نمای سنگ و سرامیک خشک
10
07

نمای سنگ و سرامیک خشک

با استفاده از نمای سنگ و سرامیک خشک، می‌توانید با رعایت الزامات ساختمان سبز، به پیش‌بینی بهتری از یک فضای شهری برسید که زندگی ما را با کیفیت جدید حسی و بصری غنی می‌سازد.
ایجاد هماهنگی با طبیعت، ضمن تأمین نیازهای اساسی جمعیت، تأثیر بسزایی بر محیط زیست دارد. معماری سبز شاخه‌ای از معماری از جمله برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت انواع مختلف ساختمان‌ها است که تأثیر کمی بر محیط زیست دارد. ساخت به اصطلاح "ساختارهای سبز" مطابق با مفهوم پایداری است و در این ساختار تلاش می‌شود نیازهای زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی را متعادل کند. در ساخت این نوع سازه‌ها از مواد مناسب محیطی استفاده می‌شود که در طول تولید، کاربرد و توزیع آنها تا حد ممکن کمترین میزان آلودگی آب، خاک و هوا در محیط را آلوده می کند. هر چه مصالح ساختمانی مورد استفاده برای ساخت و ساز پایدارتر باشد، ساختار و عملکرد آن با منابع انرژی تجدیدپذیر پایدارتر است.
پایداری در معماری و صنعت ساخت و ساز امروزی ریشه می‌یابد و خوشبختانه - قبلاً در معماران همه نسل‌ها تأثیر داشته است. طراحی ساختمان‌های پایدار از نظر زیست محیطی به یک موضوع اخلاقی تبدیل شده است، زیرا بشر به طور فزاینده‌ای متوجه می‌شود که باید با عواقب آنچه انجام می‌دهند و آنچه را که تولید می‌کنند و تأثیراتی که بر روی زمین می‌گذارد، روبرو شوند.
 

نمای سنگ و سرامیک خشک

 


سیستم‌های نمای سنگ و سرامیک خشک تهویه شونده از پشت دارای تأثیر بسیار مثبتی بر تراز انرژی هر ساختمان است.
نمای سنگ و سرامیک خشک زیر ساخت آلومینیومی تشکیل شده است که عناصر نمای نهایی به آن متصل شده‌اند. ظاهر سرامیک‌ها بسیار گوناگون و سلیقه‌ای می‌باشد. سرامیک‌ها با تنوع طرح، بافت و رنگ، نمایی متفاوت و بی نظیر را ایجاد می‌کنند.
نمای سنگ و سرامیک خشک همچنین می‌تواند در تمام اشکال نما نیز استفاده شوند. به لطف آخرین سیستم‌های فنی، تقریباً هر شکل دلخواه اعم از خم، موج‌دار یا بر اساس شکل سه‌بعدی می‌تواند تولید شود. همچنین بیش‌ترین انعطاف‌پذیری در رنگ سرامیک وجود دارد. از رنگ‌های آجری طبیعی گرفته تا رنگ‌های لعاب‌دار به دلخواه تا جلوه‌های ویژه پرینت شده یا طراحی و نقاشی دستی.
وقتی صحبت از انتخاب مواد می‌شود، فردیت و جنبه‌های پایداری بنای مورد بحث نقش بسزایی در تصمیم‌گیری نهایی درباره نمای مورد نظر دارند. با استفاده از نمای سنگ و سرامیک خشک، می‌توانید نمایی را ایجاد کنید که در حال حاضر نه تنها تجارتی پیشرفته محسوب می‌شود، بلکه به لطف مواد پایدار، پایداری این نما برای ده‌ها سال نیز تضمین شده است.
 

نمای سنگ و سرامیک خشک

 


علاوه بر گزینه‌های متنوع طراحی، مقادیر بهینه عایق را می‌توان از طریق نمای سنگ و سرامیک خشک به دست آورد. ضخامت مواد عایق در زیر کاشی‌های آجری می‌تواند متناسب با دلخواه تغییر کند. بنابراین می‌توان تمام استانداردهای یک خانه یا شرکت یا یک منزل مسکونی را رعایت کرد. یک پوسته ساختمانی با عایق موثر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های گرمایشی و کمک به کاهش انتشار CO2 و در نتیجه محافظت از آب و هوا می‌شود. برخلاف سایر عایق‌های بیرونی، نمای تهویه پشتی با روکش سرامیک و سنگ خشک اجازه می‌دهد تا دیوار نفس بکشد، در نتیجه می‌توان از یک فضای داخلی کاملا سالم اطمینان حاصل کرد.

نمای سنگ و سرامیک خشک