نمای اچ پی ال
20
05

نمای اچ پی ال

در صنعت ساختمان نمای اچ پی ال یکی از نماهای مدرن و امروزی می باشد که از مزایای بسیاری نسبت به مصالح سنتی و بنایی برخوردار می باشد.
ورقها می توانند براساس الزامات خاص زیبایی شناختی پروژه موجود در بسیاری از رنگ ها، الگوها و بافت ها طراحی و به هم متصل شوند تا معماران بتوانند نماهای ساختمان بسیار جالب و منحصر به فرد ایجاد کنند.
 اندازه استاندارد ورق ها 3050 میلیمتر ، 1530 میلیمتر ، 2550 میلیمتر و 1860 میلیمتر است و همچنین عرض های 3650 میلیمتر x 1860 میلیمتر و عرض 4270 میلیمتر x 2130 میلی متر است.
نمای ساختمان در ضخامت 8 میلی متر، 10 میلی متر یا 13 میلی متر بسته به اندازه مشخص شده و روش ثابت است.
 

نمای اچ پی ال

 


برخی از مزایای نمای اچ پی ال به شرح زیر می باشد:
- نمای اچ پی ال طبق آزمایشات EN 438-2: 29 در برابر هوا ، شرایط جوی و رنگ پایدار است.
- مقاومت بسیار بالا در برابر آسیب دیدن توسط ضربه.
- نگهداری کم و آسان برای تمیز کردن.
- گواهی شده توسط انجمن BBA
- ظاهر بیرونی عالی
- تهویه طبیعی و نفوذ پذیری بخار
- عایق صدا
- مقاوم در برابر آتش
- نصب سریع و تعمیر و نگهداری آسان
 

نمای اچ پی ال

 


نمای اچ پی ال با استفاده از فیبر سلولز ترکیب شده تحت فشار شدید و درجه حرارت بالا به منظور تشکیل ورق های متراکم و جمع و جور ساخته می شوند. فناوری تولید در پایان مشابه است. این پانل ها بسیار مقاوم در برابر آب و هوا هستند و به عنوان مثال ، در جایی که مثلاً چوب طبیعی مقاومت کافی را برای ماندن در شرایط نامطلوب ندارد ، تخته های HPL به طور غیرقابل مقایسه ای در شرایط مورد نظر مقاومت می کنند و باعث می شود تغییرات مخربی در نما به وجود نیاید.
این پانل ها شامل یک سطح ضد گرافیتی هستند. هر سرمایه گذار یا مالکی از آن ، به ویژه در مکان هایی که در معرض دید عموم هستند ، قدردانی خواهد کرد. نمای اچ پی ال همچنین در برابر ضربه ، بسیار مقاوم بوده و با استفاده از ابزارهای معمولی قابل برش هستند. کیفیت بالای برش با استفاده از تیغه های ویژه به بهترین وجه حاصل می شود. 
پانل های نمای اچ پی ال حتی در نقطه برش بدون نیاز به نقاشی یا قالب ، ضد آب هستند. به همین دلیل است که آنها چندین دهه است که به طور گسترده برای قفل و تجهیزات استخر مورد استفاده قرار می گیرند.
 

نمای اچ پی ال

 


نرده ها کاربرد نسبتاً جدید ساخت در ورق های HPL هستند. پانل ها با کمک فرز ، امکان طراحی نامحدود را فراهم می کنند و به دلیل قدرت و پشتیبانی از خود ، در ضخامت مناسب انتخاب شده ، به ساختارهای پشتیبانی قابل توجهی احتیاج ندارند. به راحتی می توان شکل های حصار را به اشکال مختلف اجرا کرد که حریم شخصی مطلق را تضمین می کند و یا سطح مورد نیاز را می دهد. تابلوهای HPL کاملاً بی نیاز از تعمیر و نگهداری هستند ، بنابراین می توانید نقاشی منظم را فراموش کنید.
حتی برف و یخبندان به تخته ها آسیب نمی رساند ، بنابراین حتی نیازی به نگهداری پانل های اچ پی ال در زمستان نیست. طراحی پانل ها می توانند به گونه ای باشند که پانل ها با رنگ ها و طرح های مختلف با هم ترکیب شوند تا ترکیب هایی جذاب و دلپذیر ایجاد کنند و به عنوان مثال سبک معماری موجود را در نوسازی ها در نظر بگیرند. علاوه بر این ، پانل های نمای اچ پی ال سازگار با محیط زیست هستند و هیچگونه گاز و مواد مضر را منتشر نمی کنند.