نمای اچ پی ال
19
03

نمای اچ پی ال

اچ پی ال (High Pressure Laminate) یک ورقه تولید شده با فشار بالا می باشد که برای کاربردهای بیرونی تزئینی و نمای ساختمان استفاده می شود. پانل های نمای اچ پی الاز لایه های فیبر چوب (کاغذ کرافت) ساخته شده با رزین های پلی فنیل آغشته شده اند.
ورقه های HPL شامل لایه های مجاور کاغذی هستند که با رزین های حرارتی آغشته شده و با استفاده همزمان از گرما (بالاتر از 120 درجه سانتیگراد) و فشار (بیش از 5 مگاپاسکال) برای دوره های 40 تا 50 ساعت لمینیت می شوند.
رزین هایی که لایه های سطح را پوشش می دهند با استفاده از تکنولوژی "Electron Beam Curing (EBC)، روکش و پرداخت می شوند. هدف از روکش نهایی اچ پی ال این است که خواص حفاظت در برابر هوا و نور را بهبود بخشد و یک ماده غیر متخلخل همگن، با چگالی بیشتر و با یک سطح تزئینی یکپارچه را ایجاد کند.
 

نمای اچ پی ال


تنوع در طرح ، رنگ و بافت ورق های اچ پی ال به طراحان اجازه می دهد تا رنگ ها را ترکیب و با دیگر اجزای ساختمان در حال طراحی خود هماهنگ سازند و طرح هایی با ظاهر مواد طبیعی ایجاد کنند.
توسط اجرای نمای اچ پی ال، نمای ساختمان شما پس از سال ها همچنان جذاب خواهد بود. سطح بسته و یکپارچه از ورق های HPL ، عملا از انباشت خاک و دوده جلوگیری بعمل می آورد. این محصول نمای ساختمان را صاف و تمیز نگه می دارد ، تمیز کاری و سرویس دوره ای را بی دردسر کرده و تضمین می کند که پروژه تصویر شخصی و متمایز خود را حفظ می کند. اگر این نما به درستی انجام شود، هر نوع آلودگی را می توان از سطح آن به راحتی تمیز کرد.
لایه محافظ HPL ، به ویژه در برابر خراش و ضربه مقاوم است. به طوری که اجازه می دهد تا براقیت سطح ماده طولانی تر از سایر مواد بر سطح باقی بماند.
کیفیت دیگری از ورقه های نمای اچ پی ال ، مقاومت در برابر مایعات است. پروسه لمینیت بسیار فشرده ای که برای ساخت پنل ها انجام می شود ، در واقع، اجازه نمی دهد که آب یا سایر مایع های دیگر به زیر سطح لایه رویی نفوذ کند.
 

نمای اچ پی ال


ورقه های اچ پی ل در کل بسیار پایدار هستند و دارای مقاومت بالایی در برابر اشعه UV دارند. این خصوصیت باعث می شود که با گذشت زمان و در معرض نور آفتاب قرار گرفتن ، رنگ این پانل ها همیشه یکنواخت و همگن باقی بماند و دارای خواص آنتی استاتیک است، به عبارت دیگر، گرد و غبار را جذب نمی کند. ذرات فرار در هوا بر روی سطوح ذخیره نمی شوند، اما تقریبا بدون دست زدن به آنها جریان می یابد. 
تراشه هایی که توسط برش و تراش پانل های اچ پی ال برای نمای ساختمان تولید می کنند، برای سلامتی مضر نیستند. بنابراین، بدون تولید مواد آلاینده می توان آنها را از بین برد.
HPL چگونه تمیز می شود؟
یک پارچه ساده که با آب گرم مرطوب است، تقریبا در همیشه مواقع کافی است زیرا سطوح HPL فشرده و غیر متخلخل هستند، مقاوم در برابر لکه ها و عوامل شیمیایی که معمولا در خانه استفاده می شود می باشند.
 

نمای اچ پی ال