 50 میلی متر و 60 میلی متر - که با آنها می‌توان نماهای "تمام شیشه ای" ساخت. با این کار به نمای پوشیده شده از زخمهای ظریف که از نظر معماری هم در ساخت و سازهای بزرگ و هم در قالب‌های کوچک قانع کننده هستند ، دست می‌یابید.
SFC 85: سیستم‌های پروفیل فقط از داخل قابل مشاهده است - با یک ساختار قابل مشاهده 85 میلی متر با شکست حرارتی که به عناصر عملی امکان تراز و یکپارچه‌سازی در نما را می‌دهد. در این نمای كرتين وال، عناصر ثابت و عملی از بیرون به یک شکل هستند.

 

ج. نمای كرتين وال مدولارUCC 65

سیستم مدولار از پروفیل‌های 65 میلی متر، بسیار انعطاف‌پذیر، کاملاً آزمایش شده و شامل تمام اجزای لازم برای ساخت و مونتاژ آن است. تعداد زیادی از لوازم جانبی امکان تحقق کارآمد راه‌حل‌های مختلف را برای نمای كرتين وال مدولار فراهم می‌کند.

UCC 65 SG: سیستم مدولار انعطاف‌پذیر و با کارایی بالا و پروفیل های 65 میلی متر فقط از داخل قابل مشاهده است. اجزای تشکیل دهنده آن که توسط انستیتوهای مشهور مستقل آزمایش شده‌اند، اطمینان از تنظیم بهینه همه قسمت‌های نما را می‌دهند. هوادهی و تهویه توسط دهانه‌های یکپارچه حاصل می‌شود (Schüco AWS 102).