روش نصب کامپوزیت
15
08

روش نصب کامپوزیت

کامپوزیت عموما به یک ماده دارای دو فاز ماتریس و تقویت کننده گفته میشود که از فاز دوم حداقل به اندازه 5 درصد استفاده شده باشد. نمای کامپوزیتی که در نمای ساختمان ها استفاده می شود در واقع مرکب است از آلومینیوم و پلی اتیلن.
روش نصب کامپوزیت بدین گونه است که ابتدا روی سازه اصلی زیرسازی انجام شده و سپس ورق های کامپوزیت روی زیرسازی نصب می گردند.
 

روش نصب کامپوزیت

 


از مزایای روش نصب کامپوزیت به این صورت می توان موارد ذیل را نام برد:


1. سبکی وزن: ورق های کامپوزیت دارای وزن کمتری در برابر اکثر مصالح ساختمانی دارد.
2. عملکرد غیر یکپارچه در زلزله: با استفاده از روش نصب کامپوزیت در نما چونکه ورق ها مستقیما به سازه متصل نمی شوند هنگام وقوع زلزله ورق ها در جای خود تکان خورده و امکان فروریختن این متریال به حداقل ممکن می رسد.
3. مکان آب بندی نما
4. قابلیت تعویض پانل ها
5. مقرون به صرفه بودن 

نصب کامپوزیت به روش های زیر انجام می شود:


1.روش نصب کامپوزیت به روش هنگ:

در این روش ورق های کامپوزیت با استفاده از شیار های چکمه ای تعبیه شده به صورت کشویی بر روی پروفیل های آلومینیومی نصب می شوند. در این روش نصب کامپوزیت, پس از اجرای دستک های آهنی زیرسازی, نبشی های آهنی با سوراخ های لوبیایی شکل روی کمربندی ها مطابق با آکس بندی ارائه شده نصب میگردند. در مرحله بعد ناودانی های ریلی آلومینیومی در وسط نبشی های آهنی به وسیله ابزاری به نام براکت به زیرسازی متصل می شود. در روش نصب کامپوزیت به روش هنگ برای جلوگیری از خوردگی بین آهن و آلومینیوم از لاستیک استفاده میشوند. لاستیک هایی که در این روش نصب کامپوزیت به کار می روند از نوع دی الکتریکال می باشد. در نهایت کامپوزیت بر روی پروفیل های آلومینیومی توسط اتصالات خاصی نصب می شود.


مزایای روش نصب کامپوزیت به روش هنگ:


آب بندی سیستم نصب کامپوزیت به این روش به صورت مکانیکال بوده و در این روش نیازی به آب بند نیست.
از زیرسازی همجنس با متریال نما برای نصب کامپوزیت به این روش استفاده میشود و در نتیجه رفتار زیرسازی و پانل ها در برابر تنش های حرارتی یکسان است.
این روش نصب کامپوزیت در برابر زلزله پایدار تر است.

2. روش نصب کامپوزیت به روش فیکس:

روش نصب کامپوزیت به روش فیکس به کمک سازه آهنی می باشد که باعث جلوگیری از ورود آب به داخل زیرسازی می شود. در این روش ورق های کامپوزیت پس از برش و شیار به صورت ثابت با پیچ و پرچ بر روی زیرسازی قرار میگیرد. روش نصب کامپوزیت به روش فیکس از سرعت بالایی برخوردار است.

مزایای روش نصب کامپوزیت به روش فیکس:


سرعت نصب در روش نصب کامپوزیت به روش فیکس بالا تر است.
قیمت تمام شده اجرای کامپوزیت به روش فیکس به صرفه تر است.
روش نصب و مونتاژ سیستم فیکس ساده تر است.
 

روش نصب کامپوزیت