نمای کرتین وال
26
05

نمای کرتین وال

نماهای کرتین وال نماهای مدرنی هستند که اصولا بر اساس قوانین عایق کاری بدون تماس عمل کرده و عمدتاً توسط نماهای به اصطلاح تهویه شونده نمایان می شوند. نماهای آویخته شده با ایجاد یک لایه عایق بر روی دیوار ، به عنوان مثال از تخته های فیبر معدنی ، که توسط یک پوشش ویژه توسط روکش های خارجی پوشانده شده، ایجاد می شود که از ساختار ساختمان در برابر آب و هوا محافظت می کند. بر خلاف نما با استفاده از به اصطلاح عایق تماسی، نماهای معلق متعلق به دسته نماهای سخت است.
 

نمای کرتین وال

 


 
انواع نمای کرتین وال نه تنها در مواد استفاده بلکه در خود فناوری مونتاژ متفاوت است. غالباً دلیل استفاده از نمای معلق نیز جنبه زیبایی شناسی دارد، زیرا این نوع نما امکان ایجاد نماهایی با تنوع بالای کار حاصل را فراهم می آورد. جسم با چنین نمایی همیشه با محیط اطراف خود تفاوت قابل توجهی خواهد داشت. مانند بسیاری از انواع نمای لوکس، نمای کرتین وال می تواند ساختمان‌های بی نظیر از نظر معماری را به طبقه ساختمانهای لوکس ارتقا دهند.
از نظر خصوصیات عایق حرارتی، نمای کرتین وال یک انتخاب ایده آل برای حداکثر تغییر در انتخاب ضخامت لایه عایق حرارتی است. سیستم اجزای سازنده نمای معلق بیرونی شامل سیستم های پیچیده ای از سازه ها است که امکان تهویه کامل کل ترکیب نما را فراهم می کند.
مشخصات فنی نما های معلق این است که مواد روکش فلزی برای سازه های باربری خانه به طور جداگانه با استفاده از سازه های مشبک یا پروفایل های فلزی ثابت شده اند. همیشه بین مواد روکش فلزی و ماده عایق حرارتی شکاف هوا وجود دارد که در سیستم نمای کرتین وال اثری به اصطلاح دودکشی ایجاد می کند.
در صورت عدم استفاده از عایق حرارتی در ترکیب روکش ، یک شکاف تهویه بین ساختار دیواره و مواد روکش فلزی ایجاد می شود. سیستم های پیشرفته سازه های باربری از نما های تهویه ساخته شده از پروفیل های آلومینیومی یک مزیت بزرگ دیگر دارند که به ویژه برای ساختمان های قدیمی تر و بازسازی شده جالب است. آنها قادر به سازگاری نسبتاً زیاد با ساختار محیطی هستند.
 

نمای کرتین وال

 


عناصر پوسته بیرونی سپس روی چنین آداپتورهای تراز شده "آویزان" می شوند ، به عنوان مثال:
تخته های فایبر سمنت یا Fibercement
تخته با روکش چوب طبیعی 
تخته ها و برش های پروفایل 
صفحات سنگی و موارد دیگر
سیستم های نمای کرتین وال همچنین معمولاً با امکان تعویض آسان عناصر آسیب دیده از نمای تهویه ، قابل تخلیه هستند.
با استفاده از یک نمای کرتین وال می توان تقریباً یک ساختمان را به یک ویلای اختصاصی با طراحی منحصر به فرد تقریباً یک شبه تغییر داد. بنابراین منطقی است که علی رغم قیمت بالاتر ، سرمایه گذاری در هر یک از این نوع نما های لوکس از نظر کیفیت محیط داخلی و زندگی کلی قابل بازگشت و برگشت باشد.
نمای کرتین وال برای چهره های خارجی بانک ها ، شرکت ها ، خرید گالری ، هال های اسپرت و سایر ساختمان های موفقیت آمیز ایده آل هستند. مطابق با الزامات معماری مورد تقاضا که می خواهند فضایی را با استفاده از محدوده های شیشه ای بزرگ ایجاد کنند.
 

نمای کرتین وال