نمای فریم لس
05
03

نمای فریم لس

نمای فریم لس، زیرمجموعه نمای کرتین وال و یکی از نماهای مدرن با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.
از آنجایی که این صنعت نسبتا نو ظهور می‌باشد، آسیا و اقیانوس آرام بالاترین میزان فروش کرتین وال و فریم لس بازار در سال 2017 را دارا می‌باشند و بدین صورت انتظار می‌رود که در طول دوره 10 ساله پیش‌بینی شده بازار جهانی را هدایت کند. تقاضای روزافزون نماهای مدرن از جمله نمای فریم لس در منطقه به علت افزایش روندی از ساختمان‌های کارآمد انرژی و افزایش نگرانی‌های زیست محیطی است. ساختمان‌های تجاری بر اساس نماهای فریم لس به دلیل مقررات دقیق دولت در مورد استفاده از انرژی و نیاز به کاهش هزینه‌های عملیاتی است.
 

نمای فریم لس

 


اندازه شیشه: حداکثر اندازه شیشه‌ای که می‌توانید با یک سیستم نمای کرتین وال و یا نمای فریم لس به دست آورید، توسط وزن شیشه تعیین می‌شود. این امر به این معنی است که اگر شیشه سه جداره استفاده شود یا واحدهای شیشه‌ای ضخیم لمینت در استراکچر شیشه مصرفی ساختمان قرار داشته باشد، حداکثر ابعاد شیشه‌ای که می‌توانید در این نماها استفاده کنید کاهش می‌یابد. بطور معمول لامل‌های نمای کرتین وال و نمای فریم لس تحمل حداکثر وزن شیشه تا 250 کیلوگرم را به عنوان استاندارد ارائه می‌دهد. با این حال این وزن می‌تواند با استفاده از لامل‌های قوی‌تر و یا سنگین‌تر به 400 کیلوگرم افزایش یابد. با استفاده از یک مشخصات شیشه‌ای معمولی از یک شیشه دوجداره با شیشه 6 میلی‌متری سخت می‌توان حداکثر اندازه 8 متر مربع را برای یک عمق استاندارد یا 12 متر مربع برای عمق بیشتر تا 155 میلی‌متر دریافت کرد. شیشه‌های ساختمانی تحت هیچ یک از این اندازه‌ها و مقادیر محدودیت وزن قرار نمی‌گیرند. در اکثر پروژه‌ها تنها محدودیت به اندازه شیشه‌های طرح و بودجه کارفرما بستگی دارد. شما می‌توانید شیشه‌های بزرگ خود را به عنوان بخشی از طراحی نمای شیشه‌ای خود برای یک پایان بسیار چشمگیر استفاده کنید، ولی این نکته را هم باید در نظر بگیرید که ابعاد بزرگ‌تر موجب سفارشی شدن شیشه و بالطبع بالا رفتن هزینه برای هر متر مربع آن می‌شود. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که لمینت، وزن واحد شیشه را افزایش می‌دهد و این امر می‌تواند حجم شیشه‌ای که می‌توانید در ارتفاع خود استفاده کنید را کاهش دهد. 
 

نمای فریم لس

 


 
سیستم نمای فریم لس به طراحان اجازه می‌دهد که با طراحی نمایشی آنها در نمایش نمای ساختمان‌های مدرن خود بسیار خلاق‌تر باشند. شیشه‌های این نما را می‌‌توان به راحتی و با دقت بالا  طراحی کرد تا با تمام الزامات مطابقت داشته باشد. نمای فریم لس همچنین یک گزینه عالی برای بازسازی نماهای قدیمی و سالخورده به دلیل غیر سازه‌ای بودن و اعمال بسیار کم وزن به سازه به نسبت مصالح قدیمی می‌باشد.