سیستم های اجرای نرده شیشه ای
01
10

سیستم های اجرای نرده شیشه ای

 سیستم های اجرای نرده شیشه ای

سیستم های اجرای نرده شیشه ای پشتیبانی شده در سال های اخیر محبوبیت بیشتری در ساخت ساختمان های تجاری داشته است. اجرای نرده شیشه ای یک زیبایی مدرن را به نمای ساختمان های مسکونی و اداری ارائه می دهد ، از نظر معماری چند منظوره است و این سیستم را برای معماران و صاحب نظران در انواع مختلف کاربردی می کند.

 

سیستم های اجرای نرده شیشه ای


 

 

پیشرفت های مداوم در طول سال ها هم در طراحی و هم در تکنولوژی تولید اجازه داده شده است تا کاربردهای گسترده ای را در حال گسترش بگذارد و نیاز به اقدامات مهندسی سازگار را ضروری ساخته است. این مقاله توضیح مختصری از الزامات طراحی معمولی و خلاصه ای از طرح های معمولی گارد محافظ شیشه ای پشتیبانی می کند.

 

اجرای نرده شیشه ای سازگاربا طراحی، همانند دیگر سیستم های ساختمان مهندسی، تعیین شده توسط روش های ساختمان طراحی شده و روش های تحلیل انتخاب شده توسط طراحان است.

 

اجرای نرده شیشه ای با تعیین الزامات عملکردی که توسط کدهای ساختمان ایجاد شده، آغاز می شود. روش های محاسبه استرس شیشه ای مجاز نرده شیشه ای به طور معمول توسط  آئین نامه ASTM E-1300  اعمال می شود که تنش را براساس احتمال وقوع انقباض شیشه و طول بار ایجاد می کند. این استاندارد توسط IBC ارجاع شده است، اما به طور خاص برای ایجاد تنش مجاز برای اجرای نرده شیشه ای استفاده نمی شود.

 

سیستم های اجرای نرده شیشه ای


 

 

برای مقایسه، استرس مجاز بر روی نرده شیشه عمودی که براساس استاندارد آئین نامه ASTM E1300  برای بارهای زنده محاسبه می شود، حدود 8600 پاسکال است. بارهای مورد استفاده در گارد محافظ در بخش 1607 IBC به عنوان یک بار متمرکز 200 پوند و یا 50 پوند / فوت مشخص شده است. بار اعمال شده در محل است که باعث حداکثر اثر استرس می شود.

 

IBC 2015 همچنین محدودیت استفاده از شیشه ی یکپارچه را با محدود کردن استفاده از آن در حوزه هایی که سطوح پیاده روی را پوشش می دهد محدود می کند. به طور خلاصه، تنش مجاز IBC از 6000 psi برای شیشه ای در گارد محافظ تحت بارهای زنده استفاده می شود و استاندارد آئین نامه ASTM E1300  فقط باید برای بررسی استرس های شیشه ای ناشی از وقایع بادی و لرزه ای استفاده شود.

 

سیستم های اجرای نرده شیشه ای


 

 

صرف نظر از روش های اجرای نرده شیشه ای اصول کلیدی همیشه باید در نظر گرفته شود: خواص کششی لايه (و نحوه تغيير آنها با دما و طول بار)، درک آن است که شیشه متریالی شکننده و ترد است و استرس هاي موضعي در اجرای نرده شیشه ای بحرانی هستند، جزئیات در پشتیبانی شیشه مانند مواد تماس، اندازه پشتیبانی و اندازه سوراخ نیز مهم هستند.

 

با توجه به این اصول کلیدی، به شدت توصیه می شود که یک برنامه نهایی خوب برای تعیین دقت اجرای نرده شیشه ای به جای هر گونه تحلیل دستی استفاده شود. در حالی که بسیاری از این برنامه ها وجود دارد، همه پروژه هایی که در آن از نرده های شیشه ای استفاده می شوند طبق این برنامه ها اجرا نمیشوند.