نمای لوور آلومینیومی
10
04

نمای لوور آلومینیومی

سیستم های لوور سیستم هایی بسیار محبوب در روند طراحی ساختمان های مدرن هستند. طراحان برای بسیاری از برنامه های کاربردی درساختمان های صنعتی و تجاری از این نما استفاده می کنند. هدف آنها می تواند کنترل نور یا ورود نور برای ارائه تهویه در حالی که ساختمان را از ورود و نشت باران حفظ می کند باشد. آنها همچنین می توانند به سادگی ارائه شوند و تاثیر بسزایی از لحاظ زیبایی شناسی بر ساختمان بر جای بگذارند.
لوور معمولا یک پنجره کرکره ای یا شاتر است که دارای تقسیم بندی های افقی است که نور و هوا را کنترل می کند ، و در عین حال برای جلوگیری از باران و نور مستقیم آفتاب نیز کاربرد دارد و استفاده می شود. زاویه لوور ها ممکن است قابل تنظیم باشد و معمولا نقطه ی اتکای آنها پنجره ها می باشد. یعنی لوور ها با استفاده از ابزار آلات خاصی به فریم اصلی پنجره متصل می شوند.
 

نمای لوور آلومینیومی


نمای لوور آلومینیومی در قرون وسطی به عنوان سازه های فانوس مانند در چوب ساخته می شده اند که در بالای سوراخ های سقف در آشپزخانه های بزرگ نصب می شده اند تا امکان تهویه و نگهداری از باران و برف فراهم شود. آنها در ابتدا ساختارهایی خام بودند که صرفا یک بشکه بودند. بعدها آنها را به طرح های پیچیده تر ساخته شده از سفال تبدیل کرد، شکل چهره هایی را که در آن دود و بخار از پخت و پز از طریق چشم و دهان و یا به ساخت و سازهایی که بیشتر شبیه به لوور های مدرن بود و با اسلات هایی که می توانستند باز یا بسته شوند با کشیدن یک رشته لوورهای مدرن اغلب از آلومینیوم، فلز، چوب یا شیشه ساخته شده اند. آنها ممکن است با یک اهرم فلز، قرقره و یا از طریق اپراتورهای موتوری باز و بسته شوند. 
سیستم های ثابت می تواند نور خیره کننده را محدود و نور مرئی را تغییر مسیر دهد. در صنایع صنعتی مانند ریخته گری فولاد و نیروگاه ها، لوور ها بسیار رایج هستند. آنها برای کنترل تهویه طبیعی و دما مورد استفاده قرار می گیرند.
لوورها به عنوان ابزار نیمه منفعل کنترل حرارتی بر روی فضاپیماها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. آنها همچنین به عنوان یک لوازم جانبی برای بعضی از خودروها نیز موجود هستند.
لوورها همچنین ممکن است در لنزهای ترافیکی استفاده شوند تا از دیدن سیگنال ترافیک اشتباه جلوگیری شود.
 

نمای لوور آلومینیومی

 


ساختمان های صنعتی در کشورهای جهان مسئول 40 درصد کل مصرف انرژی ما هستند. گرمایش، خنک کنندگی و روشنایی سه مصرف انرژی بزرگ در ساختمان ها است. برای ساختمان های تجاری 73.4٪ از آن انرژی مصرف برق می باشد، که 11٪ آن برای روشنایی مصنوعی است، در حالی که سهم حرارت و خنک کننده ها 34٪ است. بیشتر برق مورد نیاز سیستم های روشنایی هنوز از سوخت های فسیلی تولید می شوند. به همین ترتیب، 84 درصد از خنک کننده ها هنوز از سوخت های فسیلی تولید می شوند. با وجود پیشرفت های سریع و دلنشین در سال های اخیر در تکنولوژی روشنایی، تولید نور هنوز فرآیند ناکارآمد است، که مخصوصا برای استفاده از انرژی در ساختمان های تجاری مناسب است. علاوه بر عوامل زیست محیطی و اقتصادی، استفاده موثر از نور روز نیز به سلامت و افزایش رضایت محیط کار برای ساکنان کمک می کند. بهینه سازی سیستم های پنجره برای بهبود توزیع نور روز در ساختمان ها برای کاهش استفاده از نور الکتریکی در ترکیب با بهینه سازی عملکرد حرارتی سیستم تخمین زده می شود که در حدود 9 درصد از انرژی مصرف شده توسط ساختمان ها صرفه جویی شود. بنابراین، بررسی سیستم های نمایشی مانند نمای لوور آلومینیومی که می تواند پیشرفت های هر دو نوع عملکرد را ارائه کند نقش حیاتی در تلاش فعلی برای دستیابی به ساختمان های صفر کربن و اهداف کاهش انرژی تعیین شده توسط دولت ها دارد.
 

نمای لوور آلومینیومی