نمای ‏HPL‏ ‏
28
07

نمای ‏HPL‏ ‏

‌نمای HPLمحصولی با روکش با کیفیت بالا است. در پنل‌های با فرمت بزرگ موجود است، برای ایجاد نماهای با عمر بالا و دوام طولانی مدت برای نمای ساختمان و بالکن‌ها مناسب است.
پانل‌های بیرونی نمای HPL لمینیت‌های فشار قوی طبق استاندارد EN 438-6 ، نوع EDF هستند. مجموعه نمای دیوار خارجی HPL مقاومت بسیار مؤثری را در برابر شرایط جوی ارائه می‌دهد. 
این نمای منحصر به فرد با طراحی مقاوم در برابر عناصر، دارای رزین پلی اورتان آکریلیک سخت شده است که یک پوشش محافظ در برابر آب و هوا را ایجاد می‌کند.
آنچه نما را تهویه می‌کند، شکاف هوا بین پنل عایق و روکش خارجی است که از طریق آن، با اثر دودکش ، هوا از پایین به بالا جریان می‌یابد و تهویه طبیعی ایجاد می‌کند. با این وجود، همه محصولات با یکدیگر برابر نیستند: وقتی صحبت از ساخت دیوارهای تهویه کارآمدتر می‌شود، زمان نصب را کاهش می‌دهد و امکان انعطاف پذیری بیشتری را نیز از نظر ویژگی‌های سفارشی سازی و طراحی فراهم می‌کند.
 

 

نمای ‏HPL‏ ‏

 



HPL از چه چیزی تشکیل شده است؟
پانل‌های اچ پی ال از تقریباً 60-70٪ از کاغذ و 30-40٪ رزین‌های گرمازا  تشکیل شده است. 
High Pressure Laminate یا همان HPL چگونه تولید می‌شود؟
لمینت‌های HPL شامل لایه‌های کاغذی قرار گرفته شده، آغشته به رزین‌های گرمازا و برگشت‌ناپذیر با استفاده هم زمان گرما (بالاتر از 120 درجه سانتیگراد) و فشار (بالاتر از 5 MPa) برای چرخه 40 '/ 50' هستند.
آیا فشار و سطح گرمایی که مواد موجود در سدها روی آنها اثر می‌گذارد، روی خواص محصول نهایی تأثیر می‌گذارد؟ اگر چنین است، از چه طریق و تا چه میزان؟
کیفیت لمینت‌های HPL تحت تأثیر فشار و گرمای اعمال شده در تولید است. این پانل‌ها از فشار بالاتر از 7 مگاپاسکال و دمای حدود 150 درجه سانتیگراد استفاده می‌کند، در این روش سطح و خصوصیات ساختاری لمینت‌ها به سطح بالایی می‌رسند.
 

نمای ‏HPL‏ ‏

 



چه چیزی HPL با کیفیت پایین را از HPL عالی متمایز می‌کند؟
مقاومت ضعیف در برابر خراش، ضربه، بخار، گرما، لکه و نور، شاخص مواد اولیه‌ای با کیفیت پایین یا شرایط فرآوری با فشار کمتر یا دما و زمان پخت کمتر است. 
به طور کلی، خواص HPL چیست؟
مشخصات اصلی مکانیکی، فیزیکی و شیمیایی آن عبارتند از:
- فشردگی
- مقاومت در برابر خراش
- پایداری در برابر نور
- سهولت در نظافت
- مقاومت در برابر گرما (که گاه تا 180 درجه سانتیگراد هم می‌رسد)
- بهداشت
- دارای گرید خوراکی بصورتی که برای مواد خوراکی زیانی ایجاد نمی‌کند
نمای HPL به چه معیارهای بین المللی پاسخ می‌دهد؟
دو استاندارد بین‌المللی وجود دارد: استاندارد اروپایی EN 438 استاندارد اروپایی برای HPL و ISO 4586 و EN  438 که کامل‌ترین و جدیدترین استاندارد است که در آن نه تنها به انواع کلاسیک لمینت‌ها بلکه به انواع تکنیکی و زیبایی شناختی‌تر نیز اشاره می‌شود.
 

نمای ‏HPL‏ ‏