نمای کرتین وال
05
11

نمای کرتین وال

‌از دهه 1960، بخش قابل توجهی از نمای ساختمان‌های غیر مسکونی از نمای کرتین وال با وزن سبک استفاده کرده‌اند. در مقابل مقاومت به هوا و نفوذ در برابر آب، سیستم‌های نمای کرتین وال می‌تواند راهی برای کاهش شرایط محیطی در حالی که به بستر بزرگ‌تر باز می‌شوند، فراهم کند. 
 

نمای کرتین وال

 


 



سیستم‌های نمای کرتین وال به روش یونیتایز از واحدهای بزرگ شیشه‌ای تشکیل شده اند که درون یک کارخانه ایجاد و سپس به سایت پروژه ارسال می شوند. پس از ورود به محل، واحدها را می‌توان روی دستک‌های متصل به ساختمان نصب نمود. کیفیت بالا، به دلیل دقت زیاد در ساخت و ساز در یک محیط کنترل شده کارخانه، تنها یک ویژگی بارز این نوع سیستم است. از آنجا که هیچ گونه نصب شیشه در محل وجود ندارد، یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم یک پارچه یا یونیتایز، سرعت نصب بیشتر آن نسبت به سایر سیستم‌های نمای کرتین وال است. این سیستم در یک سوم زمان سیستم لامل قابل نصب است که به معنی صرفه‌جویی در وقت پروژه است. این سیستم برای مواردی که حجم زیادی از مدول‌های پیش ساخته واحدی مورد نیاز وجود دارد، مناسب است و همچنین در جایی که هزینه نیروی کار بالاتر نیز وجود دارد (از این طریق کار را به یک نیروی کارخانه با صرفه‌تر و مقرون به صرفه‌تر واگذار می‌کند) و یا جایی که به عملکرد بیشتری نیاز است (مناسب برای باد، حفاظت از هوا و رطوبت، عملکرد لرزه‌ای و انفجاری)، برای سازه‌های بلندتر و شرایط منظم‌تر برای بهینه‌سازی پانل‌های واحد‌های یونیتایز. هر واحد از قطعات یونیتایز نیاز به آب‌بندی اطراف دارد. اعضای قاب شیشه‌ای نمای کرتین وال به هم متصل می‌شوند و هوا را به هم بصورت افقی و عمودی آب بندی می‌کنند. اکثر سیستم‌های کرتین وال یونیتایز به صورت متوالی در اطراف هر سطح طبقه نصب می‌شوند و از پایین به بالای ساختمان حرکت می‌کنند.
 

نمای کرتین وال

 

 
سیستم نمای کرتین وال به روش یونیتایز مخصوصاً برای ساخت و ساز ساختمان‌های مرتفع یا پروژه‌هایی با مقادیر زیادی از تکرار ماژول یا هر زمان که به سیستم بی‌سیم 4 طرفه نیاز باشد مناسب است. امروزه سیستم نمای کرتین وال یونیتایز به روشی مطلوب برای نمای ساختمان‌ها تبدیل شده است، زیرا کارفرمایان، معماران و پیمانکاران مزایای این نوع ساخت و ساز را در پروژه خود لمس می‌کنند. سیستم‌های یکپارچه یونیتایز اجازه می‌دهند نمای ساختمان‌ها به سرعت تکمیل شوند، که این امر می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز کمک کند. فرآیند ساخت سیستم‌های یکپارچه یونیتایز با کیفیت بیشتری از نمای کرتین وال  به روش استیک می‌باشد، زیرا سیستم‌های کرتین وال یکپارچه تقریباً به صورت خط مونتاژ و تحت شرایط محیطی کنترل شده ساخته می‌شوند.
 

نمای کرتین وال