عملکرد نمای کرتین وال در ساختمان‌ها
02
06

عملکرد نمای کرتین وال در ساختمان‌ها

از بین بردن نفوذ آب

مقاومت در برابر نفوذ آب یکی از عملکرد های اساسی یک نما است. در اینجا آوردن یک سیستم کرتین وال کاملاً غیرقابل نفوذ غیر ممکن است. از این رو دو مرحله پیشگیری قرار می گیرد. سطح اولیه که در آن دفاع کامل از آب انجام می شود و در صورت عدم موفقیت در سطح ثانویه ، جایی که باید جهت دسترسی به آب تخلیه شده توسط آب تخلیه شده فراهم شود.
 

نفوذپذیری هوا

این عملکرد بیشتر برای کاهش انتشار دی اکسید کربن به دلیل سرعت از دست دادن یا افزایش گرما در محیط بیرونی و داخلی تاثیر دارد.
 

مقاومت و عایق بودن در برابر عمل باد ، حرارتی و صوتی

اقدامات باد توسط سیستم روکش فلزی به طبقه های ساختمان منتقل می شود که به عنوان یک تکیه گاه خطی عمل می کنند. سیستم های پوششی ساختمانی که از پانل های بزرگ تشکیل شده اند ، معمولاً پوششی یک طرفه هستند. بنابراین هر سطح طبقه از یک سطح بار باد در یک ساختمان پشتیبانی می کند.
عملکرد عایق حرارتی که برای کاهش مصرف انرژی و انتشار CO2 برای نمای ساختمان کاملاً ضروری است.
در نمای کرتین وال عایق صوتی نیز بین محیط داخل و خارج عمدتا ساختمان شهر محور ضروری است. عناصر سازه های عظیم دارای عایق صوتی بالاتر مانند سنگ یا سازه های بتونی هستند.
 

عملکرد نمای کرتین وال در ساختمان‌ها

 

سطح خورشیدی

با ارائه یک پوشش کنترل خورشیدی انتخابی در یکی از سطوح شیشه می توان انرژی و نور خورشید را تحت کنترل قرار داده یا به عبارتی دیگر به طرز بهینه ای کاهش داد. این پوشش انتخابی نامیده می شود زیرا تابش خورشیدی با طول موج های مختلف به صورت انتخابی مجاز به عبور از این پوشش است: طول موج های مرئی از نور مجاز به عبور آزادانه تر از طول موج های مادون قرمز است. به عنوان مثال ، فضاهای نمایشگاهی یا نمایش مواد می توانند به دلیل تابش ماوراء بنفش دچار تخریب شوند. برای این کار می توان یک فیلم مهارکننده اشعه ماوراء بنفش را روی سطح شیشه اعمال کرد.
 

انواع سیستم نمای کرتین وال

سیستم های کرتین وال عمدتا سیستم های پیش ریخته گری کارخانه ای هستند. لامل ها مستقیما پس از خریداری به سایت منتقل شده و مونتاژ می شوند. سیستم های کرتین وال براساس نحوه مونتاژ هر مؤلفه ،به دو بخش عمده تقسیم می شوند که عبارتند از:
سیستم نمای کرتین وال استیک
سیستم نمای کرتین وال یونیتایز

سیستم استیک شامل اجزای آن است که به صورت قطعه ای بر روی ساختمان در محل جمع و مونتاژ می شوند. این نوع از سیستم ها عمدتاً در مناطق کم ارتفاع یا مناطق کوچک نصب می شوند. این بدان دلیل است که ، برای رسیدن به ارتفاعات بالاتر دسترسی بیرونی ضروری است. برای این مورد اضافی مانند داربست ، جرثقیل و غیره مورد نیاز خواهد بود.
 
سیستم فوق از مزیت هزینه حمل و نقل کم برخوردار است زیرا تنظیمات در سایت امکان پذیر است. اما زمان و میزان مصرف نیروی کار ئنسبت به سیستم یونیتایز بسیار بالاتر ثبت شده است.
 

عملکرد نمای کرتین وال در ساختمان‌ها

 


سیستم های کرتین وال یکپارچه یا همان یونیتایز شامل مونتاژ با استفاده از واحدهای اتصال درونی است که از کارخانه خریداری می شوند. کل قطعات با هم به صورت یک جسم واحد از کارخانه خریداری می شوند. نصب تک تک هر مؤلفه مانند سیستم نمای کرتین وال به روش استیک نیست. اندازه المان های یکسان بستگی به ارتفاع از کف تا سقف ساختمان دارد. از این رو لازم است در هنگام برنامه ریزی عمق نما ، نحوه حمل و نصب را در نظر داشته باشید. این سیستم عمدتا در ساختمان های مرتفع استفاده می شود. این سیستم همچنین نیازی به پشتیبانی خارجی مانند جرثقیل یا داربست ندارد. فقط مینی جرثقیل یا یک بالابر موقت را می توان در کف نگه داشت تا بتواند در حین نصب کمک کند.
 
این سیستم به دلیل ساخت در کارخانه ، از ساخت سریعتر و کیفیت بالاتر بهره می برد. اما به دلیل نیاز به حفاظت بیشتر در هنگام حمل و نقل ، هزینه حمل و نقل بالایی را پروژه تحمیل می کند.
 

عملکرد نمای کرتین وال در ساختمان‌ها