اجرای لوور آلومینیومی
22
06

اجرای لوور آلومینیومی

لوور آلومینیومی

گرم شدن هوا و همچنین انعکاس بیش از حد نور خورشید می تواند سطوح براق نمای خارجی ساختمان را با شرایط نامطلوبی روبرو کند. وجود یک سایه بان و آفتابگیر در نمای خارجی ساختمان بدون اینکه دید منظره بیرونی را محدود کند می تواند به طور چشمگیری تابش مستقیم اشعه خورشید بر روی شیشه ها و نما را کم کند و انعکاس شدید آنرا بر چشمان ناظران کاهش دهد و همزمان دست یابی به نور کافی در داخل ساختمان را ممکن سازد.
 
 

اجرای لوور آلومینیومی



بسیاری از کشورها در اروپا اقدام به انتشار یک آیین نامه جدید ساختمانی نموده اند. در این آیین نامه ها سعی شده است با کاهش مصرف انرژی از این طریق با اثر گلخانه ای مقابله شود. یکی از مهمترین عوامل مصرف انرژی در ساختمان، سرمایش است. با بکار بردن یک سایه بان مناسب می توان نیاز به سرمایش را به شدت کاهش داد و یا حتی به کلی ازبین برد. خورشید از مهمترین منابع گرما و نور است. گاهی اوقات طراحی،اندازه گذاری وکنترل یک سایه بان،کمی پیچیده و مشکل است. لوور آلومینیومی (Louver) باید طوری طراحی شود تا گرمایش حاصل از اشعه مستقیم خورشید در طیف اصول گرم را کاهش دهد ودرعین حال لوور آلومینیومی درطول فصل سرما مانع عمل گرمایش خورشید نشود. برای رسیدن به این هدف می توان از نمودار خط سیر، محاسبه دقیق زاویه اشعه خورشید و تشکیل سایه درطول سال استفاده نمود.

اجرای لوور آلومینیومی

 

انواع لوور آلومینیوم

در دسته بندی لوور آلومینیوم، آنها به چهار دسته تقسیم میشوند:
1. لوور دوکی
این دسته از لوور ها به علت شکل دوکی شکل، در طراحی نما ، شکل بسیار زیبایی را ایجاد میکند. اندازه ی دوکی شکل این لوورهای آلومینیومی در سایزهای 80 میلیمتر تا 300 میلیمتر موجود میباشد . اجرای لوور آلومینیومی به روش لوور دوکی توسط قطعات پروفیل آلومینیوم منقاری و پروفیب آلومینیوم خورشیدی به شاسی کشی بدنه متصل میشود.
2. لوور مکعبی
این دسته از لوور ها به صورت مقطع مستطیلی در سایزهای مختلف استفاده میشود. طبعا در اجرای لوور آلومینیومی به این روش اتصال به شاسی کشی موجود هم از اتصالات منقاری و خورشیدی خاص خود استفاده میگردد.
3. لوور ثابت
این طرح از لوور آلومینیوم، یه دلیل آسانی در نصب و همینطور مقرون به صرفه بودنبیش از سایر مدل ها استفاده میگردد و بر روی انواع نماهای تمام شیشه و یا نماهای کامپوزیت استفاده میگردد.
4. لوور متحرک
این سبک از لوور های آلومینیومی با اتصالات خاص خود و همچنین بهره گیری از مجموعه چرخ دنده ها و موتور ها مربوطه، توسط یک ریموت کنترل فرمان پذیر میباشند و بسته به نیاز نور محوطه طراحی، قابلیت تغییر دارند.
 
 

اجرای لوور آلومینیومی


جنس لوور آلومینیوم

به طور کلی لوور ها از دو جنس آلیاژ 6063 آلومینیوم و ورق کامپوزیت ساخته میشود.
قطعات مرتبط برای اجرای نمای لوور آلومینیومی:
در زیر به صورت تیتروار اقلام مورد نیاز جهت اجرای نمای لوور آلومینیومی را شرح خواهیم داد
· پروفیل لوور آلومینیومی در دو شکل دوکی یا مستطیلی
· قطعه اتصالی منقاری (متصل به قطعه لوور)
· قطعه اتصالی خورشیدی که به سازه متصل شده و قابلیت زاویه بندی مختلف دارد.