نمای Curtain Wall ضد حریق
13
12

نمای Curtain Wall ضد حریق

امروزه سیستم های نمای Curtain Wall در نمای ساختمان ها با توجه به سهولت ساخت و ساز، سبکی در وزن، و غیره به راحتی در همه جا قابل مشاهده است. با این حال، برخی از مشکلات طراحی و کاربردی مربوط به عملکرد ساختاری و نفوذ پذیری سیستم نما در طول دوره چرخه زندگی، که برای ساختن برای جبران مشکل است.
ساخت کرتین وال باعث توسعه برنامه های مهم سنجش شده است. تست های برنامه ریزی شده مورد نیاز در مدل های مختلف کرتین وال برای نشت هوا، نشت آب، استحکام ساختاری، عملکرد حرارتی و آزمایش بیشتر برای قابلیت هایی مانند عملکرد لرزه ای، آکوستیک، گرد و غبار و برف است. امروزه به طور معمول، تدابیر استاندارد برای ساختمان هایی که کرتین وال آن یک برنامه سفارشی برای ساختمان های بلند و برای ساختمان هایی است که در آن یک سطح اطمینان بالا مورد نظر است، به طور استاندارد در نظر گرفته می شود.
 

نمای Curtain Wall ضد حریق

 



سیستم های کرتین وال مقاوم در برابر آتش می توانند در صورت حریق از 30 دقیقه تا 120 دقیقه برای حفاظت از آتش سوزی یکپارچه دوام می آورند. 
نما های Curtain Wall ضد حریق با استفاده از پروفیل های فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه ساخته می شود. این پروفیل ها در ارتباط با واشرهای مقاوم در برابر آتش مخصوص و ورق فشار ورقه فولادی ضد زنگ مورد استفاده قرار می گیرند - این امر باعث می شود که فشار لبه های کار در هر تماس با آتش حفظ شود.
با توجه به ساخت و ساز سیستم منحصر به فرد، هر ضخامت و نوع شیشه ای با درجه حرارت قابل تنظیم می باشد. این قابلیت این امکان را برای رسیدن به مقادیر مختلف ضد حریق بودن بدون تغییر تنظیمات سیستم فراهم می کند. همچنین، به دلیل جایگزینی ساده صفحات و واشرهای فشار، هر یک از گزینه های استاندارد آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ می تواند برای تکمیل نما در مکان هایی که ضد حریق بودن از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشد و یا مطابقت با سیستم های غیر فولادی بدون درجه ضد حریق مورد استفاده قرار گیرد.
 

نمای Curtain Wall ضد حریق

 



شیشه های مقاوم در برابر آتش:

در نمای Curtain Wall دو نوع شیشه مقاوم در برابر آتش وجود دارد -
فقط یکپارچگی: این مدل از شیشه از انتقال آتش برای یک دوره زمانی مشخص جلوگیری می کند. مقاومت این نوع شیشه در برابر حریق بسته به برنامه و مشخصات مورد نیاز و نوع نمای Curtain Wall می تواند 30 دقیقه یا 60 دقیقه باشد. 
یکپارچگی به همراه عایق بودن: این نوع از شیشه نه تنها آتش را پشت خود متوقف نموده بلکه گرمای تابشی را نیز برای محافظت از مسیرهای فرار و ایجاد مرزها از گسترش آتش می تواند مفید باشد. این نوع شیشه برای مقابله با محدوده زمانی از 30 دقیقه، 60 دقیقه، 90 دقیقه و 120 دقیقه در دسترس است. بنابراین با توجه به گزینه های بالا یک انتخاب متنوع شیشه ای وجود دارد که برای سیستم های نما های Curtain Wall آزمایش و تایید شده است.
 

نمای Curtain Wall ضد حریق