اجرای نرده شیشه ای در مدل های مختلف
30
07

اجرای نرده شیشه ای در مدل های مختلف

اجرای نرده شیشه ای در مدل های مختلف

نرده های شیشه ای به دلیل استحکام و زیبایی ظاهری کاربرد زیادی در ساختمان های پر تردد مانند ساختمان های اداری و تجاری و هتل ها دارند. از نرده شیشه ای می توان به عنوان جدا کننده فضاها استفاده نمود. از مزایای اجرای نرده شیشه ای می توان زیبایی و شفافیت و راحتی در تمیز کردن را نام برد.
نرده های شیشه ای به علت زیبایی و انعکاس نور گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای مدرن می باشد. به علت شفاف بودن شیشه های نرده های شیشه ای این نوع نرده مناسب برای اجرا در راه پله ها و فضاهایی است که نور محیط در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. شیشه های به کار رفته در نرده های شیشه ای از نوع سکوریت شده و لمینت شده می باشد. نرده های شیشه ای علاوه بر شفافیت ظاهری استحکام خوبی در برابر فشار و ضربه دارد که با این خصوصیات و ویژگی ها اجرای نرده شیشه ای پله از امنیت بالایی برخوردار است. انواع اجرای نرده شیشه ای که در راه پله و بالکن استفاده می شود عبارتند از: اجرای نرده شیشه ای فیکس پوینت , اجرای نرده شیشه ای اکسپوز , اجرای نرده شیشه ای اسپیگت , اجرای نرده شیشه ای با پایه شیشه گیر.

 

اجرای نرده شیشه ای در مدل های مختلف

اجزای تشکیل دهنده ی یک نرده شیشه ای عبارتند از:
قطعات Base آلومینیومی در سایز های 15 و 30 سانت
ناودانی کوچک
کاور آلومینیومی
Hand Railing یا دستگیره شیشه ایی
 
 اجرای نرده ای شیشه ای در 2 مدل اجرا می شود:
اجرای نرده شیشه ای با شیشه سکوریت
اجرای نرده ای شیشه ای با شیشه لمینت
 از شیشه سکوریت 8 تا 12 میلیمتر و پروفیل آلومینیوم یا استیل  برای پایه های نرده شیشه نوع اول استفاده می شود. این پروفیل ها بر اساس ارتفاع هندریل با فاصله های یکسانی از یکدیگر قرار می گیرند. شیشه ها نیز در این پروفیل ها قرار می دهند. پایه ها نیز با بست شیشه گیر ثابت و فیکس می شوند. در نهایت درپوش آلومینیومی آنادایز بر روی این پایه ها قرار می گیرد. قیمت این نوع نرده ها که به صورت ترکیبی عرضه می شوند، یک سوم نرده های تمام شیشه است. می توان برای ساختمان های مسکونی و اداری و راه پله و ویلا و بالکن و تراس و محوطه استخر و همین طور نمای ساختمان به کار برد.

اجرای نرده شیشه ای در مدل های مختلف


 در نوع دوم از قرار گرفتن دو عدد از شیشه های سکوریت با ضخامت های 5 و 8 و 10 میل را کنار یکدیگر ساخته می شود که حداکثر ارتفاع در نرده های شیشه لمینت 150 سانتی متر می باشد که استاندارد بین المللی می باشد. این نوع نرده به صورت نرده های تمام شیشه عرضه می گردند، یعنی فقط از شیشه استفاده می شود، هم به عنوان پایه نرده و و هم به عنوان گارد محافظ به کار گرفته می شود. ضخامت شیشه 12 تا 16 میلیمتر بوده و از هندریل استیل و آلومینیوم و چوبی استفاده می شود. برای اماکن عمومی مورد استفاده قرار میگیرند.