نمای کرتین وال
27
06

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال شیشه‌ای بخشی جدایی‌ناپذیر از معماری مدرن است. با ساخت نمای کرتین وال شیشه‌ای، تعادل ایده‌آل بین جذابیت زیبایی شناختی و بهره‌وری انرژی ایجاد می‌شود. با استفاده از خصوصیات ساختاری شیشه برای عملکرد پنجره، به فریم‌های باریک‌تر و وضعیت رتبه‌بندی انرژی بهتری نیاز می‌باشد.
 

نمای کرتین وال

 


چگونه ساختار کرتین وال به وجود می‌آید؟
دیوارهای پوشانده شده با نمای کرتین وال شیشه‌ای از عناصری تشکیل شده‌اند که در کارخانه تولید شده و بر روی سازه حامل ساختمان سوار شده‌اند. سرانجام، سیلانت‌های هوایی عناصر مربوطه را مهر و موم می‌کنند. عناصر نمای شیشه‌ای با اتصال پانل‌های شیشه‌ای به پروفایل آداپتور فلزی با چسب سیلیکونی تولید می‌شود.
اتصالات الاستیک تولید شده با چسب سیلیکون حرکات عناصر ساختمانی را ناشی از تغییر دما، رطوبت، کوچک شدن مصالح ساختمانی، صدا، باد و لرزش‌های دائمی، میرا می‌کند و مانع شکستن شیشه‌ها و فرو ریختن نما می‌شوند.
 

نمای کرتین وال

 


نمای کرتین وال نصب شده در قسمت بیرونی ساختمان، علاوه بر کمک به زیبایی‌شناسی و عملکرد فنی، از فضای داخلی در برابر محیط‌های تهاجمی محافظت می‌کند.
نمای کرتین وال شیشه‌ای بیشتر در سازه‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ساخت و سازهای مدرن نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این نمای مدرن به طراحان و معماران اجازه می‌دهد که نه تنها نور طبیعی و گرما بطور کنترل شده وارد ساختمان شوند، بلکه به طور موثری از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. مرکز محیط زیست ساخته شده دانشگاه کالیفرنیا برکلی ادعا می‌کند که با استفاده از محصولات شیشه‌ای با کارایی بالا می‌توان مناطق بزرگتری متشکل از شیشه شفاف را در یک نمای ساختمان گنجانید.
در نظریه مدرن، شیشه به عنوان ماده‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت که شفافیت و جدایی بین داخل و خارج را "حل می‌کند". در حقیقت، این ماده‌ای بود که اجازه عبور نور از آن را می‌داد و در عین حال مانع از ورود هوا‌، آلودگی و گرد و خاک بیرون می‌شد. تبدیل کرتین وال‌ها از سطوح دو بعدی به احجام سه بعدی و عمودی یک پیشرفت مهم مدرن است.
در نمای شیشه‌های ساختاری هر روز در حال ساختن تعالی هستیم.
 

نمای کرتین وال

 


در دهه‌های اخیر به تدریج یک فناوری جدید در نمای ساختمان ایجاد شده است که عمدتا به دنبال شفافیت در نمای ساختمان در بین طراحان برجسته بین‌المللی ساختمان است. این فناوری جدید در کاربردهای طولانی توسعه یافته است و می توان با استفاده از سیستم‌های مختلف ساختاری به عنوان پشتیبانی‌، آنها را طبقه‌بندی کرد. سیستم‌های جدید نمای شیشه‌ای کرتین وال نیز بخشی از این فناوری است که سیستم‌های مختلف نقطه ثابت بیشترین استفاده را دارند.
در حقیقت ساختمان‌های نمای شیشه‌ای فرصتی عالی برای تحقق مؤثرترین فنآوری‌ها است. عمر سرویس چنین نماهایی متناسب با مدت زمان اجرا در کل ساختمان است، بنابراین استفاده از چنین سیستم‌هایی به معنای بازپرداخت سریع است و این به معنی مقرون به‌صرفه‌ترین پروژه است. با کمک آن‌ها می‌توان نمای بیرونی شفاف را به شکل پنجره‌های آغشته به رنگ شیشه، گنبدها و اهرام و در صورت لزوم - گلخانه با کارآیی انرژی یا باغ زمستانی ایجاد کرد. کلیه طرح ها دارای مزایای زیر هستند:
 
1- منظره بیرونی منحصر به فرد.
2- افزایش دسترسی به نور روز طبیعی.
3- فضای داخلی منطقه بصری بزرگ شده.
4-وحدت داخل ساختمان با طبیعت