مزایای نمای کامپوزیت
17
09

مزایای نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت به طور کلی پانل های نمای گسترده ای هستند که از یک ماده هسته پایدار و دو لایه پوشش تشکیل شده اند.
 ورق های کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیوم و لایه بین دو ورق از پلی‌اتیلن یا مواد ضد حریق معدنی بوده و همچنین پوشش رویه ورق های کامپوزیتی از جنس رزین PVDFمی باشد. این ورق ها ، اصطلاحاً با نام های(Aluminum Composite Panels) یا ACP  یاد می‌شوند.
 ساختار ورق های کامپوزیت آنها را بسیار الاستیک می سازد و معماران را قادر می سازد تا طرح های معماری تحمیل کنند که از خطوط ساختمان پیروی می کنند و حتی می توانند گرد شوند.
 

 

مزایای نمای کامپوزیت


 


لایه های پوشش را می توان در یک طیف رنگی تقریبا بی حد و مرج عرضه کرد.
   نصب نمای کامپوزیت بهترین راه حل ساختمانی برای بازسازی نما است. پانل های آلومینیومی منحصر به فرد در مقایسه با سایر گزینه های نمایشی دارای مزایای فراوانی هستند. پانل های کامپوزیتی نه تنها برای آثار خارجی استفاده می شود. آنها برای تزئین داخلی اتاق های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. پانل ها همچنین برای تولید سقف های معلق، نیمکت های ساختمانی، ستون ها، دیوارها و ریل های محافظ استفاده می شود.
 

مزایای نمای کامپوزیت

 

مزایای نمای کامپوزیت: 

1- وزن سبک و استحکام بالا پانل اجازه می دهد تا بارگذاری ساختمان را کاهش داده و گزینه های متعدد برای طراحی را برای طراحان نما داشته باشد. 
2- یکنواختی و رطوبت رنگ. فن آوری پیشرفته رنگ آمیزی و پوشش با کیفیت بالا PVdF اطمینان 100٪ رنگ یکنواخت و حفظ آن برای مدت زمان طولانی.  
3- مقاوم در برابر آتش. پانلهای کامپوزیتی (4 میلیمتر) به علت پر شدن مواد معدنی غیر قابل اشتعال هستند.  
4- ضریب جذب صدای پانل های نمای کامپوزیت 6 برابر بیشتر از ورق آلومینیوم است. 
5- مدت تضمین پوشش رنگ PVdF 20 سال است. مدت تضمین برای یکپارچگی پانل 50 سال است که مطابق با تکنولوژی پانل و پردازش و نصب نمای کامپوزیت است. 
6- پانل های با سطح کامل تخت به علت تکنولوژی منحصر به فرد لمینیت سفتی بالا و عدم ورقه ورقه شدن تضمین شده است.

مزایای نمای کامپوزیت

 
پانل های کامپوزیت آلومینیومی ایده آل برای طرح های نمایشی متمایز و پیچیده است. به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت خم شدن بالای این پنل ها می توان نمای کامپوزیت را در هر طرحی اجرا نمود. امروزه پنل های آلومینیومی کامپوزیت در رنگ های مختلف در تمامی کشورهای دنیا به آسانی در دسترس می باشد. همچنین هزینه نصب و اجرای نمای کامپوزیت نسبت به سایر نماهای مدرن مانند کرتین وال و اچ پی ال کمتر می باشد.  با توجه به آماده بودن ورق های استفاده شده در نمای کامپوزیت ، زمان اجرای نمای کامپوزیت نسبت به سایر نما ها کوتاه تر می باشد.