نمای کرتین وال ‏
16
06

نمای کرتین وال ‏

نمای کرتین وال به نوعی پوشش نمای بیرونی ساختمان گفته می شود که از پانل های سبک ساخته شده است و بر روی استراکچر اصلی ساختمان استوار است.
نمای کرتین وال می تواند چند لایه و تک لایه ، فریم‌دار یا قاب یا فیس کپ و همچنین کرتین وال ساب فریم باشد. این امر به طراح این امکان را می دهد تا از قابلیت های معماری گسترده ای در طرح های خود برخوردار باشد.و نما های متنوعی را با استفاده از نمای کرتین وال پدید آورد.
 

نمای کرتین وال ‏

 


به لطف سیستم برش نمای کرتین وال به عناصر مستطیل پیش ساخته یا همان کرتین وال یونیتایز، که در ترکیب آنها دارای دهانه و درهای پنجره نیستند، تکنولوژی ساخت آنها بسیار ساده شده است. با این حال، پیچیدگی کار به طور مستقیم در محل ساخت و ساز افزایش می یابد. چیدمان افقی این پانل ها باعث ایجاد سیستم نواری از نما می شود. 
تاریخچه  کرتین وال در متون معماری به گذشته باز می گردد اما از نظر فنی به نظر می رسد بین نماهای اولیه کرتین وال و نماهای کرتین وال امروزی اختلاف های کمی وجود دارد.
ساختمان ها و نمای آسمان خراش های اولیه به نوعی از دیوارهای سبک وزن ساخته شده اند و امروزه با پیشرفت فناوری و جایگزینی آلومینیوم به جای فولاد به عنوان فلز مصرفی و سبک در نمای ساختمان نمای کرتین وال امروزی پدید آمده است.
در این زمان ، معماری شیشه و کرتین وال فراتر از گذشته رفته و هم اکنون می توانید در این زمان از مزایای کرتین وال در نمای خود بهره ببرید.
سیستم های کرتین وال می تواند در طراحی یک ساختمان که نمای دو یا چند پوسته نیاز باشد مورد استفاده قرار گیرد تا جلوه ای از دیوار شیشه ای مداوم ایجاد شود. این کار را می توان به صورت عمودی و هم به صورت افقی در قسمت بیرونی سازه انجام داد و از این طریق فضای طبقه داخلی را به حداکثر برساند.
 

نمای کرتین وال ‏

 


تفاوت اصلی سیستم های کرتین وال که به خوبی طراحی شده با نما های دیگر در این است که نمای کرتین وال در طول عمر مفید خود ضد آب باقی می ماند. رویکردهای اصلی ساختاری در کرتین وال ، در مقابل آب باران بسیار مقاوم است.  
ساختمان ها به نمایی احتیاج دارند که مانع قابل توجهی برای ورود آب باران باشد. نفوذ آب جدی ترین مشکلی است که در پنجره ها و کرتین وال ها ممکن است اتفاق بیفتد. 
کرتین وال تازه طراحی شده برای ساختمان نیاز به آزمایش دارد. تولید کنندگان سیستم های کرتین وال معمولاً نتایج آزمایش را برای سیستم های خود ارائه می دهند. با این وجود ، شرایط این آزمایشات ممکن است با شرایط یک ساختمان خاص متفاوت باشد. محفظه های آزمایش معمولاً یک ساختار قاب فولادی است که با تخته سه لا دوخته شده است ، که در آن از یک طرف باز است در حالی که محفظه آزمایش تا حد امکان ضد نفوذ هوا ساخته شده است ، یک فن روشن شده تا به تدریج فشار هوا در داخل محفظه را کاهش دهد و از این طریق اختلاف فشار بین قسمت های داخلی و خارجی کرتین وال ایجاد شود و مقدار نفوذ کرتین وال اندازه گیری می شود.
 

نمای کرتین وال ‏