مزایای استفاده از سیستم کرتین وال برای نمای ساختمان
22
05

مزایای استفاده از سیستم کرتین وال برای نمای ساختمان

برخی از مزایای سیستم کرتین وال برای نمای ساختمان
امروزه با توجه به افزایش جذابیت‌های زندگی شهری که دائم رو به رشد است، طراحان و توسعه‌دهندگان باید راهی برای اسکان جمعیت فزاینده در محدوده شهرهای موجود بیابند. بدین ترتیب در جوامع امروزی احتیاج بیشتری به ساختمان‌های بلندمرتبه با کاربری‌های تجاری، اداری و اقامتی است. نکته حائز اهمیت در اینگونه بناها یکپارچگی نما و کاهش زمان اجرای آن‌ها می‌باشد. از طرفی مدولار بودن اجزای ساخت و به حداقل رساندن دورریز متریال، عامل تعیین کننده‌ای در انجام چنین پروژه‌هایی است. علاوه بر مزیت‌های اشاره شده، کرتین وال سبب بالا رفتن کیفیت طرح معماری و همچنین انتقال حداکثری نور به فضای داخلی ساختمان می‌شود.


تعریف کرتین وال

کرتین وال در واقع یک دیوار شیشه‌ای است که به وسیله اتصالاتی به سازه اصلی متصل می‌شود. این نما که اغلب در ساختمان‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولاً از قسمت بیرونی ساختمان با استفاده از جرثقیل نصب شده و به دلیل وجود شیشه از سقف تا کف طبقات، جلوه زیبا و یکنواختی به ساختمان می‌دهد. نصب کرتین وال یک فرآیند پیچیده است و گاهی گران‌تر از سایر سیستم‌ها می‌باشد.
 


عایق رطوبتی

مقاومت در برابر نفوذ آب تابعی از جزئیات عایق‌کاری، جزئیات ساخت و ساز قاب و زهکشی‌ها و درزگیرهای داخلی می‌باشد. آب می‌تواند با استفاده از پنج نیروی مختلف وارد سیستم کرتین وال شود: نیروی جاذبه، انرژی جنبشی، اختلاف فشار هوا، تنش سطح و عمل مویینگی. برای کاهش نفوذ آب، همه این نیروها باید در طراحی سیستم در نظر گرفته شوند.
 


ویژگی بصری

یکی از ویژگی‌های اصلی بصری کرتین وال، چشم‌انداز وسیع و نامحدود آن است. یکپارچگی خطوط عمودی و افقی و به طور کلی شبکه ایجاد شده در نما، زیبایی خاصی به ساختمان می‌بخشد. خطوط دید اصلی ساختمان طبق همین پروفیل‌های افقی و عمودی شکل می‌گیرد و از آشفتگی‌های معمول که در سیستم‌های مشابه وجود دارد، جلوگیری می‌شود.
 


مزایای استفاده از سیستم کرتین وال برای نمای ساختمان

1- عایق حرارتی: کرتین وال این مزیت را دارد که یک عایق حرارتی مناسب باشد و باعث کاهش تلفات گرمایی شود.
2- روشنایی طبیعی: یکی از اصلی‌ترین فواید کرتین وال عبور نور طبیعی است که باعث کاهش هزینه‌های روشنایی ساختمان‌ها می‌شود.
3- ایمنی: این سیستم با حداکثر پایداری ساختاری خود می‌تواند در برابر طوفان‌های شدید مقاومت کند. سقوط اجزای آن در هنگام زلزله‌های شدید هم به ندرت اتفاق می‌افتد.
4- کاهش هزینه: فریم این سیستم که از جنس آلومینیوم طراحی شده‌اند، می‌توانند هزینه ساخت را کاهش دهد.
5- دوام طولانی: موادی که کرتین وال از آن ساخته شده است (شیشه، آلومینیوم)، از دوام بالایی برخوردار می‌باشد. نگهداری و تمیز کردن آن نیز ساده است.