نمای ‏HPL
17
06

نمای ‏HPL

با توجه به پارامترهای توصیف شده توسط انجمن های بین المللی و اروپایی، نمای HPL  پانل های دارای ویسکوزیته بالا توصیف شده است. ورق های HPL دارای استحکام و مولد روکش با کیفیت بالایی هستند. طراحی و خدمات معماری بیرونی نماهای HPL  با کیفیت بسیار بالایی صورت می گیرد که این امر موجب صرفه جویی بسیار خوبی در هزینه ها و انرژی در دراز مدت می شوند.
موادی که استفاده می شود حاوی ملزومات مهمی است که مقاومت بالایی را در کار ساخت و ساز و کارهای بیرونی تضمین می کند. در مورد HPL ، استانداردهای بین المللی و اروپایی قبلاً توضیح داده اند كه مواد روکش پنل HPL پانل با چگالی بالا هستند.
همچنین مقاومت شیمیایی ، جسمی و مکانیکی بسیار خوبی از خود نشان داده و کار بسیار آسان است.
 

نمای ‏HPL

 

موادی که پانل های نمای HPL از آنها ساخته شده است از الیاف سلولزی است که در رزینهای گرمازا خیس شده اند که بعداً تحت فشار همزمان قرار می گیرند و در درجه حرارتی معادل (140/150 درجه سانتیگراد) گرم می شوند.
این فرآیندها در طی یک دوره معین در شرایط آزمایشگاهی خاص انجام می شود. با استفاده از فرآیند روکش HPL ، محصول نهایی بسیار پایدارتر ، یکدست ، دارای چگالی بالا و غیر متخلخل است و در نتیجه ماده ای که در نهایت به وجود می آید از لحاظ خواص و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی کاملاً متفاوت از اجزای اصلی متشکل از آن است.
پانل های HPL در دو طرف چاپ می شوند. هسته مقاوم در برابر شعله و وزن آن نسبتا سبک است. به لطف رزین دوتایی ، در برابر آب و هوا نیز بسیار مقاوم هست.
برخی دیگر از مزیت های ورق های HPL به شرح زیر می باشد:
مقاوم در برابر آب و هوا ، استحکام ، مقاوم در برابر خراش ، مقاوم در برابر حلال ، تمیز کردن آسان ، مقاوم در برابر ضربه ، مناسب برای کلیه کاربردهای خارجی ، تزئینی ، خود پشتیبانی ، مقاوم در برابر خمش ، مقاوم در برابر یخ زدگی ، مقاوم در برابر حرارت و آسانی در نصب
 

نمای ‏HPL

 


برخی از کاربردهای بیرونی عبارتند از: بالکن روکش فلزی ، نما های تهویه شونده ، پارتیشن ، نرده ، اتاق زیر شیروانی ، سقف ، مبلمان فضای باز ، امکانات عمومی ، امکانات زمین بازی ، امکانات ورزشی ، محافظت از خورشید ، سایبان ، پورتال ورودی تجاری ، ساخت و سازهای کاربردی.
برخی از کاربردهای داخلی عبارتند از: روکش فلزی ، پارتیشن ، محفظه اتاق استراحت ، محفظه های اتاق قفل ، مبلمان داخلی و کاربردهای خاص مانند مبلمان آزمایشگاهی.
تنوع تقریباً بی حد و حصر از طرح های ممکن ، باعث می شود پانل های HPL به عنوان یک سازنده خلاق برای معماری متفاوت با چشم و ماندگاری با کیفیت و با ماندگاری طولانی ساخته شود. پنل های نمای HPL این امکان را به شما می دهد که ظاهر ساختمان را به طیف گسترده ای تغییر دهید ، از الگوهای هیجان انگیز چوب ، سنگ یا فلز و رنگهای یکپارچه پر جنب و جوش ، تا طرح های چاپ دیجیتالی که باعث می شود سفارشی طراحی نمای خود را با هرشکل و رنگی می توان تصور کرد. علاوه بر این ، انتخاب گسترده ای از قالب های متنوع و تغییرات نصب وجود دارد که همچنین یک شخصیت کاملا متفاوت برای ساختمان شما ایجاد می کند.
 

نمای ‏HPL