نمای سرامیک خشک
18
05

نمای سرامیک خشک

طراحی نما همواره یکی از بخشهای مهم در فرایند طراحی معماری بوده است. طرح و زیبایی نما، مصالح مورد استفاده، مسائل اقتصادی، دوام و پایداری، نحوه و زمان اجرا از مسائل مهم و مورد توجه در فرایند طراحی و انتخاب نوع نما می باشد. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و روند مدرن شدن هر روزه بخش های مختلف زندگی، معماری و صنعت ساختمان از قرون نوزده و بیست تاکنون با شتاب زیادی دچار تغییر شده و به سمت صنعتی شدن پیش می رود. در این میان نمای ساختمان و روش های اجرای آن نیز تاثیراتی پذیرفته است که از آن جمله می توان به  رواج روش های اجرای نمای خشک اشاره کرد.
مصالح نمای خشکدر دنیای امروز به دلیل مزایای بالایش نسبت به سایر مصالح نما ارجحیت دارد. وجود تفاوت در روش اجرایی مابین سیستم نمای سنتی و سیستم صنعتی کنونی ، و نیز تنوع بالای مصالح نما که انتخاب هر یک از آنها ، تعیین کننده نوع پایان کار نمای خارجی ساختمان می باشد ، ما را بر آن داشت تا مصالح پوشش خارجی ساختمان را به عنوان موضوع پایه مبنا قرار داده و به همراه سیستم های اجرایی نما ، آن را مورد مطالعه قرار دهیم.

نمای خشک چیست؟

نمای خشک به نماهایی گفته می شود که برای اجرای آن از ملات استفاده نمی شود.
این سیستم نماسازی با نصب سنگ به روش خشک در دهه هفتاد میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا برای برج های بلند طراحی و مورد استفاده قرار گرفت. این روش در دهه هفتاد خورشیدی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های چشمگیری در این زمینه ایجاد شده است.
شرکت آرمه سازه مفتخر است با استفاده از بهترین مصالح موجود و با نیروی کار متخصص. متعهد و با تجربه اقدام به اجرای نمای سرامیک خشک میکند.
 

نمای سرامیک خشک

 



مزایای نمای خشک

·         طراحی مهندسی و کاهش پرت مصالح
·         سازگاری رفتار مصالح در برابر تغییرات دما
·         تولید صنعتی مصالح مصرفی
·         قابلیت تنظیم و میزان کاری در نمای ساختمان
·         کاهش هزینه بازسازی و ترمیم
·         افزایش عمر مفید ساختمان
·         امکان بازیافت مصالح
·         کاهش وزن ساختمان
·         صرفه جویی در زمان
·         عدم نیاز به سطح زیرین یکپارچه و به هم پیوسته
·         سازگاری با سیستم های مختلف سازه ای از قبیل اسکلت فلزی و بتنی
·         لایه هوای موجود، تبادل حرارتی بین درون و بیرون را کاهش داده و همچنین رطوبت را زهکشی می نماید.
 
با توجه به روند رو به رشد صنعت، استفاده از روش های مدرن و جدید در ساختمان سازی علاوه بر صرفه جویی در هزینه و زمان، می تواند تاثیرت مناسبی در راستای صرفه جویی انرژِی، افزایش ایمنی و عمر ساختمان و … داشته باشد که مسلما نتایجی مثبت در سلامت انسان و حفظ محیط زیست خواهد داشت.
 
 

 

نمای سرامیک خشک

 

 

نمای سرامیک خشک