اجرای کرتین وال
02
11

اجرای کرتین وال

اجرای کرتین وال

اجرای سیستم کرتین وال پروسه طولانی و زمان بری است

آنچه در ادامه آمده است تعمیم روش هایی است که در ایجاد سیستم کرتین وال وجود دارد.

 

اجرای کرتین وال

 

روش اجرای کرتین وال به روش استیک (Stick)

ایجاد خطوط کنترل دقیقا همان جایی که کرتین وال باید اجرا شود از پیمانکار تحویل گرفته می شود. خطوط کنترلی پایه ممکن است بر روی کف و جلو تر از لبه کف رنگ شود. این علائم باید قبل ازاجرا ، در طول و بعد از ساخت کرتین وال باید در همه طبقه ها دیده شود. علائم پایه به عنوان مرجع برای اندازه گیری موقعیت بیشتر همه چیز در هر طبقه استفاده می شود.

معمولا این خطوط توسط نقشه برداری مشخص شده و نقشه دقیق تراز طبقات و شکل کلی اجرا شده سازه به نمایش در می آید.

طرح بندی دقیق توسط قرار دادن کرتین وال توسط استفاده از خطوط افست و سطوح کف سطحی را که از خطوط کنترل پیش ساخته ساخته شده است، تعیین می شود. این روش باید بیش از یک بار بررسی شود. کرتین وال باید یک سطح مداوم و در اطراف ساختمان باشد. هر طبقه باید دارای مقدار مناسب پلیت برای اتصال پروفیل های کمربندی به ساختمان باشد.

زیرسازی یکی از مهمترین بخش های ساخت و ساز این نمای ساختمان می باشد. پروفیل های کمربندی، جوش داده شده و یا به ساختار ساختمان متصل شده است. نوع پروفیل کمربندی استفاده شده بستگی به نوع طراحی دیوار، طراحی ساختمان و ملاحظات بار دیوار دارد.

 

اجرای کرتین وال


 

در ساخت و ساز صفحات پلیت همراه سقف بتنی ریخته می شود. این کار اجازه می دهد تا پروفیل های کمربندی جوش داده شده و یا پیچ شده به جای اینکه به طور جداگانه به بتن متصل شوند مستقیما در هر محل به آن بچسبند.

محل زیرسازی باید دقیق باشد.

اکثر اجزای فلزی اجرای کرتین وال در طبقه مناسب قرار می گیرند و از کامیون ها تخلیه می شوند. با توجه به وزن واحدهای شیشه ای، آنها باید در کنار ستون ها قرار داشته باشند تا آنها نصب شود. موقعیت مناسب این مواد به کاهش دست زدن به ادامه و از دست دادن با توجه به آسیب کمک می کند.

مولیون ها یا پروفیل های عمودی کرتین وال معمولا اولین مورد نصب می باشد. این پروفیل ها باید به صورت دقیق قرار گیرند. پروفیل های عمودی معمولا حدود 6 تا 6.5 متر طول دارند. مولیون های بعدی در بالای صفحه قبلی نصب شده می شود و توسط لقمه های عمودی به پروفیل پایینی متصل می شوند.

 

 

اجرای کرتین وال


 

نصب پروفیل های افقی:

پس از اینکه تمام لامل های عمودی در جای خود قرار گرفتند، افقی را نصب می کنند. دیوار نیز می تواند مناطق خاصی داشته باشد که باید اکنون بسته شوند.

بستن و مهر و موم گوشه ها:

جایی که یک دیوار با یک لبه یا گوشه قرار می گیرد، ورق های کامپوزیت و یا لاستیک های بسته بندی شده معمولا توسط سازنده تامین می شود و باید از آن استفاده شود.

نصب شیشه های کرتین وال:

نمای کرتین وال را می توان با استفاده از مواد مختلف مثل سنگ و شیشه اجرا نمود. این نوع نما را می توان برای نما های بیرونی یا نما های داخلی طراحی کرد. اعضای قاب میتوانند شیشه و یا شیشه های اسپندرال و یا محصولات شیشه ای چند لایه باشند. استفاده استفاده از داربست یا داربست های معلق برای نصب شیشه در این شرایط ضروری است.